Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Go to gate

Tycker om att resa men efter Kalifornientrippen i somras så är jag fortfarande trött på jetlag och långa flygresor. Jag kommer säkert att glömma bort det snart och tycka det är ok med långresor igen.

• Lapinette

Härligt med en massa glada gubbar !

• Lapinette

Såg i SvD i helgen att Penfolds har vinprovning på Operakällaren. Blev himla sugen! En specialmeny med 5 rätter och sen en massa av deras årgångsviner ... men sen kostade det lite grann också .

Piggelin - i vilket område ska ni bo i Paris?

Gosnosen - var precis inne och tittade på er resort i Malaysia ... kan jag få följa med?!

Själv funderar jag vidare över vad vi ska se/göra 2010.

• Lapinette

gosnosen - helt rätt tänkt men förstår att man inte stannar där i två veckor. Attans vad lika smak vi verkar ha gällande sånt som är gott. Vi var ju på Operakällaren på vår bröllopsdag i maj och det är den bästa middagen vi har ätit ... hittills. Det som gjorde kvällen fulländad var vår otroligt trevliga och kunniga sommelier som hade valt ut underbara viner. Gällande Penfolds är jag absolut sugen men maken verkade inte lika övertygad .. dock googlade han på vinerna som nämndes skulle dyka upp på provningen. Vår favorit hemma sen ett år tillbaka är deras Kalimna Bin 28. Har säkert nämnt det tusen gånger här inne på BT.

• Lapinette

Vad mysigt! Gillar Latinkvarteren.

• Lapinette

Wien låter trevligt men Essen ... hmmm jag vet inte riktigt. Själv har jag Berlin om några veckor. Gosnosen borde väl ha kommit hem från Berlin?

• Lapinette

Piggelin - stressa inte ihjäl dig!

Förstår dilemmat med barnvagn och metro. Min väninna som bor i Italien är förundrad varje gång (hon kommer ändå härifrån) att allt funkar så smidigt med barn på stan. I Italien finns det ju knappt trottoarer på sina håll.

• Lapinette

Telis - Gotland är underbart! Har varit runt hela ön vid 2 tillfällen samt haft en långhelg med tonårskompisar i Visby men det var länge sen jag var där ... allt för länge sen.

Svar på tråden Go to gate