• NinahThomas

Bröllopsresa till Grekland?

Vi har funderingar på att åka till Grekland på bröllopsresa i höst- slutet på aug.
    Men jag är inte så hemma på alla grek-öar,vet inte alls vart man ska åka och inte??
    Och hotell med lite lyxig känsla? Eller Grekland kanske inte är så lyxigt men romantiskt iaf..

Någon som har tips på fina ställen och hotell i Grekland??

• Svar på tråden Bröllopsresa till Grekland?
  • Hubba

Ingen orsak!

Jag ÄLSKAR Grekland!!! Var nog grekiska i mitt förra liv...

Lycka till med bröllopet och ha en underbar resa!!!

MimmiMama skrev 2009-06-14 22:35:35 följande:
    Tack Hubba!!
  • Hubba

Gamla stan i Rhodos är jättemysig...
    Skulle rekommendera att bo på västkusten för där fläktar det...
    Det är vackert att besöka Lindos...

Villesmamma skrev 2009-06-14 23:21:59 följande:
    Tips på Rhodos?
  • Hubba

Gamla stan i Rhodos stad menade jag...

Hubba skrev 2009-06-15 20:13:12 följande:
    Gamla stan i Rhodos är jättemysig...Skulle rekommendera att bo på västkusten för där fläktar det... Det är vackert att besöka Lindos...
  • Love2010

Hej Ninahtomas

Jag rekommenderar också Chania på Kreta. Välj gärna ett 4*-hotell då katalogerna inte direkt talar sanning. Och det är ju en underbar resa, den största av dem alla, så välj hotell (utan barn) med omsorg. Min blivande och jag har rest till ett antal charter och hotellet är aldrig någon höjdare. Så välj ett hotell med lite högre standard.

Annars är Kreta och hamnen i Chania helt fantastisk. Det är ett långt och härligt stråk med magiskt ljus i solnedgången, maten är underbar och människorna öppna och varma. Åka gärna en tur ner till Elafonissi, också kallat "Kretas Maldiverna" det är ett riktigt paradis! Vill du se bilderna från Elafonissi hör av dig så skickar jag sådana :)

Lycka till med er bröllopsresa!

• mindag2009

Jag och min blivande han bott på Zakynthos. Helt underbar ö!
    Där kan du hitta 5 stjärniga hotell med riktigt bra komfort.

Lycka till

• Det stora Blå

Både dyrt och billigt i Grekland.
    Räkna med mellan 5-9 euro för 2 solbäddar + parasol per dag.
    En vanlig vardagsrätt typ köttfärsbiff, spagetti, köttbullar, eller liknande, går på minst 6 euro/portion.
    Det billigaste i matväg är Gyros för 2,5 euro, en greksallad går på ca 5 euro.
    Lokalt producerat vin är billigt, frukt kostar ungefär som här hemma (ca 18 kr/kg för bananer).
    Skiathos och Parga är bra chartermål för en smekresa.

• linmax

Vi har bokat bröllopsresa till Thassos, en liten och inte så exploaterad ö. Ska bo på ett bungalow-hotell precis vid stranden...verkar superomantiskt och det var riktigt prisvärt oxå!

• Hubba

Vilken stad på Thassos? vi ska oxå dit...

linmax skrev 2009-06-16 15:34:06 följande:
    Vi har bokat bröllopsresa till Thassos, en liten och inte så exploaterad ö. Ska bo på ett bungalow-hotell precis vid stranden...verkar superomantiskt och det var riktigt prisvärt oxå!
Svar på tråden Bröllopsresa till Grekland?