Inlägg från: Cltsp |Visa alla inlägg
  • Cltsp

    50tals bröllop! Vi fortsätter!

    hej på er, har varit på semester en vecka så här har man inte tittat in på ett tag. kul med nya i trådarna :)

    Sweetsun, lägg gärna in alla länkar i trådstarten så vi kan fylla på med mer inspiration.

    Piru, åh vad spännande att det snart är dags för er! Dina ringar är verkligen jättefina. Hoppas vi får se lite kort sedan :)

  • Cltsp

    Jag beställde mitt flor från prickigkatt.se Jag mailade dem och frågade om de kunde göra efter mina önskemål och det var inga problem.


    KatjaB skrev 2009-07-19 11:21:14 följande:
    hej! Är det någon som vet ifall det finns svenska företag som har hårflor, gärna flor med fjädrar mm i, så som de americanska. Vet inte riktigt vad jag ska söka på när jag letar svenska alternativ. birdcage heter det ju på engelska, men svenska?
  • Cltsp

    Jag tycker det är jättefint med så kallade "victory rolls" om man har lite längre hår. Det går ju även att göra jättefina uppsättningar med långt hår, där man liksom "rullar" upp håret till frisyrer ala 40-50-tal.

    Om man söker på google på "pinup hairstyle" får man upp en hel del beskrivningar och tips på frisyrer :)


    Spratte skrev 2009-07-18 16:29:22 följande:
    Hjälp; vad fasen ska jag hitta på med mitt hår!! Mitt hår är midjelångt, rakt och jag har en hel del av den varan (hår alltså). Är det någon som har tips om någon fin 50-tals uppsättning? Alla idéer mottages tacksamt!!
  • Cltsp

    Pinupp: jag såg att du funderar över mat ... vad ska ni ha för typ av middag? buffé? tre-rätters? annat?

  • Cltsp

    Hamburgare låter jättegott! Ska ni laga maten själva?

    Vi hade också cupcakes och det var mycket uppskattat. Min mans syster hjälpte oss att baka allihopa till bröllopet. Vi gick efter Leilas cupcakes recet, jättegoda! recept.nu/1.122026/leila_lindholm/efterratter_godis/mjol/muffins_och_cupcakes_grundrecept


    Pinupp skrev 2009-07-23 11:31:52 följande:
    Vi hade tänkt buffé.. Men jag har tänkt om lite.. Vill ha amerikansk mat tror vi.. Någon sa till mig att vi kunge ha hamburgare.. Då en hemmagjord lyxig modell. Med stora hemmagjorda pommes, ala Hard rock cefé. E lite kluven... Men det kunde va häftigt med Hamburgare och milkshake kanske...Ska inte ha tårta utan det blir Cupcakes. Har köpt söta muffinsformar-stora, det blir färgad frosting med nåt sött på toppen. Frågan e ju sen , vad har man till förätt om man väljer detta alternativ? Tack sålänge
  • Cltsp

    Har du kollat på nätet? I trådstarten finns det en hel del sidor att kolla på. Tradera kanske har något annars??

  • Cltsp

    Ett tips är att ha minst två muffinsformar till varje muffins om det är sådana lite tunnare pappersformar. Det blir snyggare då eftersom kakan inte syns igenom lika mycket. Muffinsformar är också bra att ha så de inte flyter ut i ugnen :)


    Pinupp skrev 2009-07-28 20:26:59 följande:
    Cltsp- Ja det mesta ska vi göra själva.Förbereder så mycket vi kan dagarna innan. Men det ska va personal som tar hand om allt på själva bröllopsdagen. Fick den kokboken av min blivande man på min födelsedag. Ska oxå använda hennes recept. Har en kompis som ska fixa dem. Betty Boop- Allt det du skriver låter super! Vi ska ha temafärger svart, vitt och rosa. Jag viker egna askar, som varje gäst ska få en liten gåva i. Gör oxå allt annat själv för att spara pengar. Vi vill lägga pengar på ett riktigt rockabillyband, med ståbas och liknande. lycka till med allt. mvh Pinup
  • Cltsp

    Jättefint!!


    stinch skrev 2009-07-29 16:02:33 följande:
    Tjo!Idag har jag blivit provsminkad och fixad i håret, kom på nu efter fyra timmar och en lunch att man borde kanske ta en bild. Så i mitt galleri finns nu de två bilder vi använde som inspiration till hår respektive make up, och så hur det blev på mig! Sjukt nöjd, och sjukt fluffigt hår!
Svar på tråden 50tals bröllop! Vi fortsätter!