• FruTez

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

    Nibla: Du kommer att konkurera ut Bree hur lätt som helst! Se bara till att kräva samma lön som henne... haha!

  • FruTez

    Nibla: Publiken kommer nog att undra varför Bree plötsligt har blivit så mycket snyggare! Hehe!

  • FruTez

    Tjingeling! Det är den "stumma" som talar!

    Linum: Var det en vecka ni skulle vara borta? Grattis till "nya" jobbet i stan! Måste känns underbart!

    Jag och maken var hos nya barnmorskan idag. Både maken och jag gillade henne skarpt! Lugn, trevlig kvinna med stenkoll. Inte snurrig som den förra. Vi gick igenom journalen och hon korrigerade vissa saker, som tex. att min farmor haft propp eller farfar hjärtinfarkt. Det var makens farföräldrar som haft det. Sedan är det inte heller relevant att det står i journalen för min hälsas skull, om det nu hade varit mina farföräldrar, för dom är släkt för långt bort, annat är det med föräldrar. Dessutom, de tester som den förra ville göra pga. ovan nämda "farföräldrarsproblem" var inga tester som man brukar göra enligt BM. Så med andra ord, min magkänsla att byta var inte fel! Nu känns det iaf. bra. Dessutom mådde bebis bra (starka fina hjärtljud) och jag är pigg som en nötkärna! Bra blodtryck och bra järnvärde! Tom. lite högre än för 15 veckor sedan. Känns bara såååå skönt att få allt bekräftat och att jag och bebis mår så bra! *pustar ut*

    Abbe: Köpte nya tallrikar för ett tag sedan, små, stora och djupa. Fick möblera om köksskåpet! Hur tusan kommer det sig? Görs det större glas och tallrikar nuförtiden? :)

    Frujj: Kul med soffan. Du är lite som en kvinlig Ernst?

  • FruTez

    Måste rätta mig själv. Alltså, högre järnvärden, inte högre blodtryck!

  • FruTez

    Linum: Vilket smarrigt recept du lagt upp! Hade gärna sett någon bild också, fast då hade jag nog dräglat på tangentbordet!

  • FruTez

    Hej hej!

    Abbe: Ha en trevlig eftermiddag med mammsen! Samt trevligt kalas imorgon!

    Carma: Ja, det var verkligen skönt att få bekräftat att allt var bra med mig och magen. Extra kul att få lyssna på hjärtljuden också! Sedan har jag juh inte träffat nån barnmorska sedan inskrivningen för 15 veckor sedan så det var pirrigt att träffa ny. Så skönt att hon var toppen!

    Ska bli trevligt att träffa några av er på söndag! Jag är fortf. kraxig, men jag ska verkligen försöka vara så tyst jag bara kan så jag kan vara med och tjattra på söndag! Fast jag glömmer bort det ibland. Visste inte att jag pratade och sjöng för mig själv så mycket som jag gör?! Haha!

    Bauti: Lyssna på Carmas kloka ord. Hon e verkligen en vis kvinna! Försök njuta av busskuren...

  • FruTez

    Bauti: Jag kommer!

    Maken är ute med gräsmaskinisten och fixar med underlaget till parkeringen. Emellanåt kör han paddan och då vibrerar det i hela huset! Själv sitter jag inomhus och zappar bland all skit som sänds på tv en vanlig lördag... Kan inte komma ihåg när jag var uttråkigt sist?! Har dessutom ont i korsryggen av allt jag gjort idag. Foglossning kanske? Känns inte skönt iaf. Usch va jag klagar, nu måste jag rycka upp mig!

    Ser verkligen fram emot att träffa några av er imorgon! Jag har varit duktig och så tyst det bara går idag, så jag hoppas att jag kan tjattra på som vanligt imorgon. Dumma stämband... gå och bli inflammerade bara sådär! Hihi! Nu klagade jag igen...

    Kram på er och ha en trevlig lördagskväll!

    Abbe: Party on!!

  • FruTez

    Tack för trevlig fika! Tiden går som vanligt fort...

    Carma: Tänkte på det där med magar och kön. Det blir nog en pojk, du har fortf. skönheten kvar!

  • FruTez

    Nibla: Usch och fy! Jag känner igen det där problemet med att telefonister inte "får" koppla fram till enskilda personer. Vi har så med våra kundservicar i landet. Fast jag anser att man aldrig kan vägra en kund detta, särskilt om kunden har ett namn på personen de pratat med tidigare! Hoppas verkligen att det ordnar sig och att du kom fram tillslut. Bävar inför dagen då jag själv sitter i den telefonkön, för den dagen lär väl komma!

    Bauti: Jämfört med mina siffror, så hade vår bebis hade 144 i hjärtljud och livmodern var 24 cm. Det var helt normala "standardmått" enligt min BM, så dina mått verkar ju okså vara normala! Min BM sa även att hjärtljuden kan variera väldigt mycket från gång till gång.

  • FruTez

    Nibla: Kanske är så att det är så många andra ärenden som "fallit mellan stolarna" att det tar två dagar innan de hunnit igenom högen och kommit fram till ditt ärende? Ja, i vilket fall som helst så är det ju inte klokt hur de behandlar folk. Det värsta är ju att man inte har nån annanstans att vända sig. Hade det varit ett privat företag kunde man kanske vänt sig till nått annat ställe, men det finns ju bara en FK...

  • FruTez

    Bauti: Hur står det till med allt idag? Själv tycker jag det är liiiite för kallt och för tidigt med nollgradigt på morgonen, men det kan ju bero på att jag inte har rätt kläder. Blev överraskad av kylan imorse och stod och huttrade i busskuren med min tunna jacka (som för övrigt knappt går att knäppa över magen längre) Ullared nästa!?!? Fast härligt är det när solen skiner så fint. Man blir lite piggare och gladare!

    Har ingen lust att jobba idag. Vill vara ledig istället för att sitta här och vänta på att arbetsdagen ska ta slut... fika på stan, shoppa och träffa goa vänner och tjöta!

  • FruTez

    Linum: Åh, så bra, allt pappersarbete klart nu! Grattis igen till jobbet i Götet. Ha de nu så skoj i stora landet i väst. När vi var där köpte vi superbilliga jeans, ett tips! Kram och trevlig resa!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!