• NinahThomas

Bröllopsresa till Grekland?

Vi har funderingar på att åka till Grekland på bröllopsresa i höst- slutet på aug.
    Men jag är inte så hemma på alla grek-öar,vet inte alls vart man ska åka och inte??
    Och hotell med lite lyxig känsla? Eller Grekland kanske inte är så lyxigt men romantiskt iaf..

Någon som har tips på fina ställen och hotell i Grekland??

• Svar på tråden Bröllopsresa till Grekland?
  • Hubba

Naxos är jättevackert!!! Santorini har fina byar men är dyrt... Paros är oxå fint... Lefkas är mysigt... Det finns lyxiga hotell i Grekland oxå...

Vi ska oxå åka till Grekland på bröllopsresa... det ska bli fantastiskt...

• Mizz Zunzhine

Vi ska oxå åka till Grekland på bröllopsresa, till Rhodos.. Ska bli så skönt att åka bort=)

• älskarlivet

Vi ska åka till Samos på vår bröllopsresa!

Jag har tidigare varit på Kreta (på två olika ställen) och Kalymnos.

• Betty Boop augusti2009

Jag har varit på många öar. På bröllopsresa hade jag nog valt Santorini, bott i huvudstaden på ett hotell med utsikt över havet. Googla så ska du få se hur fint det är där.
    Vill ni ha vita stränder och klarblått vatten så ska ni inte åka dit. Nämligen en vulkanö med svart strand (på andra sidan ön).
    Jag gillar även Mykonos.
    Båda dessa öar är ganska dyra men värt tycker jag.

• Vickan85

Vi älskar Grekland!! Har varit på Kefalonia o Zakynthos. Kan verkligen rekomendera Kefalonia,mindre turister o jätte mysigt!

• Det stora Blå

Italien är väl mer romantiskt än Grekland iaf.
    Bröllopsresemål i Grekland kan vara väldigt många :
    Skiathos, Skopelos, Elounda på Kreta, Parga, Samos, Patmos Santorini, Amorgos, Rhodos, Kefalonia, Korfu, Mykonos, Paros, Andros, etc.

www.alxd.gr/AirportGuide/guideE.html

• SochK

Vi ska oxå iväg på bröllopsresa till Grekland Vi bara älskar maten o allt. Det lutar åt Karpathos,Thassos eller Kefalonia. Vi vill helst åka till någon mindre ö.

• Det stora Blå

'SochK'

Karpathos är inte en så rolig ö, ganska trist faktiskt.
    Thassos lär ha fina stränder och bättre priser.
    Kefalonia har vi bara hört gott om, mycket turister där kanske.

• Lysan

Ta bara dock inte Kefalonia garden village. Stället är kanon bra men maten är istort sett samma frukost lunch och middag. Till frukost så finns det ex ingen yoghurt el fil. Saknade sånt.

• Hubba

Vilket har ni bestämt er för? Vi åker till Thassos efter vårt bröllop.... ska bli UNDERBART!!!

SochK skrev 2009-05-30 21:58:26 följande:
    Vi ska oxå iväg på bröllopsresa till Grekland Vi bara älskar maten o allt. Det lutar åt Karpathos,Thassos eller Kefalonia. Vi vill helst åka till någon mindre ö.
Svar på tråden Bröllopsresa till Grekland?