• Jen09

Öppnar ni presenterna på festen?

Hej!
    Undrar hur ni andra gör med presenter? Öppnar ni dem på festen? Vi har brunch nästa dag men då bara med närmaste släkten, annars är det ju vanligt att man öppnar dem där.
    Vi har önskat oss pengar och presenter, men de som ger pengar kommer sätta in på ett konto, alltså kommer ju inte allas presenter finnas på plats.
    Vill helst inte öppna presenterna på plats men folk kanske blir besvikna om de inte får se?
    Tänkte att det var smidigare att få hem dem inslagna...

• Svar på tråden Öppnar ni presenterna på festen?
  • planerarbröllop

Vi ska öppna. Vi har ett litet bröllop och kommer vara hemma. Jag vill helst inte öppna med det skulle vara så tråkigt som vi inte gjorde det. Ähhhhhhh... Jag vet inte hur vi ska göra, kan inte någon bestämma det åt mig? PLEAS

• Silla69

Finns inget tråkigare som gäst att stå och titta på.

Sen dom som vill kan ju komma dagen efter o titta på.

Jag har varit på en massa bröllop, och dom som öppnar har varit dom tråkigaste bröllopen, för liksom 2 timmar bara dör ut...

• Jen09

Tack för era svar!
    Skönt, då öppnar vi inte presenterna på festen.

• allehanda
    Silla69 skrev 2009-07-13 13:25:28 följande:
    Finns inget tråkigare som gäst att stå och titta på.Sen dom som vill kan ju komma dagen efter o titta på.Jag har varit på en massa bröllop, och dom som öppnar har varit dom tråkigaste bröllopen, för liksom 2 timmar bara dör ut...
    Fattar fortfarande inte varför det tar 2 timmar att öppna paketerna, förklara gärna varför för mig som är van vid att på 100 pers. bröllop så gör man det under minglet, samtidigt som man pratar lite med givaren/givarna.Detta tar max en halvtimme och jag har varit med om detta ett flertal gånger.
  • Hoffsennanen Tottoplex

då lär de slita upp prestenterna...

allehanda skrev 2009-07-13 16:09:13 följande:
    Fattar fortfarande inte varför det tar 2 timmar att öppna paketerna, förklara gärna varför för mig som är van vid att på 100 pers. bröllop så gör man det under minglet, samtidigt som man pratar lite med givaren/givarna.Detta tar max en halvtimme och jag har varit med om detta ett flertal gånger.
  • allehanda

NÄ.. men om de tar 2 timmar på sig lär de ju knyta upp knutar ,spara snör och papper!
    100 pers= 50 par = ca 20 presenter(då en hel del lägger ihop) och 50% av presenterna är pengar/presentkort+10 paket att öppna och det tar ca en halvtimme!

• Hoffsennanen Tottoplex

ledsen, men fortfarande tveksam. tror det dessutom som fler säger tar lite död på festen.

allehanda skrev 2009-07-13 16:57:15 följande:
    NÄ.. men om de tar 2 timmar på sig lär de ju knyta upp knutar ,spara snör och papper!100 pers= 50 par = ca 20 presenter(då en hel del lägger ihop) och 50% av presenterna är pengar/presentkort+10 paket att öppna och det tar ca en halvtimme!
  • Mia1972

Vi kommer öppna preseneterna när bröllopstårtan avnjuts av gästerna.(vi kommer naturligtvis också äta den)
    Jag tycker faktiskt det är lite ofint att inte öppna presenterna när gästerna är närvarande.
    Men det är min åsikt och alla gör som dom vill .

• Silla69

Alla bröllop jag har varit på har det tagit ca 2 timmar( en tog tom 3 timmar, vi var många som reagerade på det) att öppna, läsa högt från korten, visa presenterna och tacka för dom.
    ett dop jag var på med 60per tog 2½ timmar..
    Jo det handlar nog om hur man öppnar, om man ska ÖVERDRIVA öppnandet mm.
    Så jag har aldrig varit med om att det tar 30 min.

allehanda skrev 2009-07-13 16:09:13 följande:
  • Småland09

Vi kommer öppna presenterna dagen efter tänkte vi, bjuder på småländsk ostkaka då, om vi bara får använda ett konferensrum på festlokalen dagen efter..
    Genom att vi öppnar dagen efter tänkte vi att det
    a) blir lite förlängande av själva bröllopet
    b) blir en extra chans att umgås med våra gäster, eftersom man nog inte hinner prata med alla dagen innan.

De som inte vill titta på behöver inte

Svar på tråden Öppnar ni presenterna på festen?