• Anonym

borlig vigsel på arlanda

Hej
    Är det någon som har gift sig borligt på arlanda ?
    Jag har tagit reda på att man kan gifta sig ikapellet men det är då samtal på 2timmar och det är inte vi intresserade av
    Skall man gifta sig i VIPrummet kostade det massor(då är det mat och dyl) Nu undrar jag om någon vet om det går att gifta sig i utan kostnad VIPrummet utan middag och dyl. Har försökt ringa men inte fått något svar.Tacksam för tips.

• Svar på tråden borlig vigsel på arlanda
  • Jeez

Vigselsamtal ingår alltid när man gifter sig kyrkligt. Tanken är inte att det ska vara ett prov som man ska klara utan ett forum att få tala om sin relation och sin syn på äktenskapet... *nyfiken på varför det tar emot* (dessutom har en del borgerliga vigselförrättare också samtal innan)

• Johanna

vi gifte oss borgerligt i VIP-rummet på Arlanda i juni-02.
    Vi hade inget speciellt vigselsamtal utan vi samtalade allmänt bara i ca 10 min sen vigde han oss.
    Vigseln tog säkert 15 min för han babblade som sjutton.
    Vi gifte oss hemligt och hade endast våra barn med oss.
    Man behöver absolut inte förtära något om man inte vill.Vi gjorde inte det.
    Vi tog champagne på hotellrummet efteråt.
    Jag tycker att det var helt kanon och nån bandspelare med bröllopsmarch såg vi inte röken av som tur var.
    Är det nåt mer ni vill veta så fråga på....

• Pii

Hur ska ni göra som gifter er I arlanda kapell? Ska ni ha blommor, fina klänningar, håruppsättning, gäster m.m. Det vore kul om någon som gift sig i kapellet kunde berätta lite mer. Jag känner mig fortfarande osäker och gifter mig om en månad.

• Melon

Vi har bestämt att vi kommer vara uppklädda (klänning och kostym), men jag kommer inte ha en traditionell brudklänning. Men vi ska inhandla nya "finkläder". Jag kommer även ha en brudbukett (vi kommer även knäppa foto före vigseln). Hår och smink kommer jag göra själv. Dom enda gästerna vi kommer ha med oss är mina föräldrar (som inte vet detta ännu, utan får reda på det på arlanda).

Mvh Melon

• Pii

Tack Melon , för ditt svar. det är väl så vi tänkt lite också. Skönt att höra att man inte är helt på fel spår...fast alla gör ju som de vill. När gifter ni er, och vart åker ni därefter?

• Melon

Vi ska inte gifta oss förrän i mars -04 och sen åker vi till Thailand, Koh Samui i två veckor. Längtar såååå himla mycket =)

Hur har ni tänkt/planerat?

Mvh Melon

• Johanna

Vi var till en fotograf i Sollentuna C innan och där hämtade jag även buketten på Interflora.
    Min man hade en mörkblå kostym och jag hade en ljusblå dräkt(kavaj&knäkort kjol.)
    Högklackade slingbackskor.
    Vi vigde oss 18.00 och sov sedan på SAS Radisson i sky city. Dagen efter åkte vi på bröllopsresa.

• Pii

Vi vigs i kapellet. MIn blivande ska ha kavaj och byxor. Själv ska jag ha kjol och någon tunika. Vi gifter oss den 28 augusti och åker sedan till Grekland i två veckor.(Melon... Åh, vad mysigt det låter med Thailand). Ska endast ha två vittnen med oss, och det är bara de som vet att vi gifter oss. jag ska ha en brudbukett som jag gör själv, likadant med smink och hår.

• LOM

Oj, vilken bra idé! Jag har aldrig förut tänkt på att man kan gifta sig på Arlanda. Jag och min sambo har diskuterat fram och tillbaka hur vi vill gifta oss. Vi vill ha det litet men ändå att våra föräldrar skall vara med och så vill vi åka utomlands direkt efteråt. Vi har planerat att åka till Thailand i vinter men vi kommer inte att boka förrän ca 3 veckor till en månad innan pga våra jobb. Då skulle man ju kunna gifta sig i samband med det.

Är det någon som har erfarenhet av att boka bröllop på Arlanda i sista minuten?

Ni som har gift er på Arlanda skriv gärna och berätta hur det var - hur var lokaler, personal, mat mm.

Nu ska jag hem och berätta för min sambo om den här idén, jag hoppas verkligen han tycker det är lika bra som jag.

• LOM

Jag flyttar upp tråden och hoppas på att någon mer vet något om bröllop på Arlanda.

Svar på tråden borlig vigsel på arlanda