Go to gate
Resor under hösten då?!
Vi drar till Paris om några veckor & i början av okt blir det en weekend nere på Österlen. Sen pratar vi om en sväng till Sthlm i nov eftersom min syster med familj flyttat tillbaka till Sverige från Frankfurt alldeles nyss.
Mannens syster har lämnat nordnorge & flyttat ner till Oslo nyligen, så det vore skoj att hälsa på henne med. Har bara varit typ två ggr i mitt liv i Oslo, varav den senaste gången var typ 1995 eller ngt åt det hållet...
Vad härligt med mkt kantareller! Jag är ingen svampplockare (tyvärr, skulle gärna vara, men vet inte vart jag ska leta...), men däremot var dottern & jag nere i Varberg i lördags & strosade runt på torget, njöt av torghandeln. Hur många som helst som hade ställt upp små bord & sålde kantarelller & annat gott. Kom därifrån med en rejäl påse kantareller, dito med lingon samt björnbär. Yummie!
Då blev jag faktist lite sugen på småstadsalivet, iaf Varbergslivet - torghandeln där är grym med massor av fin frukt, grönsaker, blommor, fiskbil osv. Nu efter sommarsäsongen så är det inte lika mkt krimskrams/tingeltangel längre heller, vilket gör att det känns mer genuint!
Får nog åka ner fler lördagar, tror jag bestämt!
...och ja just det, i maj öppnade ett nytt bageri, Kustbageriet - de har grymt bröd!
Hittade detta på recept.nu
"Nere vid hamnen i Varberg har två kollegor från Svenska Bagarlandslaget öppnat bageri. Niklas Gustafsson och Håkan Johansson har tidigare jobbat på bagerier som Riddarbageriet och Gateau och bakar nu ljuvliga surdegsbröd från morgon till kväll."