Go to gate
Sol i SF men dimma över Golden Gate. De första mörka molnen såg vi igår men de lämnade vi bakom oss, över bergen för jag tror att dagen kommer åter igen bestå av sol.
Hade två underbara dagar i Yosemite. Tänkt att det kan vara så vackert! Vi gick upp till Yosemite falls. Inte hela vägen utan fram till själva vattenfallet och sen tillbaka. En nätt promenad uppåt i värmen. Ned tillbaka och busstransport (som funkade utmärkt) och till Curry Village för lite hamburgare . Sen tog vi busstransporten för en promenad till Mirrorlake som var nästan helt uttorkad men den nedre delen hade vatten så där simmade jag
. Jättevarmt, superkallt vatten och en sån underbar natur runt omkring.
Åkte sen tillbaka till vårt hotell som låg precis vid den södra ingången till parken. Det tog ca 40 min att köra från Yosemite village. Helt ok när man visste att en svalkande pool väntade hemma på hotellet. Skönt att vila fötterna och ligga där och läsa en stund innan middagen. Annars var hotellet spartanskt med en säng och sen hade vi dusch och toalett gemensamt men det fungerade utmärkt, aldrig kö eller så.
Igår åkte vi genom hela Yosemite såg Mono lake, besökte "ghosttown" Bodie och sen körde vi (maken) så långt vi orkade. Får berätta mer om det sedan för nu är det dags för frukost.