• chiqitita

Kommer ni ihåg små trollen man satte på sina pennor?

Jag letar febrilt efter dessa små söta mini troll man liksom satte på toppen av sina blyertspennor på 70 talet eller början av 80 talet. Stor samlare av troll så kom jag plötsligt ihåg dom och undrar vart man kan hitta dom nånstans? Det måste ju finnas någon gammal leksaksbutik eller nostalgibutik som säljer dessa? Någon som vet??

• Svar på tråden Kommer ni ihåg små trollen man satte på sina pennor?
  • chiqitita

Kul att man inte är ensam i denna *obsession*. Jag ringde faktiskt Brio och jag har för mig att dom sa att dom hade ett par olika troll kvar. Du kan väl meddela om du hittade dom?
    Annars kan du alltid gå in på Filur och beställa dom. Men dom har lite lustig färg på håret

• chiqitita

Kommer ni förresten ihåg den där underbara speciella doften på trollen??

• Vanya

Jag hade en hel drös av dem när jag var liten - alla med lila alt. rosa hår (man är ju tjej ^^) Undrar vad dom har tagit vägen - ligger nog i källaren någonstans i nån låda.

chiqitita: oja doften var minst sagt speciell :)

• SkogsNorpan

Jag köpte några i vintras på Barnensland (Eller vad det kan tänkas heta, en leksaksaffär i alla fall) fast de var större ca 7cm och de kostade 20 kr/st så tycker 20 kr för de små låter dyrt.... Kanske finns någon mer stans, fast där & då såg jag bara de stora.

• Miss Moneypenny

Vilken nostalgi! Hade helt glömt bort dem.

Är det bara jag som tycker de ser lite obscena ut med den där jättepennan mellan benen?

• MV85

Jag hade flera färger på håret... en brun, en vit, en rosa, en grön... De var ju underbara!
    "Penntroll is the shit!" som en god vän till mig uttryckte det..!
    Kul att de fortfarande säljs o att ungarna gillar dem.

• TinkerBelle

Barnenshus har dem. Finns numera även som mobilsmycken!

SkogsNorpan skrev 2009-07-17 13:49:23 följande:
    Jag köpte några i vintras på Barnensland (Eller vad det kan tänkas heta, en leksaksaffär i alla fall) fast de var större ca 7cm och de kostade 20 kr/st så tycker 20 kr för de små låter dyrt.... Kanske finns någon mer stans, fast där & då såg jag bara de stora.
  • tågjäntan

Barnens hus; Ligger det i Stockholm?

• tågjäntan

chiqitita
    Jag vet inte när jag kommer in till stan nästa gång så jag lovar inte att komma i håg det men jag ska försöka. Annars kan jag ju försöka meddela det i denna tråden.

• chiqitita

Jag var inne i Gamla Stan idag och såg bara troll i en liten affär där dom hette *lycko troll* och kostade 55 kr. Men dom luktade inte alls den där *troll lukten*! Så jag blev lite besviken och köpte inget. Sen tycker jag färgen på deras hår ser lite för *modernt* och konstgjort ut när det är rosa och ljusblått. Så jag får fortsätta mitt sökande......

• chiqitita

Någon som varit till butiken ute i Nacka? Tar man bussen från Slussen och hur långt tar det isåfall?

• tågjäntan
    chiqitita skrev 2009-07-17 21:36:23 följande:
    Jag var inne i Gamla Stan idag och såg bara troll i en liten affär där dom hette *lycko troll* och kostade 55 kr. Men dom luktade inte alls den där *troll lukten*! Så jag blev lite besviken och köpte inget. Sen tycker jag färgen på deras hår ser lite för *modernt* och konstgjort ut när det är rosa och ljusblått. Så jag får fortsätta mitt sökande......
    Det känns som att de varit borta ett tag. Kanske har de återuppstått i modern tappning. Tråkigt. Iofs är det inte fel med de nya. Men de kunde även ha behållit de gamla.
    Håll även gärna mig uppdaterad om ni hittar troll med vitt och brunt h¨år.
  • tågjäntan

Häromdagen insåg jag fram på dan att jag måste ha drömt om dessa penntroll

• chiqitita

Hittade då trollen ute i Barnens Hus tack vare er, TACK!!!
    Nu är det då inte dessa *gammelmodiga* troll utan lite mer funky troll med gult, lila och grönt hår. Men jag tar ju det jag kan och dom är ju så söta. Saknar dock den där *troll lukten* man minns som liten

• tågjäntan

På lördag får min man semester . Nu räknar vi snart ner timmarna. Då har jag kanske lite möjlighet att titta efter troll.

• JustMeAndMyLove

Jag samlade på de där trollen mins jag, de fanns in på 90 talet med! Mins än idag när vår första hund åt upp ett gäng för mig, haha. Vilken sorg det blev!

Kolla tradera/ebay? Måste finnas folk som har de där kvar liggandes hemma :D

• tågjäntan

Oj, jag hade nästan glömt trollfrågan . Får se om man kan ta en vända på blcoket sen.

• Bluebride

en sån köpte jag bara för ett par veckor sen i vår bokhandel.

• Linadesign

För några år sedan var jag på en halloweenfest där en tjej hade klätt ut sig till ett sådant troll! Hon hade asiatiskt ursprung (typ koreanskt) och hade därför samma hudfärg som trollen. Hon hade sprayat håret rakt upp och i en neonfärg. Sytt en matchande klänning och dessutom lagt på teaterlera vid näsan så att denna blev bredare. Sen gick hon runt och bar på en docka som såg exakt ut som hon. Helt otroligt fräckt!

Svar på tråden Kommer ni ihåg små trollen man satte på sina pennor?