• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • MV85

Tattoo82: vi gifter oss i kyrkan.. eftersom m2b är troende blivande präst/pastor till o med

• UBW

Snuttfia: Vårt färgtema blir (om vi inte hinner ändra oss) grönt, vitt och orange

Har förresten tillfrågat en tänkbar toastmaster och han har sagt j (min bror). Funderar också på att fråga en av mina tärnor, hon skulle vara perfekt, organisationsfreak!
    Är det dumt att låta någon ha två roller i bröllopet/festen?

• maj2010

Vi gifter oss borgerligt, eftersom ingen av oss är troende.

• Tattoo82

maj2010 - Samma här! Först tänkte jag bara att vi skulle klara av vigseln på egen hand med tärnan och bestman som vittnen, för att sedan möta upp alla gäster vid festplatsen. Men nu vet jag inte riktigt..kanske vill ha lite längre vigsel med gästerna närvarande? Gärna ute någonstans! Men var?? Hur ska ni göra?

• nu gifter vi oss

Jag blir galen på bröllopstorget nu, skriver inlägg varje dag som försvinner när jag ska trycka iväg det!

Vi gifter oss också borgerligt. Har tänkt ha vigseln utomhus inom promenadavstånd från festlokalen, kanske i en park eller annan fin plats. Kanske får alla stå om det inte finns stolar att låna från festlokalen, som någon får köra dit och tillbaka. Dagarna innan köper vi in partytält ifall väderprognosen ser skakig ut. M2b har varit på en utomhusvigsel i regn, de var ca 60 pers i partytält och alla stod upp. Gick kanonbra! Ett tips dock, köp inte de här dunderbilliga på Jysk för 200:-, de håller inte för mkt vind...

Jag har iaf redan nu beställt STRÅLANDE SOL precis som sista helgen i maj 2009 var!

• UBW

nu gifter vi oss skrev 2009-06-05 21:42:51 följande:

Jag har iaf redan nu beställt STRÅLANDE SOL precis som sista helgen i maj 2009 var!
    Det låter bra! Hoppas du har bra kontakt med vädergudarna!
  • nu gifter vi oss

Var och tittade på en lokal igår, urmysig med vackra omgivningar. Men den är nog för liten... Vi vill bjuda ca 60 personer, uppe i typ 55 nu efter en snabbt uppskriven preliminär lista.

Bara att leta vidare!

• maj2010
    Tattoo82 skrev 2009-06-05 21:29:18 följande:
    maj2010 - Samma här! Först tänkte jag bara att vi skulle klara av vigseln på egen hand med tärnan och bestman som vittnen, för att sedan möta upp alla gäster vid festplatsen. Men nu vet jag inte riktigt..kanske vill ha lite längre vigsel med gästerna närvarande? Gärna ute någonstans! Men var?? Hur ska ni göra?
    Vi ska ha en egen ceremoni inför gästerna, med utbyte av personliga löften, solosång och kanske nån som läser en fin text. Inget märkvärdigt, men vi känner att vi vill ha något mer än den korta ceremonin i rådhuset utan att för den skull släpa iväg en för oss okänd vigselförrättare nånstans. Min kusin gjorde en liknande grej när han gifte sig för några år sedan och det var jättefint!
  • maj2010

Glömde skriva det, men först går vi till rådhuset och klarar av den juridiska biten med tärna och bestman som vittnen. Eventuellt även föräldrarna.

• Ninnalotta

Nu har vi bokat kyrka och festlokal till den 14!!

Det är bara ett problem, en av mina närmsta kompisar kan inte komma för hennes syrra gifter sig samma dag, så de känns inte så där toppen som jag skulle önska....ja vet inte hur ja ska göra...om vi ska ha den dagen vi tänkt oss eller ändra så hon kan vara med.

Svar på tråden MAJ 2010