• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    O jag ska ge mig tillbaka till guldsmeden och prata mer imorgon

• Fröken Strössel

Jag skulle vilja veta redan nu exakt hur många vi blir! Minst 35 och max 50 ser det ut som nu. Det är rätt avgörande för hur vi ska duka. Om vi ska ha fyrkanriga bord som står som öar eller om vi ska ha klassiskt honörsbord med "tungor". Och det i sin tur avgör vilken typ av löpare/dukar som jag ska sy

Ska sätta igång med att sy stolsöverdrag nu har jag tänkt men får nog vänta lite med dukarna...

Vad ska ni ha för typ av bord?

• snuttfia

Tack för tipsen Martinaa! Jag har mailat lite under dagen och nu kom jag på att jag ska maila Grand också. Det var mycket riktigt Ellagården som var bokade, synd för det verkade superbra! Nåja, jg kollar runt lite innan jag flyttar till annat datum... Förresten gillar jag dina långa inlägg för jag är också expert på såna Kul shoppingrunda du har haft, jag blev lite sugen på att ta en vända själv!

Cia, vad kul med en sväng till guldsmeden, har också tänkt titta in om inte annat för att kolla hur lång tid det tar att få en egendesignad ring gjord. Det är lite begränsat urval på titanringar om man inte beställer från nätet och då vet man ju inte hur det passar med förlovningsringen.

Fröken, jag tror det blir trevligt med runda eller fyrkantiga bord om man är lite färre. Vi ska nog köra på det men är lite fundersam över eventuellt honnörsbord då sambons föräldrar är skiljda och har nya respektive båda två. Hur gör man då? Och hur placerar man barnen, vilken ålder kan de sitta själva och när ska de sitta bredvid föräldrarna och vart ska man placera sina egna barn? usch vad dålig koll jag har!

Sövningskaos här just nu. Återkommer :)

• Martinaa

Ja tänk om man visste exakt vilka som kom redan nu! Man hoppas ju att alla ska kunna komma som man bjuder, för det är ju de som man VILL ha där! Jag satt och gjorde lite bordsplacering här för nån dag sedan, vilket är helt korkat egentligen... men kan inte låta bli, haha. Jag (erhm, vi...) har tänkt ha det klassiska med honnörsbord och tre "tungor".

Jag satte mina samtliga syskonbarn vid ett bord, som får bli barnbord. Bröderna med fruar hamnade också vid samma bord då. Sen vet jag ju inte hur många av våra kompisar/övriga gäster som tar med sig barn. De kommer vara lite yngre (upp till drygt 1,5 år och nån på 4 år) så de får väl sitta vid föräldrarna då, men jag tror (hoppas?) att de kommer lämnas med barnvakt. Visst skulle en fyraåring kunna sitta med de andra barnen vid barnbordet, men då känner ju inte hon de övriga barnen (alla mina syskonbarn känner ju varandra), så de kanske hellre sitter vid föräldrarna ändå...? Jaja, sånt är väl bara o höra med föräldrarna då om de ska ha med barnen.

Idag mailade jag iväg min bild som jag vill ha som stämpel, så jag hoppas på ett svar snart med en prisuppgift. Är så ivrig på att få sätta igång och embossa nu ju!

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Ja, det var skoj. Tänk att det verkligen är på riktigt!

Det är svårt det där med placeringar. Vi har det precis likadant med sambons föräldrar. Jag vet dock inte ännu vad för typ av bord vi ska ha. Vet ju inte ens hur vår lokal ser ut inuti Men på fredag får jag äntligen veta *längtar*

• Fröken Strössel

Om vi har bord som öar så har jag en liten tanke om att endast bestämma de 10 som ska sitta vid varje bord och sen låta de bestämma själva hur de ska sitta vid bordet. Blir ju lite lättare då

Skulle väldigt gärna ha buffén utdukad då också, alltså ha en liten mini buffé på varje bord men vet inte riktigt om det går rent praktiskt...

• Martinaa

Fröken Strössel skrev 2009-08-19 21:08:17 följande:

Om vi har bord som öar så har jag en liten tanke om att endast bestämma de 10 som ska sitta vid varje bord och sen låta de bestämma själva hur de ska sitta vid bordet. Blir ju lite lättare då Skulle väldigt gärna ha buffén utdukad då också, alltså ha en liten mini buffé på varje bord men vet inte riktigt om det går rent praktiskt...
    Det är väl bara och höra med festlokalen/de som sköter cateringen. Jag tycker inte det låter som en omöjlighet...? Bra idé att bara avgöra vilka utan att skriva exakt var de ska sitta. Underlättar för er också
  • Fröken Strössel

Martinaa - ja du har rätt, ska kolla med cateringen. Men om vi blir 50 pers blir det nog tyvärr för trångt för öar och då blir det tungor istället med vanlig buffé. Det får visa sig helt enkelt

• Fröken Strössel

Martinaa - ja du har rätt, ska kolla med cateringen. Men om vi blir 50 pers blir det nog tyvärr för trångt för öar och då blir det tungor istället med vanlig buffé. Det får visa sig helt enkelt

• Fröken Strössel

ja då lyckades jag dubbelposta också!

Svar på tråden MAJ 2010