Go to gate
nja Essen är väl inte top noch precis. I Tyskland gillar jag Hamburg (verkligen mysig sommarstad), Munchen och Berlin
Wien blir nog bara mötesdag men en o annan kaka kan nog slinka ner
nja Essen är väl inte top noch precis. I Tyskland gillar jag Hamburg (verkligen mysig sommarstad), Munchen och Berlin
Wien blir nog bara mötesdag men en o annan kaka kan nog slinka ner
låter som det var en bra resa ändå. metro undvikerjag i Paris- tar helst bussen. vilket hotell bodde ni på?
Wien är mysigt. Var där för två år sen på konferens. det var i slutet av november när juldekorationerna precis tänts och alla små marknader hade öppnat. Kanonmysigt
Paris låter som ett äventyr med en liten. Agro-semester i Toscana kanske är bättre. Även om jag har ett skumt förflutet som barnklubbsvärd i chartervärden skulle jag sky alla Bamseklubbar som elden
Sitter i Essen. Grått, 15 grader o höstlikt
hur jag än gör lär inte bonusarna hemma vilja vara me di bamseklubben... tror inte de vill ha en 20 åriong o en 18 åring...
just nu är det verkligen drömmar om att go to gate. Sitter i Köpenhamn o väntar på flyget hem. Danskarna strejkar... suprise. Jag har ätit den officiellt sämsta phad thai någonsin. En grå sörja utan någon form av smak. Brrr..
Lapinette- som tur var avblåstes allt så jag kom hem. Fick se AIrForce one på plattan. Tydligen är Obamas i Köpenhamn för att se till att Chicago får OS
Adamia- har du några bra Rom-tips? Jag skall dit om ett par veckor tillsammans med mamma
tack för Rom-tips. Vi bor mellan Fontana di Trevi och Pantehon (tror jag, inte så haj på Rom tyvärr)Vi har bokat en guidad vatikantur på måndag morgon (kände inte riktigt för att bli välsignad på söndagen. Religion ligger inte riktigt för mig)
Vi har en fantastisk dag i Göteborg. Nollgrdig morgon och strålade sol. Inspirerande att starta helgen med. Och en helg som inte är så planerad - det är lycka. Idag skall maken o jag hämta en ny ring till mig. I morgon blir det utflykt till vönner som bor vid havet. Middag med maken på kvällen. Lite champagne och plockmat (rotsakssoppa med baconcrips, räkcevish, rökt lax o pepparrot)
På söndag blir det bio med vänner o middag hemma hos dem
är man en list-fascist som jag är det oplanerat Fast jag hör hur illa det låter.... Men mycket slötid- jag hoppas det blir mycket stearinljus och att spela spel. Bra höstsysselsättningar.
Hittade en bra recept på fläskfilé med calvados.. det låter lockande
Ringen är en klackringstyp med familjevapnet så inga diamanter.
vi har lite kors o örnar o annat lull på. jag är en safirtyp men en oanstädnigt stor diamat skulle jag ju inte säga ner till
Jag har blå safirer. en ensam i vigselringen. Har lite örhängen o nån berlock just med blå safir. vet att mamma fick nån annan färg när de bodd i Indien- lite vit/mjölkfärgad men den gillade inte (jag tror det var en safir) Annars är jag ingen stenmänniska. Gillar pärlor allra mest
röda safirer låter inte dumt.
När vi gifte oss gjorde en silversmed ett diadem till mig med sötvattenspärlor och silver. Hon gjorde det med en dubbelfunktion så det går att ha som halsband också. Himla nöjd med det
vilka fina bilder!
Hur mår alla reseplanerarna? Det verkar som om hösten lagt locket på planeringslusten?
För egen del funderar jag mest på weekend med mamma i Rom om två veckor.
Annars är det en strålande vacker fredag här på västkusten. Afterwork med väninnorna medans mannen är på ordenskalas- mest för att svassa i frack o dricka sprit
åh det låter som en perfekt fredagsmåltid. krabba är en favorit. Fick en hink krabbor från åstol förra veckan så vi hade en god söndagsmiddag
Nej min Italienska erfarenhet är itne så stor. Lite grann i norra Italien, besök i florens o Rom. Senast var det Milano
Ella- vilken härlig resa. Suckar längtansfullt