• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas
    TillsDödenSkiljerOssÅt skrev 2009-08-29 10:01:26 följande:
    Åh Martinaa!Jag vill med prova klänning!Roligt att ni fått se lokaler iaf, Cia!Vi har inte mer än kikat kläder, lokaler etc på nätet...
    Ja, det känns bra. Bara det att det nu är så svårt att välja. Men än så länge har vi inga priser att utgå ifrån. Utan nu är det mer känsla och logistik som vi jämför.
    Finns ju både för-och nackdelar på båda ställena. Sen återstår det ju som sagt att se vad de kommer kosta.
  • Tattoo82

Vår lokal var en besvikelse... Såg fallfärdigt ut, inge vatten och bara torrdass utanför. Man fick använda campingens toaletter som ligger bredvid men de var inte heller särskilt fräscha. Lyxigare än så vill man väl ha på sin bröllopsfest!Men utsikten var fantastisk ut över vattnet! Vi spanade in bygdegården som låg nån kilometer bort istället och den kändes mycket bättre. Skulle dessutom bli billigare då den fallfärdiga lokalen gick på 1500 kr utan porslin och bygdegården på 1200kr med porslin. Blir kanske att vi har ceremonin vid vattnet och sedan festen i bygdegården.

Fast m2b var tveksam ändå... Han vill kika på lite fler bygdegårdar. Jag känner mig lite småstressad och vill ha en lokal bokad!!

• johi77

Jag läser och läser åter igen allt ni skriver och funderar på. Kan själv inte ta mig i kragen men hoppas att bröllopsmässan här i närheten om några veckor ska få mig på spår igen.

Proffsiga svägerskan har iaf börjat fundera på mallar till allt pappersjobb och vi ska dit om ett par veckor för att bestämma oss. Känns mkt lyxigt att hon fixar allt sånt.

Nu ska jag rensa kantareller - flera liter blev det idag.

Kramar

• CiaLovesAndreas

johi,
    Vart ska du på bröllopsmässa?

• johi77

I september i Fjällbacka och oktober är det stoooor mässa i Trollhättan! Sen tror jag det är Göteborg i feb men då känns det som att man redan måste vara en bra bit på väg.

• CiaLovesAndreas

johi,
    Ja, i feb måste man ju nästan vara klar

• TillsDödenSkiljerOssÅt

Jag har funderat på att åka till Bröllpsmässan antingen i Malmö eller Göteborg-sååå skoj och intressant!Man blir alldeles pirrig, hihi!

• Bluebride

här går det långsamt framåt. Buketten är betald å kommer med posten inom 1 månad, ja jag kommer ha sidenrosor istället, tycker det är slöseri med pengar på riktiga som vissnar. Allt material till festprogram och inbjudningskort är köpt å utforminen e klara på de båda, kommer skriva allt för hand om min hand vill det, just nu har jag svårt att använda den. Har fått ledproblem tydligen, ska höra med en läkare om det på tisdag

• Martinaa

Bluebride:
    Whot!? Ska du skriva alla festprogram för hand!? Eller menade du "bara" inbjudningskorten? Imponerande! Hade jag haft en fin handstil skulle jag kanske övervägt det, men nu? Icke!
    Hoppas sin hand/handled mår bra i alla fall, så läkaren bara säger att det är nåt tillfälligt!

• Bluebride
    Martinaa skrev 2009-08-30 18:20:32 följande:
    Bluebride:Whot!? Ska du skriva alla festprogram för hand!? Eller menade du "bara" inbjudningskorten? Imponerande! Hade jag haft en fin handstil skulle jag kanske övervägt det, men nu? Icke! Hoppas sin hand/handled mår bra i alla fall, så läkaren bara säger att det är nåt tillfälligt!
    Nä, jag ska skriva allt för hand. Jag har rätt fin handstil om jag tar det lugnt när jag skriver. Jag har mallar till vissa ord som överskrifter å så. Fixar bilder sen när jag är klar.

Ja, vi får väl se vad det är för fel på min hand.
Svar på tråden MAJ 2010