Ja vi pratar ganska mycket hemma, m2b är helt underbar. Han har under alla våra år, högt och tydligt klargjort att han ska aldrig gifta sig. Så då han friade på vår 12årdag med bravur så grät jag floder med lyckotårar.
Han hade tagit ledig från jobb den dagen, jag viste inget, han lämnade mig som vanligt på jobb och hämtade mig sedan. Då vi kom hem hade han städat hela huset, lagat 3 rätters middag, 12 röda roser stod på bordet rosenblad överallt och tända ljus. Jätte romantiskt. Då vi ätit middag bad han mig ta på badkläder och mycket motviligt gjorde jag detta och han lede ut mig på baksidan av tomten som man inte ser inne från huset, här var fullt med tända faklor och en vedeldad badtunna han hade hyrt. Väl i badet plockade han fram champang och tog fram förlovningsringar och frågade om jag ville gifta mig med honom. Jag annade ingen ting hela dagen och inte en på kvällen att det skulle bli ett frieri. Så under en stjärnklar himmel, faklornas sken i en het badtunna hände det jag aldrig trodde jag skulle få höra.
Med tanke på allt vad han tidigare sag om bröllop är jag mäkta förvånad över hur engagerad han är, vi har delat upp uppgifterna lite mellan varandra kollar upp och checkar av och bokar sedan. Jag önskar dig lycka till i februari. Förstår att det är svårt att hålla sig. Jag har hållt hemligeheten om bröllop i två månader men vill berätta för alla samtidigt som det är mysigt. Glad för att det bara är ett par veckor kvar till vi skickar ut inbjudningarna. Jag hade inte klarat av att planera mer än ett år innan. Jag vill att våra gäster ska få reda på bröllopet via inbjudan och inte ryktesvägen.