• Fides spes caritas

Kan kvinnan fria?

Hej!

Jag har precis registrerat mig här på bröllopstorget. Har varit inne och läst en del tidigare.
    För ca 1 år sedan träffade jag mannen i mitt liv
    Har aldrig drömt av överdådiga bröllop men helt plötsligt vill jag visa hela världen min underbara man.

Jag vet att han har något i görningen men har funderat lite fram och tillbaka på om kvinnan kan fria?
    Jag är lite gammalmodig men nu kan jag snart inte hålla mig längre

• Svar på tråden Kan kvinnan fria?
  • Ore

Ja, givetvis kan kvinnan fria!

Om du tror att han har något "i görningen" kan ju han få fria en gång till, kanske kan ni välja ut ringar tillsammans efter ditt frieri och han får arrangera ringväxlingen...

• Fides spes caritas

Ore, hmm ja det kanske vore något.

Funderade också på att jag kunde fråga om han vill förlova sig med mig, då kanske han kan fria sen?

haha vilka bekymmer

• Miss Biii

Klart att du kan fria om du vill. Förstår att du tvekar... Jag har tänkt många gånger att jag ska... men sen struntat i det, vill att mannen ska göra det...

Att fråga om förlovning tycker jag personligen verkar lite löjligt, men det är väl upp till var o en. Men du kan ju pika lite kanske? eller varför inte ge honom en "kärleksring" eller nått annat.. hängsmycke kanske? bara för att visa din kärlek... så kanske han friar inom snart framtid. Annars är det bara för dig att göra det, tror inte du ångrar dig!

Berätta hur du gör!

• tomlinn

ja, kvinnan kan fria. eller som både du och Ore är inne på så kan t o m båda fria, så gör vi.

både jag och D vill ju vara den som blir tillfrågad och den som får planera frieriet och få ett 'ja' av sin älskade. nu kan man tycka att ett andra frieri är lite övermaga och att det första förtar överraskningen, men i vårt fall använde någon av oss frasen "när vi är gifta..." typ två veckor efter att vi hade träffats så överraskningen har ju ändå aldrig varit OM någon skulle fria utan bara HUR och NÄR.

• Fides spes caritas

Jösses, är nervös som ett barn....

Har planerat in i detalj, MEN frågan är om jag gör det.

Hmm kanske skulle vänta lite till ändå.
    Han har faktiskt sagt vid ett par tillfällen att han redan planerat sitt frieri.

Förstår inte att jag är så otålig! Jag som inte ville ha något stort bröllop. Hade ju inte träffat den rätta tidigare heller

• kermit100

Klart kvinnan kan fria!

Jag är kvinna och jag friade och han sa ja och om ca 1 månad gifter vi oss. Eller om ca 1½ månad är viss mer exakt.

• Fides spes caritas

vad står Ore för? Jag som inte är så haj på dataspråk

• feministbrud

Jag friade till min man så det går alldeles utmärkt!

• Fides spes caritas

*skratt* ore var ju en som heter och inte en förkortning på något.
    Har suttit och läst och klurat i olika trådar på förkortningar här inne så jag antog att ore var det också först

• FruLjungberg

Ja för F*N det gjorde jag.

Svar på tråden Kan kvinnan fria?