Go to gate
Middagsfrid har jag flera kompisar som använder o är så nöjda med. Va roligt att det är en vän till dig Lapinette
Middagsfrid har jag flera kompisar som använder o är så nöjda med. Va roligt att det är en vän till dig Lapinette
marmelad
ta 500 gr äpplen- skala, kärna ur och dela i mindre bitar. Klipp 300 gr torkade fikon i mindre bitar. koka äpplen och fikon mjuka o mosiga tillsammans med 1 dl vatten. tillsätt 0,5 dl calvados och 500gr syltsocker. koka 10 min och häll sedan upp i burkar
Ibland får jag mina husliga attacker. Just nu har jag gjort äppledricka hemma. jag när nog någon hemlig dröm av att baka bullar, ha rosiga kinder och rödrutigt förkläde....*s*
jag är verkligen usel på Sverige. åre är så lång norröver som jag varit.
Kul med utställningen- skall verkligen försöka se den. I somras var det en fotoutsällning om Sydafrika här vid Operan i Göteborg. Bra lunchsysselsättning att drömma sig bort
Fotoutställningen var under Kulturkalaset. Sprang på dem efter att ha ätit lunch nån dag. Kommer väl ihåg den utställningen om världen från ovan. Jättefina bilder
Skyltarna- visst var de underbara. Skrattade gott i flera dagar åt dem
signspotting hette den
googlade o hittade några av dem
gingerbeerblog.blogspot.com/2009/08/signspotting-kul-pa-gustavs-torg.html
Nu förbereder jag väninnehelgen på Ven. Vi åker ner på fredag och skall bo på vandrarhemmet. Fredag är det drinkar, middag och paketlek. Lördag börjar med två timmar remmarlag med häst ink fika, lunch på getostbutiken. Söndag blir det guidad tur på TychoBrahemuseet. Håller tummar för lite sol i helgen
ja det skall bli skönt. kom hem från Italien igår. Snabsovning o packning. Nu är jag snart på väg. Det har utlovats sol och 19 grader. Perfekt för hästrundtur, prat och mycket vin. Och av någon anledning packade jag med polsk buffelgräsvodka...
Åhh Paris- så härligt det låter med en hösthelg i Paris. Måste rekommendera ett underbart bageri Veronique Leclerc. Ekobageri med pytteservering inte långt fr Butte Chaumont (83 Rue de Crimée i 19 arr)
Buffelgräsvodka är inte dumt alls. jag lärde mig att dricka den med äpplejuice när vi var i Polen
Ven har varit underbart- god mat, häst och vagn, besök på getosttillverkare, mycket vin och Tycho Brahemuseum. Vi har pratat, spelat kort och målat akryl.
Ja, Parisreferat vill jag också ha. Läste i DN att det var skördefestdags i Montmartre och blev definitivt Parissugen- min bäste vän bor i Montmartre så där brukar jag hänte (kanske inte så ofta höst uppe på Butten)
för egen den väntar jobbresor till Wien o Essen