• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

Vad tycker ni om nån av dess som ingångslåt?

• Fröken Strössel

Martinaa - Jag vet, men jag är här och läser vad ni har för er. Händer inte så mycket på planeringsstadiet så vet inte riktigt vad jag ska skriva

Cia - Blir roadtrip i Kalifornien, flyger till LA 19 maj och så hyr vi bil i tre och en halv vceka. Jag tror det blir underbart!

Muisk är jättesvårt! Dte är ju så personligt också. Jag tyckte den andra "låten" var jättevacker!

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Åh, vad skoj med roadtrip!

Ja, musik är verkligen svårt. Det jag vet är att jag vill ha en pampig ingångsmusik och sen ev. nåt lättare när vi går ut.

Musik nr.2 är ju mäktig, men man måste ju kapa den för den är så väldigt lång. Sen vill man ju få med det mäktiga också

jaao,
    Ja, visst är den härlig! Just nu tror jag den leder. Men det kan ju hinna ändras femtielva gånger

• snuttfia

Fröken: Roadtrip låter supernajs, jag är inte alls avis Vi har pratat om att åka till San Fransisco och vara däromkring ett tag och sen bila till Las Vegas nån gång. Det kanske får bli vår försenade bröllopsresa om nåt år.

Cia: Skönt att det gick bra i natt, håller tummarna för att det fortsätter så. Jag gillade båda låtarna, men den första var mer i min smak. Men det finns ju såååå mycket. Vi har också suttit och lyssnat på musik här i dagarna. På kyrkomusik.se finns mycket orgelmusik till bröllop. Jag tor vi ska ha Jesu bleibet meine Freude ( J. S Bach) som ingångsmarch. Fast jag vet inte, jag gillar Trollens Brudmarsch (P Schenell), men den är lite dyster kanske. JAg vill ha nåt glädjefyllt och sambon vill ha pampigt. Jag gillar folkmusikstil, kanske på utgångsmelodin då. Får väl se.

Det gick förresten bra för oss på inskolningen idag också, hoppas det håller i sig. Undrar vad jag ska planera idag då... Jag är verkligen i bröllopslandet uppe i huvudet hela dagarna nu. Har inte drömt om bröllop än iaf

• snuttfia

jaao: Jag har titan i förlovningsringen och det är superfint, gillar den verkligen och ska ha vigselringen i titan också. Kan ni inte göra ett annat smycke av det som förlovningsringarna är gjorda av? Ett par hängsmycken i unisexmodell så kan ni ha varsitt. Eller ett "mynt" att alltid ha i plånboken. Om man alltid ser till att ha ett mynt i plånboken så blir man aldrig utan pengar säger skrocken... Kan nog komma på fler saker om jag funderar. Eller spara och ge till eventuella barn om de nån gång ska gifta sig så de har er kärlek i sina ringar...

• patrikoannika

Vi planerar inte heller så mycket just nu. Det viktigaste känns som att vi redan har bokat och har koll på. Lite tråkigt faktiskt... och dagarna tuffar på och ibland glömmer man av att man ska gifta sig... Så jag och sambon kollar lite på inbjudningar nu... men vi är fortfarande i valet och kvalet på om vi ska göra själva eller beställa... Det känns som att allt man kan spara in på ska man göra. Det blir ju sjuuukt dyrt ändå...

• nu gifter vi oss

Oj vad längesen jag var inne på bröllopstorget nu, har inte en chans att läsa ikapp här i tråden! Det var nån förut som länkade till ett foto på ett fint pärlhalsband, ett sk. svävande halsband. Vem var det, har du kvar länken?

• Martinaa

Jag har snöat in på smådetaljer nu, som jag inte behöver göra än på länge. Hurdana placeringskort ska vi ha? Och så hittade jag den här länken, www.brudobrollop.se/manadsarkiv/gor_sjalv/jan_03/jan_03.html där man kan vika små pappersaskar och ge en liten present till gästerna som jag fått för mig att göra. Köpa ett finare papper och vika en ask var till femtio pers (låter i mina öron jätteskoj just nu, undrar hur skoj det är när jag vikt tio stycken, haha). Så tänkte jag väl bara lägga nån liten godisbit i eller så. En ganska "onödig" sak egentligen, men lite sött så...
    Sen tänkte jag göra placeringskort i stil med de här, www.brudobrollop.se/manadsarkiv/gor_sjalv/feb_02/feb_02.html fast istället för en rund fot av ståltråden, göra en fot i form av ett hjärta i trolldeg och sedan måla i temafärgerna. Då blir det nog ingen hjärtformad hållare upptill, utan bara en liten cirkel så det inte skymmer namnet.

Massa pyssel och pill med andra ord, men just nu kan jag knappt vänta tills jag får börja...

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Skönt att inskolningen gick bra. Om två veckor är det vår tur, vågar knappt tänka på det...min lilla bebis

Just nu längtar jag efter fredag då vi äntligen ska till vår festlokal. Då får vi ju veta hur mycket de fixar med. Ska bli rlktigt skoj!

Svar på tråden MAJ 2010