• Jen09

Öppnar ni presenterna på festen?

Hej!
    Undrar hur ni andra gör med presenter? Öppnar ni dem på festen? Vi har brunch nästa dag men då bara med närmaste släkten, annars är det ju vanligt att man öppnar dem där.
    Vi har önskat oss pengar och presenter, men de som ger pengar kommer sätta in på ett konto, alltså kommer ju inte allas presenter finnas på plats.
    Vill helst inte öppna presenterna på plats men folk kanske blir besvikna om de inte får se?
    Tänkte att det var smidigare att få hem dem inslagna...

• Svar på tråden Öppnar ni presenterna på festen?
  • Carro 79

Hej
    jag har oxå funderat på det där, vi har inte bestämt hur vi ska göra. Men har varit på bröllop där paketöppningen varade i flera timmar , de va inte kul för nån. Jag tror att många öppnar efter i lugn och ro.

• Sesamy

Vi ska öppna på festen... samtidigt som vi börjar spela musik, öppnar baren, öppnar för att g ut på terassen osv.
    Dvs. de som inte vill titta ska inte behöva det!
    Sen kommer vi nog lösa det hela ganska snabbt oxå... =)

• Energy

Vi öppnade när festen tagit slut och vi var helt ensamma.

• J D

Vi vill öppna dagen efter (själva) men om ngn har ngt emot det så vet jag inte om jag orkar stå emot. Folk har stört sig på att vi bryter så många traditioner som det är... Suck.

• Jen09

Suck, jobbigt när folk lägger sig i!
    Ett bröllop jag var på öppnade värdparet presenterna så att folk sedan kunde gå och titta om de ville. Funderar på den varianten, om folk skulle propsa på att de öppnas. Annars väntar vi till nästa dag.

Vilka underbara ringar du har förresten :)

J D skrev 2009-07-09 14:09:51 följande:

Vi vill öppna dagen efter (själva) men om ngn har ngt emot det så vet jag inte om jag orkar stå emot. Folk har stört sig på att vi bryter så många traditioner som det är... Suck.
  • älskarlivet

Vi öppnade dagen efter och det var så mysigt att sitta hemma och göra det! Fick höra av flera av våra gäster att det var så bra att vi inte öppnat de på festen!

• lecaroline

nej det är en riktig glädje dödare och tar jätte lång tid. Det är säkert kul för er, men man måste tänka på gästerna.
    Fast om ni inte är så många är det istället lite kul!!

Vi hade det inte. Och gästerna var glada för det

• puppis

Vi öppnade också dagen efter. Det är dödstråkigt för alla att titta på presentöppning...

• lecaroline

På ett bröllop jag var på blev hälften as trötta och resten rätt så fulla under tiden för det fanns ju inget annat att göra..

• J D
    Jen09 skrev 2009-07-09 14:14:17 följande:
    Suck, jobbigt när folk lägger sig i!Ett bröllop jag var på öppnade värdparet presenterna så att folk sedan kunde gå och titta om de ville. Funderar på den varianten, om folk skulle propsa på att de öppnas. Annars väntar vi till nästa dag. Vilka underbara ringar du har förresten :)J D skrev 2009-07-09 14:09:51 följande:
    Ja, det kan vara lite tufft när man är första paret ut har vi märkt...

Det är helt klart en variant att låta värdparet öppna- själv tycker jag dock om att öppna paket alldeles för mkt för att överlåta det till ngn annan .

Oj, tack, vad snällt av dig!

Svar på tråden Öppnar ni presenterna på festen?