• lipaj

gråter för lätt!

hjälp!
    Jag kommer att böla sönder mitt eget bröllop, jag skojar inte! Är mkt gråtmild i vanliga fall( tvprogramm, barnens skolavsl etc) o vet inte hur jag ska fixa detta. Blir rödsprängd och svullen bara jag hör kyrkklockor. Vad göra? ta lite skumpa eller?

• Svar på tråden gråter för lätt!
  • lipaj

tack för bra inlägg. Ska fotas innan. Vart ska man som brud ha kleenex? och vart går man av dn sen, tror inte m2b vill ha snoriga papper i finkostymen =)

• Hvidbrud

Jag grät och grät på mitt bröllop. Tårarna trillade... Det kan man inte hålla tillbaks och det ska man inte heller, det är ju så vackert och man blir rörd. Men min tärna bölade mer än mig. Hon stod och hulkade Älskade vän! Ja! kom ut klart och tydligt. Men glöm inte näsduken!

• La Kay

ja, var gör man av den? ingen aning!! som täran hade jag ju pochetteväskan i knät hela tiden. och stoppa den i urringningen är kanske inte heller en bra lösning

brudgummens ficka på kavajen?? stoppa in den bland blommorna i buketten?? nej jag vet faktiskt inte. någon?

• lipaj

har tittat på olika bloopers på bröllopsvideor! Många svimmar i ett klipp svimmar prästen, det skulle ju i o för sig va rätt roligt...

• Villemoa

Jag är precis likadan; gråter till tv-program, dop, bröllop you name it! Undrade hur det då skulle gå på vigseln och hur jag skulle kunna kontrollera mig. Men, det gick faktiskt jättebra till min stora förvåning! Visst, jag började hulka så fort dörrarna öppnades och jag såg gästerna och grinade kopiöst i typ 5 minuter men sen kunde jag kontrollera mig av nån outgrundlig anledning Mamma fick langa snytisar (gifte mig i Rådhuset och närmsta familjen satt på stolar som var väldigt nära oss). Sen fick jag också en näsduk av svärmor och den höll jag krampaktigt i sen

• Humlan66

man kanske kan stoppa en liten näsduk i behån

• Svanboet

Jag är också en sån som gråter hejdlöst till TV-program, bröllop och sport(!).

Jag trodde att jag skulle gråta floder när frieriet äntligen kom men inte en tår föll från min kind och nu känns det(!) dumt. Jag gråter gärna på mitt bröllop och jag hoppas att min m2b blir rörd han också. Det är stort, det ska kännas och sen får man väl försöka sansa sig så pass att man lyckas säga sina löften och ja:et innan man måste snyta sig igen. Jag hoppas också att fler av mina gäster känner så starkt för oss och att de är lyckliga för oss så även de blir rörda av stundens allvar.

• Hemlig2009

Jag har varit gift förut och då log jag hela vigseln igenom. Jag gråter också till allt på tv och böcker mm.

Denna gång var jag mer där i stunden och visst trillade några tårar men helt acceptabelt. Jag hade en tygnäsduk lindad runt skaftet på buketten. Den fick dock min man använda först för han grät från första steget in i kyrkan.

Just våra löften var de som gick bäst. Vi tittade varandra djupt in i ögonen och då kunde man inte låta bli att le lite och inte bara gråta.

• Fenixx

jag har blivit mycket känsligare sen jag fick barn och vet inte alls hur man ska fixa igenom vigseln.

och nu till sommaren ska en av mina bästa vänner gifta sig och jag är tärna..hur jag ska fixa detta vette sjutton..kommer ju storböla och göra bort mig inför hennes släkt-

• MulleNuh

haha.. Vattenfast maskara är steg 1..

Jag brukar INTE böla, men jag började böla 30 sekunder INNAN vi gick in i kyrkan och så slutade jag inte förns vi kom ut..

Hade ändå fått i mig lite alkohol så det hjälpte inte..

• puppis

Hej!

Jag är också otroligt känslig och hade en väldig ångest över att jag skulle gråta sönder hela fejset...

Men min man som är macho och grabbig grät ganska mycket, och det lugnade mig av någon anledning. Vi hade varsin pappersbit i handen under vigseln, för att kunna torka bort det värsta!

• lipaj

ja det är väl bara att gilla läget...

Svar på tråden gråter för lätt!