• SagansMamma

Funderar på avboka fotograf !?!?

Vi står i valet och kvalet - avboka fotografen eller inte ? Det känns som såå mkt pengar, vet inte om vi riktigt är berädda på lägga ut det..

Vad säge rni andra? Behövs fotografen? Kommer vi ångra oss ifall vi avbokad????

Hm.. Ni som inte haft, ångrar ni er? Ni som haft, känner ni att ni klarat er utan???

• Svar på tråden Funderar på avboka fotograf !?!?
  • fjutjur brajd

Jag tycker att det är en jättesvår fråga. Vi har inte bestämt än hur vi ska göra med fotograf. Antagligen kommer vi låta någon duktig amatörfotograf fotografera. Då kan man få fina bilder utan att det ska behöva bli så dyrt. Ni kanske har någon släkt eller bekant som är duktig på att fotografera?
    Sen beror det ju på hur viktigt man tycker att det är med fina bilder från bröllopet..
    Hur mycket skulle ni betala för den fotograf ni har valt?

• Lillaråsa

Kontakta lokala fotoklubben! Det kryllar av duktiga amatörfotografer som gärna ställer upp för en mkt mindre peng!

• Hemlig2009

Fotografierna är det finaste vi har. Jag är tyvärr lite missnöjd med just porträtten, men vi hade ytterligare en fotograf som var med under dagen och middagen och det går helt enkelt inte att få så fina bilder med vanliga kameror och vanligt folk.

Och jag tror att när vi har plockat ut de finaste från porträttkorten kommer också de att kännas okej. Om jag skulle göra om bröllopet skulle jag absolut lägga lika mycket pengar, om inte mer på en fotograf.

• Humlan66

Här gäller det ju att stanna upp och tänka efter lite. Vad har ni kvar efter dagen är slut ? Jooo BILDERNA
    Och jag tycker dom är oväderliga, MEN man behöver inte betala den värsta fotografen för det. Men avstå INTE en fotograf och ta INTE en vanlig familjemedlem att ta bilderna för en sån sysslar med foto kan det där med Ljus och bildredigering efteråt osv.

Lycka till

• SagansMamma

Alltså vi har hittat en fotograf som gör det billigt och inte på faktura - 5100 för hela dagen om vi vill.. MEN just nu känns det som sjukt mkt pengar när vi planerar och räknar...

Åååh, jag är så delad!!!

• Humlan66

men vad FÅR ni för dom pengarna då ?

• mittid

Ni kanske kan använda fotografen under en kortare tid så får ni en mindre kostnad.... ett par timmar med focus på er! så kan mingelbilderna under festen och kvällen skötas av dem som kan vill och är intresserad...

• SagansMamma

Att han fotar från morgon till kväll. ALLA tagna bilder högupplösta på skiva och ca 80-100 bilder redigerade.

• Mailskruttan

Jag skulle aldrig avboka fotografen! Precis som ngn annan här ovan skrev så finns kärleken, ringen och bilderna kvar efter bröllopsdagen! Jag har ett avtal med min fotograf som lyder: Han fotar gratis och tar väl en hel drös med bilder före bröllopet (porträttfoto) och så köper jag de bästa, typ ett kollage och ett stort porträtt efteråt. Tror syrran fick ca 300 bilder från de 2 timmar de var ute på olika platser. Det blir inte så dyrt som ditt antar jag, men din foograf skulle vara med hela dagen?? Kul, för då får du ju fina bilder på alla gästerna också!

Jag har en hobbyfotgraf också under tex vigseln som kan det här med foto, men han får jag väl köpa en wiskey eller dyl till sedan som tack.

Mitt råd: avboka INTE fotografen. Men se dig ev. om efter en mer prisvärd som passar din budget bättre.

• Humlan66

Oj ojoj ALLA bilder- ja det lär bli en himla massa bilder det . men nu är det ju så att alla bilder aldrig blir bra, inte ens den bästa proffset använder alla bilder, så lite soteras nog bort.

men jag håller med föregående talare. Ha honom/henne med under vigsel samt portätt bilder och ta nån annan för mingel då får ni ner kostnaden

Har han/hon hemsida ?

Svar på tråden Funderar på avboka fotograf !?!?