• Fides spes caritas

Kan kvinnan fria?

Hej!

Jag har precis registrerat mig här på bröllopstorget. Har varit inne och läst en del tidigare.
    För ca 1 år sedan träffade jag mannen i mitt liv
    Har aldrig drömt av överdådiga bröllop men helt plötsligt vill jag visa hela världen min underbara man.

Jag vet att han har något i görningen men har funderat lite fram och tillbaka på om kvinnan kan fria?
    Jag är lite gammalmodig men nu kan jag snart inte hålla mig längre

• Svar på tråden Kan kvinnan fria?
  • lillalyckan

Mörk Ängel skrev 2009-07-08 13:47:36 följande:
    Det tycker jag att du gör rätt i! Tänk vad tråkigt om du hade planerat något och han kommer och "förstör" det genom att köra sitt race Du och jag får vänta tillsammans Vi vet ju ATT det kommer men inte NÄR.Fides spes caritas skrev 2009-07-08 13:06:06 följande:

Om man VET att det kommer, då hade jag kanske oxå väntat... Eller jag vet inte, är lite den typen som gärna tar tag i saker själv
    Så länge ni är nöjda och glada med att vänta eller att fria själva så är väl det det enda som räknas eller hur?

• Fides spes caritas

Gah, jag brottas verkligen med mig själv!
    Nu i helgen ska vi åka bort på en weekend och det var då jag planerat in mitt frieri och jag kan liksom inte släppa det riktigt. Jag kanske ordnar till det ändå....
    Sambon tycker jag ser lurig ut, hihi. Går runt och flinar lite för mig själv när jag tänker på det.

• Mörk Ängel

Haha, tänk om det är precis då han planerat att fria!!

Jag har en liten vag känsla av helgen jag med, men vågar inte hoppas på något. Vi ska till Madrid och när jag frågade vad vi ska göra när vi är där, så började sambon flina lurigt. Jag vet inte riktigt vad det betyder...

• Mörk Ängel

Fides spes caritas skrev 2009-07-08 14:12:17 följande:

Den som väntar på något gott.... Kan vänta för länge Nä jag kan vänta på min sambo.Var inne och kika på din ring mm, jättefin.Hmm jag vågar inte ens titta på sånt. Mörk Ängel skrev 2009-07-08 13:47:36 följande:
    Det var den ringen jag tänkte ha förut, men jag ändrade mig och har fått hem den som jag ska ha när den väl gäller. Den finns i galleriet nu!
  • Fides spes caritas

JAG GJORDE DET!

Jag friade till min sambo. Inte allas som jag tänkt igentligen men det blev jätte bra ändå

Han svarade ja och var otroligt smickrad

• J D
    Fides spes caritas skrev 2009-07-19 16:31:51 följande:
    JAG GJORDE DET!Jag friade till min sambo. Inte allas som jag tänkt igentligen men det blev jätte bra ändå Han svarade ja och var otroligt smickrad
    Woho! Grattis!
  • Cantaton

Grattis

Fides spes caritas skrev 2009-07-19 16:31:51 följande:

JAG GJORDE DET!Jag friade till min sambo. Inte allas som jag tänkt igentligen men det blev jätte bra ändå Han svarade ja och var otroligt smickrad
  • Fides spes caritas

Tack!

Är så glad!
    Ska bli otroligt mysigt att få planera det här tillsammans

• Mörk Ängel

Grattis!! Hur gick det till?

Jag blev friad till för en vecka sen!

• Fides spes caritas

Å Grattis!!!

JA jag hade ju storartade planer. Visste precis hur jag skulle göra och säga men det blev något helt annat *skratt*.

Vi var på en weekend i köpenhamn. Jag var jätte nervös!
    Jag tvivlade in i det sista.
    Eftersom jag ändrade mig längs vägen blev det mer spontant.
    Jag tänkte säkert 100 gånger den dagen att NU gör jag det.
    Jag hade skojat med honom innan och glirat att jag hade något i görningen och att han skulle ta med löparskorna. Han fyllde nämligen år under helgen vi var där. Han frågade givetvis flera gånger vad tanken med löparskorna var

Hur som helst, i mitt nervösa tvekande tänkte jag tillslut när vi satt på en jättemysig restaurang. Kommer det förbi en rosförsäljare så köper jag en och gör det där och då.
    Rätt som det är ser jag en rosförsäljare gå förbi, precis när vi fått in maten, jag grabbbar min plånbok och svamlar något till sambon som för övrigt undrade vad jag egentligen höll på med.
    Jag rusar ut genom dörren och rosförsäljaren hade pinnat på bra, för jag fick springa som en tok på halva strögat innan jag hunnit ikapp honom. Måste sett helgalet ut. Kanske skulle varit jag som skulle ta med löparskorna.

När jag kommer tillbaka sitter min sambo den vackraste och jag går fram till honom ger honom rosen. *Den fina kärleksförklaring jag tänkt ut var som bortblåst. Det blev en annan som verkligen kom från hjärtat. Min tårar strömmade ner för kinderna. Restaurangen var fullstatt och allt runt oss bara försvann. Det var liksom bara vi och det vi känner för varandra. Det var nästan så att man kunde ta på det. Sambon var otroligt smickrad.

Rätt som det var ca 45 min senare vaknade vi upp av att servitrisen ville ta våra tallrikar som vi knappt rört. Vi försökte äta upp middagen vi beställt in, den var kall och vi bara satt och log mot varandra. *skratt* nu i efterhand kan jag undra om folk runt hörde och vad dom tänkte. Jag är så glad för att jag tillslut gjorde det. Sambon hade planerat att fria i samband med att han köpte våra förlovningsringar men han tyckte detta var så mycket finare. Han ansvarar fortfarande för förlovningen och jag vet ingenting om det

Å vad lycklig jag är över att vi ska gifta oss, jag och mannen i mitt liv

Så svårt att återberätta så här...

Nå, nu vill jag höra hur allt gick till för er

Mörk Ängel skrev 2009-07-20 13:28:30 följande:

Grattis!! Hur gick det till?Jag blev friad till för en vecka sen!
  • Fides spes caritas

oj vad långt det blev, hihi

• Cantaton

Jag tycker att det låter underbart. Om ni till och med glömde bort att äta, och när det bara blir så där äkta. Du verkar ha gjort helt "rätt". Återigen grattis

Jag har dock inget frieri att berätta om, för här har det ännu inte skett. Det enda jag vet är att sambon tycker att det är mannen som ska fria och att giftemål ska ske inom ett år från frieriet. Så jag får snällt vänta

• Little Miss

Jag friade till min kille i helgen! Han blev jätteglad, men chockad..... Fick till och med klargöra: " -det här är ett frieri!" för att han skulle koppla helt. Hahahah!

Lycka till med ditt!!

• Little Miss

Oj då, såg att du redan fått ja! Så istället: GRATTIS!!!

• Mörk Ängel

Det låter härligt! På det sättet får ju båda ge något, så att säga.

Min fästman friade till mig under vår resa till Spanien. Vi var själva i Madrid över helgen och förra söndagen när vi var i Parque del Retiro i en roddbåt i båtsjön så tog han tillfället i akt och frågade efter en kärleksförklaring om jag vill gifta mig med honom. Det var väldigt lyckat och speciellt! Kan inte tänka mig något bättre sätt han skulle kunna gjort det på! Fästmannen är halvspanjor så det var speciellt passande med Madrid, tycker jag

• lillalyckan

Little Miss skrev 2009-07-20 17:04:37 följande:
    Jag friade till min kille i helgen! Han blev jätteglad, men chockad..... Fick till och med klargöra: " -det här är ett frieri!" för att han skulle koppla helt. Hahahah! Lycka till med ditt!!

Hahaha känner igen det där, när jag friade till min älskling  så blev han alldeles chockad, bara kramade om mig, "Men du måste ju säga nåt!" Pep jag fram till slut Hahaha

• Fides spes caritas

Så underbart.
    Grattis igen!

Har ni pratat om något datum?

Mörk Ängel skrev 2009-07-20 21:33:33 följande:

Det låter härligt! På det sättet får ju båda ge något, så att säga. Min fästman friade till mig under vår resa till Spanien. Vi var själva i Madrid över helgen och förra söndagen när vi var i Parque del Retiro i en roddbåt i båtsjön så tog han tillfället i akt och frågade efter en kärleksförklaring om jag vill gifta mig med honom. Det var väldigt lyckat och speciellt! Kan inte tänka mig något bättre sätt han skulle kunna gjort det på! Fästmannen är halvspanjor så det var speciellt passande med Madrid, tycker jag
  • Mörk Ängel

Tack tack!

Nej, jag vill njuta av förlovningen ett tag och hinna köpa hus innan. Vi väntar ett tag!

Svar på tråden Kan kvinnan fria?