• chiqitita

Kommer ni ihåg små trollen man satte på sina pennor?

Jag letar febrilt efter dessa små söta mini troll man liksom satte på toppen av sina blyertspennor på 70 talet eller början av 80 talet. Stor samlare av troll så kom jag plötsligt ihåg dom och undrar vart man kan hitta dom nånstans? Det måste ju finnas någon gammal leksaksbutik eller nostalgibutik som säljer dessa? Någon som vet??

• Svar på tråden Kommer ni ihåg små trollen man satte på sina pennor?
  • December 2009

Åh penntrollen *klurar* tror jag sett på briobutiken

• chiqitita

E det sant?? Vart ligger Briobutiken??

• December 2009

vi har en i solna (sthlm alltså)

• chiqitita

Nämen gud vad ni är bra!!! Jag ringde precis Briobutiken och Nostalgipalatset och dom har alla haft penntroll men dom är slut för tillfället! Jag är bara här över sommaren och vill ju få tag i dom så fort som möjligt. Fenixx, hur sjutton lyckades du hitta dom sådär?? Vad GLAD jag blir!!! Men en sista fråga. Såg att deras butik är i Göteborg så dom kan alltså bara beställas över nätet? Jag har aldrig gjort det här hemma. Är detta vanligt och säkert här om man betalar med Amex över nätet? Priserna på trollen är ju fantastiska!!!! Stort TACK!!!!

• darkHorse

Nu har jag visserligen aldrig beställt något från just Brio, men det är ju en stor och etablerad kedja så det borde inte vara några som helst problem. Jag handlar böcker, smink, elektronik m.m över nätet och det har aldrig varit några problem. Givetis ska man vidta rimliga försiktighetsåtgärder (jag handlar tex. aldrig på hemsidor som verkar vara gjorda av en 10-åring).

Ditt ev. enda problem skulle kunna vara att butiken inte tar Amex, det är iaf ganska vanligt i fysiska butiker. Leveranstider borde stå på hemsidan, men brukar vara mellan 1-5 dagar.

• chiqitita

Jag tänkte nog beställa från Filur som ni var snälla att hitta åt mig. Men jag ska kontakta dom och fråga hur det går till.
    Tack för all hjälp!!!

• Bröllop augusti 2010

Jag såg att Bokia här i Helsingborg ha trollen i olika storlekar så har du någon Bokia butik i närheten så tittar in där och fråga :)

• tågjäntan

Men va gla' jag blev när jag såg rubriken! Och ännu gladare nu när jag läst tråden . Jag har letat lite löst efter sådana den senaste månaden. Ett troll har jag kvar. Min grannkompis och jag lekte med en varsin sådan (jag tror att de var mina). Nu har jag bara en kvar. Den andra hade vitt hår och vi hade klippt av håret på det trollet . Min kompis gifte sig för några år sedan och eg. hade jag velat ge henne ett par sådana troll - fast jag gjorde inga stora försök att leta.
    Så fort jag är nere på stan ska jag gå in på brio och fråga. Hoppas att de har både brunhåriga och vithåriga.

Svar på tråden Kommer ni ihåg små trollen man satte på sina pennor?