Ni som tycker att maten är god i Grekland, var hittar ni den?!
Jag tycker om grekisk mat i Sverige men när jag besökte Grekland för första gången i förra året (Kreta agia marina)
så måste jag säga att jag tyckte maten var riktigt riktigt tråkig. Vi hade iofs lite mer tur som bodde lite avsides från huvudgatan och hittade några mindre familjerestauranger dit grekerna själva verkade gå och åt väl något helt okej lamm.
Så ni som tycker att maten är så himla fantastisk i Grekland, var har ni hittat den? På vilken ö?
Jag är väldigt matintresserad och lägger ner väldigt mycket tid (och pengar) på att besöka restauranger, gourmet och vanliga för att hitta fantastiska smakupplevelser. Jag tyckte att Grekland i övrigt var trevligt, fint vatten varmt och skönt men jag vet faktiskt inte om jag skulle vilja åka tillbaka efter att ha ätit totalt osmakande fisk, tråkiga kötträtter/pastarätter för inte tala om deras urtrista sovlaki, (även på deras "finrestaurang smakade den torrt och läskigt). Och all denna pommes brrr...
Vet att grekerna inte vill krydda sin mat för mycket utan hålla råvarorna naturliga men hello okryddad fisk är inte god hur man än gör :P
Skulle tycka det vore roligt att öppna en disskussion i ämnet och få lite handfasta tips på öar/orter där maten varit bra och vad det var ni åt.
Välkomna!
/Cecilia