• SagansMamma

Funderar på avboka fotograf !?!?

Vi står i valet och kvalet - avboka fotografen eller inte ? Det känns som såå mkt pengar, vet inte om vi riktigt är berädda på lägga ut det..

Vad säge rni andra? Behövs fotografen? Kommer vi ångra oss ifall vi avbokad????

Hm.. Ni som inte haft, ångrar ni er? Ni som haft, känner ni att ni klarat er utan???

• Svar på tråden Funderar på avboka fotograf !?!?
  • SagansMamma

Al

Humlan66 skrev 2009-06-28 22:22:29 följande:
    Oj ojoj ALLA bilder- ja det lär bli en himla massa bilder det . men nu är det ju så att alla bilder aldrig blir bra, inte ens den bästa proffset använder alla bilder, så lite soteras nog bort. men jag håller med föregående talare. Ha honom/henne med under vigsel samt portätt bilder och ta nån annan för mingel då får ni ner kostnadenHar han/hon hemsida ?
    Sorry - alla bilder som är något att ha.. Han väljer ut bra bilder till skrivan och dom bästa till fixa iordning. Han sa mer eller mindre ni får bilder så ni kommer bli mer än nöjda.

Mm, vi får nog ringa och höra med honom...
    www.rafoto.se

Tack alla snälla för kloka ord!
  • StillÅ

Amatörfotografer kan ta hur fina bilder som helst. Det är ju själva ideerna som är det viktigaste och det kan man ju få här på bt hur mycket som helst.

Jag har en kompis som blev så missnöjd med deras foton (de var nästan gröngula) som en sk proffsfotograf tog.

• Veronika Brith

Satsa på en proffsfotograf! Risken att ni kommer bli missnöjda är inte så stor tycker jag.

• Mailskruttan

Jaaa..alltså, de 300 bilder som syrran fick var ju inte tokbra allihopa, men de flesta var hyfsade och det roliga i kråksången är att hon gjorde tack-kort av de kort hon inte själv köpte men som hon gärna ville "ha kvar" i släkten. Då kan man ju intresserat kika på släktens kort när man kommer....

Man köper ju bara de kort man själv valt ut och betalar inget för att fotografen är med under dagen/några timmar. En ganska bra idé tycker jag för NÅGOT blir ju bra och sätta på storfoto på väggen hemma och då får fotografen en slant för den istället för att betala för nåt man inte fått (bara ATT han var med och fotade).

• lillabruden

såhär tycker jag: foto betyder jättemycket för mig, det är ett måste att ha någon med öga för fotografering och en bra kamera!
    Priset du har fått är inte så himla dyrt i jämförelse men bor du i Skåne så testa hör med min fotograf, www.bemerholt.se tror jag det är....finns bland mina länkar annars! Hon tar inte så mycket, har för mig (minns inte) att hon tar 3000kr för vår dag.

Tänk att du sedan kan titta på ett album med dina barnbarns barn och visa 'här står gammelmormor/farmor med den o den kusinen' bla bla och ungarna häpnar av intresse

Minnen är dyrbara men foton kan man ha i plånkan

• SagansMamma
    lillabruden skrev 2009-06-29 03:36:26 följande:
    såhär tycker jag: foto betyder jättemycket för mig, det är ett måste att ha någon med öga för fotografering och en bra kamera! Priset du har fått är inte så himla dyrt i jämförelse men bor du i Skåne så testa hör med min fotograf, www.bemerholt.se tror jag det är....finns bland mina länkar annars! Hon tar inte så mycket, har för mig (minns inte) att hon tar 3000kr för vår dag.Tänk att du sedan kan titta på ett album med dina barnbarns barn och visa 'här står gammelmormor/farmor med den o den kusinen' bla bla och ungarna häpnar av intresse Minnen är dyrbara men foton kan man ha i plånkan
    Nej vi har fått ett bra pris, verkligen. MEN, det finns ju sjukt mkt mer vi skulle behöva göra i sommar.. Vi köpte lägenhet för en tid sedan som vi fortfarande inte fått ordning på och det driver mig snart till vansinne.. :) Bor tyvärr inte i Skåne, men tack för tipset.
  • Hemlig2009

Som sagt, jag tycker de pengarna är mer värt än en möbel eller ett par nya gardiner. Just efter bröllopet blev korten väldigt viktiga.

• MulleNuh

Jag hade valt att bara ta in honom/henne för nån timma och få porträttbilder.. Sen tar ni resten av gästernas bilder också. Men bara så ni får FINA porträtt..

• MulleNuh

Ja precis!

Har du SETT så smal mamma var när du var liten!!

Nää mamma, det där är inte du!!

lillabruden skrev 2009-06-29 03:36:26 följande:
    såhär tycker jag: foto betyder jättemycket för mig, det är ett måste att ha någon med öga för fotografering och en bra kamera! Priset du har fått är inte så himla dyrt i jämförelse men bor du i Skåne så testa hör med min fotograf, www.bemerholt.se tror jag det är....finns bland mina länkar annars! Hon tar inte så mycket, har för mig (minns inte) att hon tar 3000kr för vår dag.Tänk att du sedan kan titta på ett album med dina barnbarns barn och visa 'här står gammelmormor/farmor med den o den kusinen' bla bla och ungarna häpnar av intresse Minnen är dyrbara men foton kan man ha i plånkan
  • Hemlig2009

Fast om jag ska välja så tycker jag våra "reportage-bilder" är mycket roligare att titta på än porträtten. Det är ögonblicksbilder som inte gästerna tar för de lyssnar ju tex också på talet, är med i spexet osv. Och det är just ögonblicksbilderna som gör att man minns känslan.

Svar på tråden Funderar på avboka fotograf !?!?