• Anonym

borlig vigsel på arlanda

Hej
    Är det någon som har gift sig borligt på arlanda ?
    Jag har tagit reda på att man kan gifta sig ikapellet men det är då samtal på 2timmar och det är inte vi intresserade av
    Skall man gifta sig i VIPrummet kostade det massor(då är det mat och dyl) Nu undrar jag om någon vet om det går att gifta sig i utan kostnad VIPrummet utan middag och dyl. Har försökt ringa men inte fått något svar.Tacksam för tips.

• Svar på tråden borlig vigsel på arlanda
  • Melon

LOM (och alla andra)

När vi skickade mail till flygplatsprästen, fick vi följande svar (kopia av mailet) ang vigsel på Arlanda.

Det är alltid bra att vara ute i god tid med bokning Ibland går det även med kortare anmälan. Vid vigsel i kapellet måste ni vara här fyra timmar innan avgång. Två timmar till samtal och vigsel. sedan två timmar för incheckning. Hindersprövning och vigselblankett ifrån pastorsexp ska ni ha med. Vi kommer att sända en bekräftelse åt er när ni bokat och då får ni också info. Vi kan förvara brudbuketten.Vi har clearingssystem ,så er hemförsamling betalar er vigsel här. Till vigsel i kapellet måste ni ordna själv med två vittnen. Ni har väl besökt vår hemsida.www.svenskakyrkan .se/arlandakapell
    Ursäkta att det blev långt inlägg =)

Mvh Melon

• annli

Hej det var jag som startade tråden
    Tack för alla inlägg

Vi kommer att gifta oss i kapellet i sep i all hemlighet
    Jag kommer att ha kjol och tunika och min blivade man jens och tröja

sen bär det av till bulgarien

Tack och hej

• annli

Hej det var jag som startade tråden
    Tack för alla inlägg

Vi kommer att gifta oss i kapellet i sep i all hemlighet
    Jag kommer att ha kjol och tunika och min blivade man jens och tröja

sen bär det av till bulgarien

Tack och hej

• GoaSmulan

Jag undrar om någon har fotat sig efter en vigsel på arlanda och hur de då gick tillväga.

• Johanna

vi fotade oss innan i sollentuna.

• GoaSmulan

Men nu är det ju så att alla inte bor i Stockholm.

• Melon

GoaSmulan:

Som jag tolkat det när vi bokade kapellet så finns det inte någon fotograf på Arlanda. Vi ska fota oss dagen före här hemma i Sundsvall.

Mvh Melon

• GoaSmulan

Melon:

Så har jag också tolkat det, men jag vet itne om jag vill fota mig dagen före. Vad har ni tänkt ha för klädsel?

Mvh GoaSmulan

• LOM

Jag har också förstått det så att det inte finns någon fotograf på Arlanda. Jag vill inte heller fota mig dagen innan och funderar därför på om man kan få någon stockholmsfotograf att åka till Arlanda för att ta kort. Någon som vet om det går?

Jag ska ha (om vi gifter oss på Arlanda) en enklare bröllopsklänning har jag tänkt, antagligen inte helt vit. Men det är förhoppningsvis den enda gången jag kommer att gifta mig och då vill jag vara rikigt fin. Jag vill ha brudbukett och hela kittet!

• GoaSmulan

Jag har ju redan varit gift en gång så jag vill definitivt inte ha en vit klänning oavsett var jag gifter mig. Om det blir i en kyrka här hemma kommer jag ha en benvit, eller champangefärgad klänning. På arlanda har jag ingen aning.

• Melon

GoaSmulan

Vi kommer vara "uppklädda", jag har planerat att ha en tunn ljusblå klänning (har ej köpt ännu, men jag har tänkt mig den så) och min blivande ska ha kostym. Självklart ska jag även ha en brudbuket.

Om ni får någon klarhet i om det finns någon fotograf i Stockholmsområdet som kan tänkta sig att komma till Arlanda kan ni väl skriva och berätta =)

• fru-02

Hej !
    Vi gifte oss borgerligt i fjol på Arlanda.
    Min man hade mörkblå kostym och jag en blå linnedräkt, brudbukett som jag fraktat i 40 mil !!
    Vi åt ingenting i VIP-rummet. Utan sparade tills vi kom fram till resmålet med att äta och dricka gott. Vi gifte oss 08.20 på söndag morgon, sen´flög vi till Marmaris 11.00 Fotograf hade vi beställt från Märsta men han kom aldrig. Vilket vi blev mycket besvikna på. Det blev kort med vår egen kamera, personalen fotade och försökte göra så gott de kunde. För oss var det helt rätt att gifta oss på detta vis.

Svar på tråden borlig vigsel på arlanda