Inlägg från: Svanboet |Visa alla inlägg
  • Svanboet

Vi som går på Viktväktarna del 3

Tackar Har precis kommit in efter en liten kort prommis och jag har tittat på solen och nnu känner jag mig mycket bättre igen. Jag har lovat mig själv 1h sovtid mellan 5-6 innan jag åker iväg på nästa event så nu känns det som om jag har lite lättare att koncentrera mig på jobbet en stund till. Har köpt en Loka för att se om det fräshar upp sinnena en aning.

JL2b skrev 2009-08-14 15:04:00 följande:
    Ibland finns det inte så många alternativ, så man får helt enkelt se det som ett nödvändigt ont. Men håller du dig till listan och räkningen så tror jag nog att det kommer att gå bra till nästa vägning! Ja efter en helg/mini resa med en del alkohol så känner man sig inte så fräsch! Ta och sov en stund, borsta tänderna en extra gång och ta en promenad sen så ska du se att du mår bättre =)
  • Svanboet

Är också tillbaka i den något krassare vardagen igen. Har inte alls räknat som jag skulle under helgen - har mest sovit och inte orkat laga mat, MEN nu har jag lunch-lådan med mig till jobbet. Och som alltid, jag har massor att göra på jobbet och känner inte att jag också hinner träna i den utsträckning som jag skulle vilja så jag får vara nöjd med det lilla för tillfället.

Jag ska gå på mitt möte på onsdag som vanligt och befarar att jag har lagt på mig lite. Trots allt så är det nu några i omgivningen som märker att jag gått ner lite och som vågar kommentera. Det är ju alltid roligt

Jag håller tummarna för er andra och JL2b: GRATTIS på förlovningsdagen (fast det är en dag sent)

• Svanboet

Idag har jag vägning och jag bävar inför vågen. Jag inte direkt redo på ett + men befarar att det blir så. Jag har igår kväll lovat mig själv en vecka med ordentligt räknande och ätande. Orkar jag ska jag också försöka komma igång med motionen igen. Det blir lite promenader och eventuellt dans imorgon kväll.

Jag funderar också på att göra om mitt yttre en aning, klippningen som jag lovat mig har jag fortfarande inte genomfört men idag ska jag åtminstone boka tid hos frisören. Jag måste också boka tid hos tandläkaren för att fixa rotfyllningen i min tand.

Jag välkomnar MsMinelli tillbaka - känns motiverande att se att det går att ta tag i situationen innan det brakar iväg för mycket.

Vid havet - vardagen är ju nästan 90% av tiden så det är ju då det måste fungera. Semester är ju till för att njutas av.

• Svanboet

Nu mina vänner händer det grejor!

Jag har idag bokat tider till höger och vänster och snart blir jag både klippt och skuren Frisör och optiker i nästa vecka, några veckor till fram till tandläkaren och sen måste det ju till service på bilen också.

... nu kanske jag ska ta och jobba lite också :-/

• Svanboet

***** Börja kopiera här ******

Mysmonstret: Började på 99,2 och dagens vikt va 91,2

JL2b: Kalmar/Ljungbyholm, 22år, bröllop 29/5 -2010, startvikt 97,5kg den 27/7 men gick upp 4kg med allévo. Målvikt 75-80kg, vikt v.33: 98,4

Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 14 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v34: 96.2 (-0.5)

MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)

Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år, Bröllop 12 november, vägning måndagar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 31: 77,5kg (gick upp lite på semestern, har nu gått ner ca 5 kg på 10 dagar)1,5 kg kvar till 10% delmålet...

TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / Förbereder bröllop och har därför semester

GladaEmma: Ska plussa - GRATTIS!

VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / GULDMEDLEM! NYGIFT!

• Svanboet

Tillbaka från mötet och det var minus men inte förtjänar jag nått minus inte! -0.5 på två slarviga veckor så nu måste jag ta tagi mig själv och se till att jag får det jag förtjänar.

Jag mår ju mycket bättre när jag fyller i mina listor och räknar som man ska så nu tror jag nästan att jag ska förhandla med pojken där hemma så att vi planerar upp en ordentlig vecka och handlar hem det som ska vara och inget annat. Det positiva i det hela måste ju vara att efter ett sånt här möte är man ju inte direkt sugen på att gå och sluka en pizza. Det blir pastagratäng till middag förvisso men med sallad till och ingen ketchup så blir det nog inte så farligt. Imorgon bitti början en ny vecka - en välförtjänt nyttig vecka

• Svanboet

TesshjärtaFred - Du är så duktig som orkar hålla dig till dina pulver och sånt. Tur att du vet vilka konsekvenser det för med sig för fortsättningen Du kommer bli ursnygg på bröllopet!

• Svanboet

Ja idag är alltså dagen då jag "börjar om" med min checklista och jag har verkligen fått anstränga mig för att tänka på att fyllai precis allt. Att det kunde bli så svårt direkt!?! Jag fattar inte! Jaja, idag är första dagen och till slutet av veckan kommer det säkert vara en vana igen. Det är bara att härda ut

Ikväll ska jag gå och dansa så lite motion får jag mig alltid. Jag har itne bestämt för imorgon men jag tror nog att jag tar en prommenad och sen frå det vara bra, känner mig inte riktigt redo för Pump:en än så det får vänta en vecka till. Jag måste ju klippa gräset också Det gäller nog att komma igång långsamt för annars kan det nog lätt bli övermäktigt.

Jaja - har ni andra sommar på dagarna och höst på nätterna? Det har vi! Pumpan hemma växer så det knakar men jag ser inte skymten av några frukter och något av skogens alla djur har knaprat i sig alla våra jordgubbsplantor och blasten till rödbetorna.

Jag gör tydligen världens längsta och mest ointressanta inlägg men det är ju ingen annan som håller låda

• Svanboet

Sonja68 - Nu har jag ju inga barn men många av recepten som jag har kommit över är det ju inte mer grönsaker i än "vanlig mat". Det går ju också att anpassa recepten som man äter annars till VV. T.ex. köttfärssås - det äter nog barnen skulle jag. Laga den då på magrare färs, utan extra olja i pannan och kanske hacka ner lite svamp i såsen. Och det gör ingen smakskillnad om man byter ut färsen mot sojabönor som man kan köra i mixern så ser de ut som färs Ingen redning och extra tomater i så tror jag att det funkar även för barn. Sen är det ju upp till maken (och dig) att ta mer grönsaker till och lite av pastan och såsen.

I min familj har vi aldrig tillåtits att trilkas med maten så jag har tyvärr väldigt lite förståelse för hur man handskas med situationen men det är bitt bästa förslag. Byt inte ut maträtte4rna, anpassa dem till VVs sätt att laga.

• Svanboet

Jahaja! Då sitter jag här på söndag em igen och har inte bokfört ett skvatt över helgen! Det är ju så man kan sparka sig själv i stumpen!

Jag är ganska säker på att jag hållit mina points gansak bra ändå men det kan jag ju inte veta säkert. Min enda räddning i dett dilemma är nog att sköta mig från måndag och inte låta detta dravel fortgå längre. Hur kan man bli så slarvig så fort?

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3