• MimmiMama

Ärligt nu tjejer! Bikinilinjen....

gör väl skitont eller?!?
    Hur länge är man öm?
    Är bikinilinjen = att man vaxar även baken???
    Helt nytt för mig detta
    har en tid bokad tisdagen samma vecka som jag gifter mig men det känns för tätt inpå!
    Är ju rädd för att vara svullen och röd i flera dagar!
    Nån mer som ska göra det inför bröllopet och bröllopsresan? Hur tätt inpå gör ni det? Har ni gjort det förut? Överlever man?
    Jag vill verkligen göra detta för min egen skull först och främst men även för att överraska mannen lite.
    Jag vaxade överläppen och ögonbrynen idag och det gör ju jätteont så hur ont gör det inte där nere då?!?

• Svar på tråden Ärligt nu tjejer! Bikinilinjen....
  • Frulle

Jag körde min första braz-waxning 4 dagar innan bröllopet.. Ja det gjorde ONT! Att säga annat är att ljuga!

Bak och under gjorde inte så farligt ont utan värst var just bikinilinjen..

Men skönt efter!!

Jag var lite öm och svullen samma dag bara...

• Hoffsennanen Tottoplex

jodå...det förekommer på salong oxå. grejen är att man hellst att man själv skall hjälpa till att sträcka ut huden då hon inte har hur många händer som helst. och det var de jag var dålig på.därav kanske alla blåmärken.den är de väl inte speciellt konstigt om man får det heller!det är ju hur många hårrötter som hellst du drar upp.

MV85 skrev 2009-07-03 00:49:20 följande:
    Det stämmer.Blåmärken uppstår inte om den som gör det utför behandlingen på korrekt sätt... Så får man det när man går på salong ska man inte gå tillbaka dit! Gör man det själv så... Ja... Själv göra, själv ha
  • MV85

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-07-03 13:08:57 följande:

jodå...det förekommer på salong oxå. grejen är att man hellst att man själv skall hjälpa till att sträcka ut huden då hon inte har hur många händer som helst. och det var de jag var dålig på.därav kanske alla blåmärken.den är de väl inte speciellt konstigt om man får det heller!det är ju hur många hårrötter som hellst du drar upp.
    Ok.. den jag vaxar hos säger i alla fall att det inte ska uppstå på en salong, för då har de felaktig teknik...
  • ario

men det är värt varenda krona:)

slipper man raka eller waxa framöver!

:)

JustMeAndMyLove skrev 2009-07-03 08:00:30 följande:
    Det är ju så himla dyrt och kräver så många behandlingar :/
  • Sonja68

Alltså, kan ni hjälpa en förvirrad tant: Brasilian är det när man tar bort ALLT hår, så man ser ut som man gjorde innan de första svarta håren visade sig i puberteten??

Och med vaxning av olika slag, kommer håren tillbaka eller inte, blir de färre och tunnare eller är det bara en myt?
    Jag vill vaxa mina lår, men inte om det innebär att jag måste göra som med underbenen, hålla på var och varannan vecka för att håren verkar bli fler och GRÖVRE...

• Sonja68

Underbenen rakar jag ju då förstås, om det inte framgick.
    Vill gärna vaxa om det innebär att man kan göra det mer sällan.

• Mamli

epilator då?
    Då kan man ju göra de hemma och de är väl ungefär samma?

• MV85
    Sonja68 skrev 2009-07-03 14:13:02 följande:
    Alltså, kan ni hjälpa en förvirrad tant: Brasilian är det när man tar bort ALLT hår, så man ser ut som man gjorde innan de första svarta håren visade sig i puberteten??Och med vaxning av olika slag, kommer håren tillbaka eller inte, blir de färre och tunnare eller är det bara en myt?Jag vill vaxa mina lår, men inte om det innebär att jag måste göra som med underbenen, hålla på var och varannan vecka för att håren verkar bli fler och GRÖVRE...
    Vaxning kommer håren tillbaka, men de kommer tillbaka tunnare och inte stickigt på samma sätt som rakning.
    De tar längre tid på sig att komma tillbaka, men tillbaka kommer de! Dock är det inga problem att vaxa låren någon enstaka gång utan att sedan bli tvungen att göra det hela tiden om det inte är för att man inser att man trivs mycket bättre med det då så klart.
    Braziliansk vaxning tar bort allt utom en liten sträng eller tofs fram..
    Hollywood tar bort ALLT
    Bikinilinjen bara det utanför troskanten framtill...
  • Sonja68
    MV85 skrev 2009-07-03 14:17:27 följande:
    Vaxning kommer håren tillbaka, men de kommer tillbaka tunnare och inte stickigt på samma sätt som rakning.De tar längre tid på sig att komma tillbaka, men tillbaka kommer de! Dock är det inga problem att vaxa låren någon enstaka gång utan att sedan bli tvungen att göra det hela tiden om det inte är för att man inser att man trivs mycket bättre med det då så klart.Braziliansk vaxning tar bort allt utom en liten sträng eller tofs fram.. Hollywood tar bort ALLTBikinilinjen bara det utanför troskanten framtill...
    Tackar ödmjukast för ett kristallklart svar !
  • MV85
    Sonja68 skrev 2009-07-03 14:20:31 följande:
    Tackar ödmjukast för ett kristallklart svar !
    Alltid trevligt att kunna hjälpa till.
    Sen är det bra att veta att på många salonger säger det Braziliansk men menar Hollywood.. Det begreppet är nämligen inte så känt i Sverige, inte än i alla fall.
Svar på tråden Ärligt nu tjejer! Bikinilinjen....