Vän ska hellre på födelsedagskalas än vårt bröllop
SessanPrinsen skrev 2009-06-24 13:57:28 följande:
[citat]Det gick tyvärr inte att förhandla, så det går alltså inte att flytta födelsedagskalaset.
[citat]
Man kan inte begära att man ska flytta ett 60års kalas för din barndomsväns pappa! Möjligen sin egen pappa...
[citat]
Men då sa pappan att det var väldigt viktigt för honom att hela familjen är samlad... Min vän valde att gå på sin pappas födelsedagskalas. [citat]
Det har jag full förståelse för!
[citat] vilken jävla disrespekt. Jag har lagt ut tid och pengar på detta och får inte ett öre tillbaka. Han har nu tagit en annans plats!!! [citat]
Det har inget med disrespekt för dig att göra snarare att respektera sin pappa och det är en helt annan sak. Du vet ju inte hur mycket kompisen våndats över detta beslut. Hur han än gör så blir någon besviken. Han har ju inte bett om att hamna mitt emellan på detta sätt. Sen att det handlar om tid och pengar för dig är trist. Jag skulle då varit mera ledsen över att inte få dela dagen tillsammans. Hur mycket extra tid och pengar har just han egentligen "kostat"? Det är en bagatell så glöm det argumentet! Han har inte tagit någon annans plats heller tycker jag för valde ut de viktigaste och en av dem fick förhinder. Det är sådant som händer även om han osat ja.
[citat] jag tycker faktiskt inte att en födelsedag är så himla viktigt jämfört med ett bröllop. Man fyller ju år varje år och man fyller jämt var 10e år och att fylla 50 är ju större än 60! jag förstår ingenting, eller är det jag som bara inte kan förstå??[citat]
Du får ha din åsikt om födelsedagar men faktumet kvarstår att pappan fyller bara 60 år EN gång och om han då vill ha sina barn samlade så är det väl något som ska respekteras. Han har ju också bjudit folk och lagt ner tid och pengar

Du får inse att han inte kan vara på två platser samtidigt utan tvingats välja. Det var kanske ett jättesvårt val. Klandra honom inte och ge honom inte dåligt samvete för det gynnar inte er fortsatta relation alls.
Bjud honom på en after-wedding istället dagen efter eller några dagar efter med filmvisning/kort och spara en tårtbit till honom