• Mrir

Drömmar, planer och hemligheter

*Ni som ska fria men har det som en hemlighet (och kanske håller på att spricka)

*Ni som är redo för förlovning/bröllop men väntar in er blivande

*Ni som vet att ni kanske har ett tag kvar, men ändå drömmer..

Finns ni?

• Svar på tråden Drömmar, planer och hemligheter
  • ToastmasterMarie

Blev överraskad för två månader sedan av min kära sambo och var helt ovetande. Är nu lycklig förlovad sedan två månader och planerar bröllop och håller på att spricka innan vi ska skicka ut inbjudningarna. Bröllop blir det i oktober. Inbjudan kommer gå ut om 4 veckor. Tur jag har min täran jag kan prata med och givetvis m2b.

• Mrir

Grattis, vad härligt! Blir det mycket bröllopsprat hemma?

Jag tillhör punkt ett och två. Ska fria på vår dag i februari (!) och hoppas att sambon ska vara redo för det då, men allvarligt. Det är långt till februari, och jag håller på att spricka nu!

När jag är ensam hemma tittar jag på klänningar och längtar, men det är väl att ta ut drömmarna i förskott kanske, men å andra sidan, drömma får man ju^^

• ToastmasterMarie

Ja vi pratar ganska mycket hemma, m2b är helt underbar. Han har under alla våra år, högt och tydligt klargjort att han ska aldrig gifta sig. Så då han friade på vår 12årdag med bravur så grät jag floder med lyckotårar.

Han hade tagit ledig från jobb den dagen, jag viste inget, han lämnade mig som vanligt på jobb och hämtade mig sedan. Då vi kom hem hade han städat hela huset, lagat 3 rätters middag, 12 röda roser stod på bordet rosenblad överallt och tända ljus. Jätte romantiskt. Då vi ätit middag bad han mig ta på badkläder och mycket motviligt gjorde jag detta och han lede ut mig på baksidan av tomten som man inte ser inne från huset, här var fullt med tända faklor och en vedeldad badtunna han hade hyrt. Väl i badet plockade han fram champang och tog fram förlovningsringar och frågade om jag ville gifta mig med honom. Jag annade ingen ting hela dagen och inte en på kvällen att det skulle bli ett frieri. Så under en stjärnklar himmel, faklornas sken i en het badtunna hände det jag aldrig trodde jag skulle få höra.

Med tanke på allt vad han tidigare sag om bröllop är jag mäkta förvånad över hur engagerad han är, vi har delat upp uppgifterna lite mellan varandra kollar upp och checkar av och bokar sedan. Jag önskar dig lycka till i februari. Förstår att det är svårt att hålla sig. Jag har hållt hemligeheten om bröllop i två månader men vill berätta för alla samtidigt som det är mysigt. Glad för att det bara är ett par veckor kvar till vi skickar ut inbjudningarna. Jag hade inte klarat av att planera mer än ett år innan. Jag vill att våra gäster ska få reda på bröllopet via inbjudan och inte ryktesvägen.

• Mrir

OJ! Det är nog det mest storslagna frieri jag någonsin hört talas om! Vilken romatiker.. Det är nästan så jag fäller en tår jag också. Så vackert

Jag och min sabo har tjafsat fram och tillbaka i princip hela vårt förhållande vem av oss om ska fria. Mitt argument att "jag frågade chans så jag har gjort mitt" är officiellt fortfarande mitt argument till att det är hans uppdrag, men jag hörde honom säga till någon någon gång att han alltid drömt om att tjejen ska fria så därför blir det så. Jag håller på att jobba fram en romantisk plan, men det blir nog lite mindre storslagen än din, men förhoppningsvis lika mysig.

• Svanboet

Vilket underbart frieri! Riktigt så romantiskt är var det inte för oss och inga floder av lyckotårar rann ner för min kind men lycklig det är jag. Jag ligger mer eller mindre i startgroparna för att planera och jag håller på att spricka - jag vill berätta för hela världen att jag är kär, lycklig och villig att lova trohet till denna man MEN jag måste vänta. Des för mitt eget val, dels för att det inte passar. Jag har en grov plan för när det kommer ske men nu går jag och funerar på om jag/vi ska ändra oss så jag får överraska alla med inbjudningarna.

Jag drömmer om alla möjliga detaljer och sekvenser om bröllopet och jag vill att dagen ska vara nära men att tiden inte får år för fort, tänk hur mycket härligt jag vill hinna med innan det är dags att stå där och förklara min kärlek idag och lova tills döden skiljer oss åt.

• eragylf

För oss blev det ett gemensamt beslut. Min sambo har velat förlova sig ett tag, men jag har velat ta det lite lugnt då jag har varit förlovad en gång tidigare och absolut inte vill stressa in i någon (som då). Först skulle vi ha gjort det på julafton, men jag ångrade mig. Och min fina fina sambo förstod.

Nu är det bestämt när vi ska göra det, och efter mycket strul med ringar är dom köpta. Men ! Vi ska inte göra det förrän om 1 ½ månad när vi ska resa bort och båda får verkligen bita sig i tungan för att inte avslöja för nära och kära ! Jag längtar såå !

Nu planerar vi istället för hur vi ska släppa bomben :) Någon som har tips ? Vi ska göra det samma dag som vi åker utomlands i 2 veckor. Först funderade vi på vykort, sen mms eller sms...

• Svanboet

Vykort! Kan ni inte beställa sådana där som ofta gör till jul med en bild på ringarna och så bara en hälsning typ...

Herr X och blivande fru X

Jag har den busiga sidan framme idag

• eragylf

Ja, men precis såna tänkte jag på också ! Det vore ju sjukt kul :) Och vilket minne att ha kvar dessutom..

• Svanboet

När vi äntligen hade fått våra ringar efter x antal veckor in för förtoring och gravyr skrev vi helt sonika ett mail där "subject" var viktig information och sen bifogade vi en fil med en bild på två ringar och ett par glas med champange och så skrev vi något i stil med: Ringmärkt den 10 okt 2008

Kan säga att telefonen gick varm den dagen då vi dessutom var på resande fot. Mycket grattisar och många nyfikna som inte förstod riktigt vad som hänt.

• eragylf

Gud vad kul :) Det hade ju också varit en grej, men mina föräldrar vet knappt hur man använder en dator och kollar mail sällan... Så där skulle det ta ett tag innan dom förstod.

Men det finns massa roligt som man kan göra :)

Svar på tråden Drömmar, planer och hemligheter