• Fides spes caritas

Kan kvinnan fria?

Hej!

Jag har precis registrerat mig här på bröllopstorget. Har varit inne och läst en del tidigare.
    För ca 1 år sedan träffade jag mannen i mitt liv
    Har aldrig drömt av överdådiga bröllop men helt plötsligt vill jag visa hela världen min underbara man.

Jag vet att han har något i görningen men har funderat lite fram och tillbaka på om kvinnan kan fria?
    Jag är lite gammalmodig men nu kan jag snart inte hålla mig längre

• Svar på tråden Kan kvinnan fria?
  • Vid havet

Klart du kan! Jag gjorde det, min bästa väninna gjorde det och en annan kompis också. Ganska vanligt numera - och coolt, varför ska vi gå och vänta när man kan ta för sig?

• Pingstdagen2010

Klart du kan fria! Jag har några vänner, som friat själva eftersom de har mycket oföretagsamma killar. Om man inte gör det själv kanske man får vänta hela livet. Jag fick vänta i 5,5 år, vilket var alldeles för länge. Lycka till!

• Mörk Ängel

Klart man kan fria, men jag skulle själv aldrig göra det för jag vill bli friad till oavsett hur lång tid det tar. Jag kanske lever på stenåldern men i min värld är det mannens uppgift

Har han något på gång så skulle jag inte förstöra det genom att fria själv. Jag skulle vänta lite till.

• mallu16

Visst kan kvinnan fria. Jag gjorde det själv och kan starkt rekommendera det. Det var en riktigt häftig känsla!! I höst blir det bröllop=)

• lillalyckan

Jag friade till min stora kärlek. Var så nervös innan så att jag höll på att ramla ihop men jag gjorde det! Och nu håller vi på och sparar pengar till det som ska bli vår stora dag

• Fides spes caritas

Det är ju så jag tänker också....

Mörk Ängel skrev 2009-07-07 18:35:59 följande:

Klart man kan fria, men jag skulle själv aldrig göra det för jag vill bli friad till oavsett hur lång tid det tar. Jag kanske lever på stenåldern men i min värld är det mannens uppgift Har han något på gång så skulle jag inte förstöra det genom att fria själv. Jag skulle vänta lite till.
  • Fides spes caritas

Jag har bestämt mig för att vänta.
    vi har pratat om bröllop och om han planerat något vill jag inte förstöra det.... Men svårt att låta bli

Under tiden kan jag bjuta av att läsa om er andra.
    Fantastiskt vad man dras med här på sidan

• Mörk Ängel

Det tycker jag att du gör rätt i! Tänk vad tråkigt om du hade planerat något och han kommer och "förstör" det genom att köra sitt race
    Du och jag får vänta tillsammans Vi vet ju ATT det kommer men inte NÄR.

Fides spes caritas skrev 2009-07-08 13:06:06 följande:

Jag har bestämt mig för att vänta.vi har pratat om bröllop och om han planerat något vill jag inte förstöra det.... Men svårt att låta bli Under tiden kan jag bjuta av att läsa om er andra.Fantastiskt vad man dras med här på sidan
  • Fides spes caritas

Den som väntar på något gott.... Kan vänta för länge Nä jag kan vänta på min sambo.
    Var inne och kika på din ring mm, jättefin.
    Hmm jag vågar inte ens titta på sånt.

Mörk Ängel skrev 2009-07-08 13:47:36 följande:

Det tycker jag att du gör rätt i! Tänk vad tråkigt om du hade planerat något och han kommer och "förstör" det genom att köra sitt race Du och jag får vänta tillsammans Vi vet ju ATT det kommer men inte NÄR.Fides spes caritas skrev 2009-07-08 13:06:06 följande:
  • J D

Mörk Ängel skrev 2009-07-07 18:35:59 följande:
    Klart man kan fria, men jag skulle själv aldrig göra det för jag vill bli friad till oavsett hur lång tid det tar. Jag kanske lever på stenåldern men i min värld är det mannens uppgift Har han något på gång så skulle jag inte förstöra det genom att fria själv. Jag skulle vänta lite till.

Japp, du lever på stenåldern (iofs brydde man sig nog inte så mkt om frieri alls då )) Självklart kan kvinnor fria! Jag är nästan lite ångerfull över att jag lät fästmannen göra det men det blev också fint såklart . Till mitt försvar kan sägas att jag inte "behövde vänta" mer än 5 mån in i förhållandet.

Nu verkar det ju som att du, TS, har bestämt dig för att vänta ändå och det är helt och hållet ditt val!

Svar på tråden Kan kvinnan fria?