• SweetSun

    50tals bröllop! Vi fortsätter!

    Nu fortsätter vi prata om våra 50tals-inspirerade bröllop!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 20:21
    Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.h...

    Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

    Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

    Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

    Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

    Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

    Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

    Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

    Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

  • Svar på tråden 50tals bröllop! Vi fortsätter!
  • bettyboop82

    hej hej!
    är ny här, har varit inne å kikat lite förut efter lite tips på hur man får lite 50-talstouch på bröllopet. 29:e augusti gifter vi oss så det börjar verkligen dra ihop sig. Har bestämt att färgtemat blir svart, vitt å rött. Musiken i kyrkan kommer bli 50-tal, istället för traditionell brudmarsch ska vi gå in till en teencatslåt, en tjej ska sjunga en Roy Orbisonlåt, sen ska vi gå ut till "lyckans ost" med Siw Malmkvist :)
    Vore tacksam för lite tips om hur man pyntar bord och sånt för inte en så dyr peng. Hade tänkt ha svarta dukar, röda servetter och ljuslyktor, hade även en idé om att lägga filmisar på varje tallrik kanske strö ut lite pärlor....gud i don´t know låter det vettigt eller vad tycker ni?

  • Junebug

    Hej BettyBoop, det låter mycket vettigt tycker jag! :) det där med filmisar på tallrikarna eller på namnskyltarna är en jättekul idé.
    Ljuslyktor är alltid fint , jag tänkte dekorera med sådana här ljusslingor i taket också: www.clasohlson.se/Product/Product.aspx
    ger lite 50-talskänsla tycker jag.
    Lycka till med bröllopet, kul att det drar ihop sig!

  • Junebug

    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-07-27 13:17:53 följande:


    börjar bli lite smått stressad..hittar ingen klänning til festen!köpt en tyllkjol(svart) och letar efter en röd klänning helst...letat i hela gbg känns det som :-S vet inte vad jag ska göra!
    Jag köpte en fantastisk svart 50-talsklänning på rean på Weekday häromdagen, 100 kronor fick jag betala för den.. vet ju inte om den finns i gbg men värt att kolla om du är intresserad av en svart med lite hjärtformad ringning och härlig vidd i kjolen.
  • Pinupp

    Cltsp- Ja det mesta ska vi göra själva.Förbereder så mycket vi kan dagarna innan. Men det ska va personal som tar hand om allt på själva bröllopsdagen. Fick den kokboken av min blivande man på min födelsedag. Ska oxå använda hennes recept. Har en kompis som ska fixa dem.
    Betty Boop- Allt det du skriver låter super! Vi ska ha temafärger svart, vitt och rosa. Jag viker egna askar, som varje gäst ska få en liten gåva i. Gör oxå allt annat själv för att spara pengar. Vi vill lägga pengar på ett riktigt rockabillyband, med ståbas och liknande.
    lycka till med allt. mvh Pinup

  • KatjaB

    ni som hade längre hår.. kan ni inte ha nåt i Dita von Teese -stil?

  • bettyboop82

    hej igen! kul med lite respons :)
    har varit och shoppat pynt idag, hittade bl.a jättefina röda ljuslyktor som var hjärtformade på dollar store för 10:- styck, svarta engångsdukar på rulle och en massa annat smått å gott, så nu e de bara å börja pynta å pyssla. Tänkte att istället för små dukar på borden ska vi ha speglar och sätta ljus och sånt på, blir nog väldigt effektfullt! Bra tips med ljusslingan den va inte så dyr heller :)

  • Cltsp

    Ett tips är att ha minst två muffinsformar till varje muffins om det är sådana lite tunnare pappersformar. Det blir snyggare då eftersom kakan inte syns igenom lika mycket. Muffinsformar är också bra att ha så de inte flyter ut i ugnen :)


    Pinupp skrev 2009-07-28 20:26:59 följande:
    Cltsp- Ja det mesta ska vi göra själva.Förbereder så mycket vi kan dagarna innan. Men det ska va personal som tar hand om allt på själva bröllopsdagen. Fick den kokboken av min blivande man på min födelsedag. Ska oxå använda hennes recept. Har en kompis som ska fixa dem. Betty Boop- Allt det du skriver låter super! Vi ska ha temafärger svart, vitt och rosa. Jag viker egna askar, som varje gäst ska få en liten gåva i. Gör oxå allt annat själv för att spara pengar. Vi vill lägga pengar på ett riktigt rockabillyband, med ståbas och liknande. lycka till med allt. mvh Pinup
  • stinch

    Tjo!

    Idag har jag blivit provsminkad och fixad i håret, kom på nu efter fyra timmar och en lunch att man borde kanske ta en bild. Så i mitt galleri finns nu de två bilder vi använde som inspiration till hår respektive make up, och så hur det blev på mig! Sjukt nöjd, och sjukt fluffigt hår!

  • Cltsp

    Jättefint!!


    stinch skrev 2009-07-29 16:02:33 följande:
    Tjo!Idag har jag blivit provsminkad och fixad i håret, kom på nu efter fyra timmar och en lunch att man borde kanske ta en bild. Så i mitt galleri finns nu de två bilder vi använde som inspiration till hår respektive make up, och så hur det blev på mig! Sjukt nöjd, och sjukt fluffigt hår!
Svar på tråden 50tals bröllop! Vi fortsätter!