• Arwent

Jag 178 cm, han 181 cm, vad ska jag ha för skor?

Jag vill helst inte bli längre än han. Men det är ju så snyggt med högklackat!
    Vi gifter oss i oktober så det ska väl helst inte vara sandaler/sandaletter.

Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Jag 178 cm, han 181 cm, vad ska jag ha för skor?
  • Wingtear

Ballerina skor är jättesött till bröllop tycker jag. Och vill man verkligen ha klackar så sätt på killen en hatt! Han blir henast 10cm längre.

• Vanya

min karl ska ha boots (som då har en kanske 5 cm klack) *han behöver det dock inte med tanke på att han redan är ca 20 cm länge när jag har 10 cm klackar*

kan kanske det vara ett alternativ? så kan du ha en liten klack utan att känna dig längre?

• Imma

Jag hade ett par ballerina på mig. Är lång och ovan att gå i högklackat. Därför var jag livrädd att snubbla inne i kyrkan och ballerina var det enda alternativet. Jag hittade ett par fina för 149 kr på H&M.

Sen köpte jag ett par fantastiska, rosa, höga (dyra) drömskor som jag skulle ha på festen, men så blev det inte. Bytte till birkenstocks fram emot 21-tiden...

• Miss Biii

Längden tycker jag är sjukt viktigt, jag är riktigt nojig över sånt här. Jag är 180 cm och känner mig okvinnlig om min man skulle vara kortare än mig. Jag älskar högklackat och har därför tur att min m2b är 192 cm. Jag har alltid bara gillat långa män och som sagt varit extremt nojig... Men hade jag haft en man som "bara" var några få cm längre hade jag tagit ett par skor som har samma form som ett par högklackade... spetsiga... men utan klack... Vet inte om du förstår vad jag menar? Vet inte vad man kallar sådana skor. Men jag skulle undvikit högklackade skor då jag själv aldrig skulle vilja vara längre... har du dessutom en "högre" frisyr så ser du ju redan där längre ut.
    Lycka till, o gör så som DU känner!! Jag säger ju bara vad JAG känner

• feministbrud

Jag tycekr att du ska komma över det där med att han inte får vara kortare än du och ta de skor du vill ha! Långa tjejer i högklackat är bland det snyggaste som finns.

Arwent skrev 2009-06-04 13:18:21 följande:
    Jag vill helst inte bli längre än han. Men det är ju så snyggt med högklackat!Vi gifter oss i oktober så det ska väl helst inte vara sandaler/sandaletter.Hur hade ni gjort?
  • Mrs4ever

De flesta skor för killar, (finskor alltså)
    har ju en liten klack, eller klack och klack.
    Sulan är ordenligt tjock, vi är också nästan jämnlånga
    och jag hade nästan uteslutet skor med klack men så köpte han sina
    och jag provade ett par skor jag hade hemma med klack.
    Och hans var ändå höger =)
    Så det blir skor med klack för mig.

• ElinDaniel

Jag är lite kortare, 174. Min blivande är 184. Men jag måste ha väldigt rak ryggrad eller något... För jag ser längre ut än jag är. JAg går sällan i högklackat. Men har till bröllopet tänkt ha ett par högklackade. Detta bara för att jag hittat ett par som var bekväma o snygga!

Du ska absolut ha ett par som sitter bra på foten. Det är bara att praova och praova. Tönk också på att om din man ska ha finskor, så har ju även de en liten klack, så att han också blir liite längre.

• Arwent

Hej tjejer!

Tack alla för fina och tänkvärda råd!

Nu har jag införskaffat mina skor och gissa vad...?
    Jag har köpt skor med klack, 8,5 cm. Jättefina guldskor som är lätta att gå i. Bild finns i galleriet även om bilden inte gör skorna rättvisa.

• Miss Biii

superduper snygga! får man fråga var du köpt dem??

Arwent skrev 2009-07-23 15:18:33 följande:
    Hej tjejer!Tack alla för fina och tänkvärda råd!Nu har jag införskaffat mina skor och gissa vad...?Jag har köpt skor med klack, 8,5 cm. Jättefina guldskor som är lätta att gå i. Bild finns i galleriet även om bilden inte gör skorna rättvisa.
  • Bobou

Åh, kommer att bli jättesnyggt! Klart du inte ska skämmas över din längd, detta är ju dagen du stolt vill räta på ryggen! Varför mörka att du känner dig som ten feet tall, liksom...

Jag är lika lång som min pojkvän, tycker det är helt perfekt ur puss-synpunkt!

Svar på tråden Jag 178 cm, han 181 cm, vad ska jag ha för skor?