• MimmiMama

Ärligt nu tjejer! Bikinilinjen....

gör väl skitont eller?!?
    Hur länge är man öm?
    Är bikinilinjen = att man vaxar även baken???
    Helt nytt för mig detta
    har en tid bokad tisdagen samma vecka som jag gifter mig men det känns för tätt inpå!
    Är ju rädd för att vara svullen och röd i flera dagar!
    Nån mer som ska göra det inför bröllopet och bröllopsresan? Hur tätt inpå gör ni det? Har ni gjort det förut? Överlever man?
    Jag vill verkligen göra detta för min egen skull först och främst men även för att överraska mannen lite.
    Jag vaxade överläppen och ögonbrynen idag och det gör ju jätteont så hur ont gör det inte där nere då?!?

• Svar på tråden Ärligt nu tjejer! Bikinilinjen....
  • MV85

Bikinilinjen är bara det som är utanför trosorna...
    Ont? Nej, jag tycker inte det - men å andra sidan tycker jag inte det gör ont att vaxa någonting så jag kanske inte är rätt person att uttala mig.

• Vid havet

Det är (väl) en viss skillnad på att vaxa bikinilinjen och en brasilianskvaxning? Bikinilinjen då vaxar man (väl - igen ) bara sidorna, alltså det som skulle synas i trosor om man inte rakar sig.

Vaxar själv överläpp & ögonbryn regelbundet och det gör svinont - men så värt det! Min hudterapeut säger att det gör ung lika ont som bikinivaxning, men som sagt jag har aldrig testat det.

• Hoffsennanen Tottoplex

haha..jag gjorde brasiliansk+hela ben samma dag..och hade dessutom mens...tro mig..de gjorde något förbannat ont att tårarna brände...dock gjorde hon ej där bak...:-P
    gjorde det en lördag och åkte utomlands på torsdagen. och det funkade. hade jätte hemska blåmärken dock efter vaxningen men de försvinner allt eftersom. och tror de var borta då jag åkte!
    lycka till och hoppas inte du har mens när du gör det!

• MV85

Blåmärken, svullnad osv har jag aldrig märkt av fast jag går o vaxar brazilianskt varje månad...
    Lite rött och irriterat något dygn efter upplevde jag första gången, men sen dess har jag aldrig märkt någonting...
    Så... mitt råd är:

Lyssna inte på vad alla säger - alla upplever det olika!

• missdrak

Jag har gjort braziliansk en gång och jag tyckte inte att det gjorde så himlans ont men jag hade inga besvär efteråt med blåmärken el. dyligt så jag kommer nog att göra vanlig bikini till bröllopsresan isf.

• JustMeAndMyLove

Har för mig att många som vaxar hemma kan få blåmärken för att de "gör fel".
    Själv funderar jag på att vaxa själv bara för att testa :P
    Nån som har tips på bra hetvax? Vägrar testa de där weet coldstripes igen, fick stubb av dem!

• passionsblomman

Jag tycker bikinilinjen går bra och nästan gör mindre ont än benen, men hela alltihop har jag aldrig vågat prova.
    Får röda prickar ett par dagar, så jag skulle göra det någon vecka innan bröllopet om jag var du.

• ario

lasra istället bikinilinje!!!! det är bättre:)

• MV85
    JustMeAndMyLove skrev 2009-07-02 23:47:53 följande:
    Har för mig att många som vaxar hemma kan få blåmärken för att de "gör fel". Själv funderar jag på att vaxa själv bara för att testa :PNån som har tips på bra hetvax? Vägrar testa de där weet coldstripes igen, fick stubb av dem!
    Det stämmer.
    Blåmärken uppstår inte om den som gör det utför behandlingen på korrekt sätt... Så får man det när man går på salong ska man inte gå tillbaka dit!
    Gör man det själv så... Ja... Själv göra, själv ha
  • JustMeAndMyLove

Det är ju så himla dyrt och kräver så många behandlingar :/

ario skrev 2009-07-03 00:08:08 följande:
    lasra istället bikinilinje!!!! det är bättre:)
Svar på tråden Ärligt nu tjejer! Bikinilinjen....