• MimmiMama

Ärligt nu tjejer! Bikinilinjen....

gör väl skitont eller?!?
    Hur länge är man öm?
    Är bikinilinjen = att man vaxar även baken???
    Helt nytt för mig detta
    har en tid bokad tisdagen samma vecka som jag gifter mig men det känns för tätt inpå!
    Är ju rädd för att vara svullen och röd i flera dagar!
    Nån mer som ska göra det inför bröllopet och bröllopsresan? Hur tätt inpå gör ni det? Har ni gjort det förut? Överlever man?
    Jag vill verkligen göra detta för min egen skull först och främst men även för att överraska mannen lite.
    Jag vaxade överläppen och ögonbrynen idag och det gör ju jätteont så hur ont gör det inte där nere då?!?

• Svar på tråden Ärligt nu tjejer! Bikinilinjen....
  • Sonja68

Kom på att jag såg nåt på TV i dagarna om Hollywood rakning, när jag zappade mellan kanalerna. "Man blir som en baby" sa kvinnan på salongen, "Din man kommer bli överförtjust"! Då slog jag över till en annan kanal...
    Epilator vad är det? Låter... ONT!

• lillalyckan

Sonja68 skrev 2009-07-03 14:24:44 följande:
    Kom på att jag såg nåt på TV i dagarna om Hollywood rakning, när jag zappade mellan kanalerna. "Man blir som en baby" sa kvinnan på salongen, "Din man kommer bli överförtjust"! Då slog jag över till en annan kanal...Epilator vad är det? Låter... ONT!

*Kastar mig in i tråden!*
    Epilator ser ut ung. som en rakapparat men istället för rakblad så är det som små pincetter som "rycker" håren istället för att "klippa" dem. Gör ont men inte så ont att det inte är genomförbart. Jag fuskade lite en gång och bedövade benen innan jag epilerade, det är nämligen mycket lättare att hålla efter än den där första gången när man ska ha bort allt.

• JustMeAndMyLove

Jag har allötid skämts över mina armar som är rätt håriga, men efter några gånger med epilator har håren faktiskt blivit tunnare och ljusare!
    Så det är min dream-machin ;)
    Nu kör jag bara nån gång när jag känner för det och det gör visserligen ont som f-n första gången men blir lättare och lättare :)

lillalyckan skrev 2009-07-03 14:32:41 följande:

*Kastar mig in i tråden!* Epilator ser ut ung. som en rakapparat men istället för rakblad så är det som små pincetter som "rycker" håren istället för att "klippa" dem. Gör ont men inte så ont att det inte är genomförbart. Jag fuskade lite en gång och bedövade benen innan jag epilerade, det är nämligen mycket lättare att hålla efter än den där första gången när man ska ha bort allt.
  • Mamli

bedöva benen? Hur då?

Funderar nämligen på att köpa en epilator men är rädd att de gör ont, slarvar väldigt med att raka benen, under armar och bikinilinjen gör jag lätt när jag duschar men benen är så tråkiga för dagen efteråt är de ju stixiga igen..

• MimmiMama
    MV85 skrev 2009-07-03 14:17:27 följande:
    Braziliansk vaxning tar bort allt utom en liten sträng eller tofs fram.. Hollywood tar bort ALLT Bikinilinjen bara det utanför troskanten framtill...
    det var bra att du hjälpte mig reda ut begreppen
  • lillalyckan

Mamli skrev 2009-07-03 14:43:31 följande:
    bedöva benen? Hur då?Funderar nämligen på att köpa en epilator men är rädd att de gör ont, slarvar väldigt med att raka benen, under armar och bikinilinjen gör jag lätt när jag duschar men benen är så tråkiga för dagen efteråt är de ju stixiga igen..

jag använde faktiskt emla-salva, men ett mycket tunt lager så att det bara blir yttepytte-bedövat. Men det blir faktiskt lättare varje gång...

• ario

använd xylocainsalva och smörj in 15 minuter innan, så kommer du bli bedövad

xylocain köps på apoteket!

Mamli skrev 2009-07-03 14:43:31 följande:
    bedöva benen? Hur då?Funderar nämligen på att köpa en epilator men är rädd att de gör ont, slarvar väldigt med att raka benen, under armar och bikinilinjen gör jag lätt när jag duschar men benen är så tråkiga för dagen efteråt är de ju stixiga igen..
  • 010809

Som det tidigare skrivits så rekomenderar jag oxå att göra vaxningen en vecka innan..

jag testade i början av sommaren att vaxa bikinilinjen och armålorna.. bikinilinjen gick bra, gjorde ju himmla ont men dagen efter var det bra.. armhålorna gick sämre.. jag fick världens brännsår och kunde knappt röra armarna på 2-3 dagar.. tog minst en vecka innan jag såg normal ut igen.. jag har ganska grova hårstrån som var svåra att får bort, men jag blev då avkräkt och tror att jag får nöja mig med rakhyvel till bröllopet..sen blirdet lase i vinter, även om det svider i plånboken istället =P

• JustMeAndMyLove

Hur mycket kostar laser egentligen och hur många behandlingar måste man göra innan det är permanent? Om det blir det?

010809 skrev 2009-07-03 17:14:46 följande:
    Som det tidigare skrivits så rekomenderar jag oxå att göra vaxningen en vecka innan.. jag testade i början av sommaren att vaxa bikinilinjen och armålorna.. bikinilinjen gick bra, gjorde ju himmla ont men dagen efter var det bra.. armhålorna gick sämre.. jag fick världens brännsår och kunde knappt röra armarna på 2-3 dagar.. tog minst en vecka innan jag såg normal ut igen.. jag har ganska grova hårstrån som var svåra att får bort, men jag blev då avkräkt och tror att jag får nöja mig med rakhyvel till bröllopet..sen blirdet lase i vinter, även om det svider i plånboken istället =P
  • stugan09

Hmm. undrar om det går att bedöva benen oxå innan man vaxar?! Hade ju varit toppen i sådanafall.. har vaxat en gång.känns som aldrig mer.

• ladydi42

Ett tips bara jag tar 5-10 min varje morgon och kör en omgång ben, armhålor, bikinilinje det gör inte slls ont eftersom det är så få hårstrån och så är de korta.

Om du tycker att det gör jätteont, raka allt och börja sen dagen efter med att ta allt som hunnit ploppa ut. Sen är det bara att fortsätta.
    Lycka till

• ascensionday

Jag tycker brasiliansk vaxning är jättebra; visst gör det litet ont men värre har jag varit med om. Ondast tycker jag det gör i själva 'bikinilinjen', så man sparar inte så särskilt mycket smärta på att endast göra det området. Epilator gör MYCKET ondare än vax, det skulle jag aldrig använda någon annanstans än på benen. Det är alltid bäst att vaxa på salong, och för bikinivax/brasiliansk är det väl i det närmaste ett måste. En duktig hudterapeut eller liknande gör det snabbt och lätt och utan att du behöver gå igenom ett yogapass för att de ska komma åt överallt! Då blir det heller inga blåmärken eller svullnader, däremot kan huden vara irriterad (har själv väldigt grova hårrötter, så huden tar en del stryk). Det gör ondast första gången, men om man klipper håret till ungefär halva dess naturliga längd går det litet lättare och gör mindre ont.

I brasiliansk vaxning brukar det ingå att man vaxar mellan skinkorna, och det är en av de allra största vinsterna med det. Man känner sig så ren och så fin! Just den delen tycker jag inte alls gör ont.

Jag brukar droppa några droppar teatreeolja i en klick hudlotion och smörja på efter vaxning, då lugnar sig huden snart.

• Frulle

Ååå det gör ondast mitt på muttbenet tycker jag..
    Annars håller jag med om att man känner sig ren o fräsch.

ascensionday skrev 2009-08-01 23:46:23 följande:
    Jag tycker brasiliansk vaxning är jättebra; visst gör det litet ont men värre har jag varit med om. Ondast tycker jag det gör i själva 'bikinilinjen', så man sparar inte så särskilt mycket smärta på att endast göra det området. Epilator gör MYCKET ondare än vax, det skulle jag aldrig använda någon annanstans än på benen. Det är alltid bäst att vaxa på salong, och för bikinivax/brasiliansk är det väl i det närmaste ett måste. En duktig hudterapeut eller liknande gör det snabbt och lätt och utan att du behöver gå igenom ett yogapass för att de ska komma åt överallt! Då blir det heller inga blåmärken eller svullnader, däremot kan huden vara irriterad (har själv väldigt grova hårrötter, så huden tar en del stryk). Det gör ondast första gången, men om man klipper håret till ungefär halva dess naturliga längd går det litet lättare och gör mindre ont. I brasiliansk vaxning brukar det ingå att man vaxar mellan skinkorna, och det är en av de allra största vinsterna med det. Man känner sig så ren och så fin! Just den delen tycker jag inte alls gör ont.Jag brukar droppa några droppar teatreeolja i en klick hudlotion och smörja på efter vaxning, då lugnar sig huden snart.
  • eli2009

kostar väl 1500 kr för både bikini och armhålor för en gång..
    Räkna med minst 5 gånger..så det är rätt dyrt

jag ar gjort 3 gånger och tycker faktist bara 20% har försvunnit.

JustMeAndMyLove skrev 2009-07-03 19:39:46 följande:
    Hur mycket kostar laser egentligen och hur många behandlingar måste man göra innan det är permanent? Om det blir det?
  • MV85
    Frulle skrev 2009-08-02 09:45:39 följande:
    Ååå det gör ondast mitt på muttbenet tycker jag.. Annars håller jag med om att man känner sig ren o fräsch.
    Håller med... Tycker oxå det är mitt fram som är värst.
  • JustMeAndMyLove

hm.... lite dyrt kanske :/

Själv sitter man ju med GIPS på hela höger benet. Jag höll på att dö när jag insåg att foten var bruten, gissa vad min tanke var när jag åkte till akuten?

"Nej!! Varför rakade jag inte benen igår!?!?"

Hahahahha, herre gud va löjlig man är :P

eli2009 skrev 2009-08-02 12:50:20 följande:
    kostar väl 1500 kr för både bikini och armhålor för en gång..Räkna med minst 5 gånger..så det är rätt dyrtjag ar gjort 3 gånger och tycker faktist bara 20% har försvunnit.
Svar på tråden Ärligt nu tjejer! Bikinilinjen....