• rydistjejen

    ska gifta mig

    Hejsan jag måste bara berätta att åldern har ingenting me giftemål att göra.
    Jag är 19 år och ska gifta mig med min sambo som är 29 år. Vi är total förälskade i varandra och vi har funnit den rätta kärleken,i varandra!
    Jag är så oerhört Lycklig:)

    Bröllopet blir nästa sommar , vi ska ha häst o vagn till Kyrkan i Ludvika:)

    tycker någon att det ät knäppt?

  • Svar på tråden ska gifta mig
  • MV85

    Helt ärligt:
    Ja.

    Jag tror inte att man är riktigt redo när man är 18-19 (självklart finns det undantag) och jag tror att äktenskap som ingås i ung ålder har mindre chans att vara än de när man blir lite äldre.
    Sen befinner ni er på väldigt olika platser i livet iom den relativt stora ålders skillnaden. Han har jobbat ett tag, är ute på arbetsmarknaden och har tumlat runt på krogen... Du har precis tagit studenten (eller för ett år sedan) och har inte hunnit uppleva särskilt mycket av det "vuxna" singellivet.
    Kan det funka ändå?
    Absolut, men jag tror chansen är mindre.
    Jag hade väntat några år till o sett om kärleken fanns kvar.

  • didis

    Grattis till att ha hittat kärleken i ditt liv!

    Som alltid är det bra att fundera över VARFÖR man väljer att göra saker; varför är det viktigt för er att ni gifter er och inte bara är sambor?

    Har du ett bra svar på den frågan så kör på. Själv tillhör jag dem oromantiska delen av befolkningen som mest ser äktenskap som juridik men jag skall erkänna att när jag var 19 tyckte jag att förlovningen var en viktig markering både för mig o omvärlden.

  • J D

    Det är ju inte direkt ngt ovanligt att göra allt (utom utbildning) i ung ålder i Ludvika men som du kan se på din omgivning där så är det ju inte så många förovningar som håller (och många unga mödrar där blir tyvärr ensamstående förr eller senare).

    With that said. Jag var 19-årig juridikstudent från den staden en gång i tiden och hade kunnat gift mig då på grund av den juridiska tryggheten (och på grund av att man faktiskt vänjer sig vid tanken på att binda sig tidigt när man är därifrån). Nu är jag glad att jag inte gjorde det eftersom mkt har hunnit ändras på den tiden men för den delen betyder det ju inte att du kommer att genomgå samma förändring.

    Så länge ni vet varför ni vill gifta er är det väl ingen big deal. Har ni tänkt att skaffa barn som alla andra i er ålder som bor kvar där så är det väl snarare mkt smart att gifta er före för att klara ut det juridiska.

  • MulleNuh

    Håller med..
    Det är ju SUPERKUL att du har hittat kärlek i honom. Men jag tycker det är för ungt.. Vad är det för fel i att leva tillsammans? Som MV85 säger. Chansen är lite mindre att det faktiskt håller...


    MV85 skrev 2009-05-28 12:53:51 följande:
    Helt ärligt:Ja.Jag tror inte att man är riktigt redo när man är 18-19 (självklart finns det undantag) och jag tror att äktenskap som ingås i ung ålder har mindre chans att vara än de när man blir lite äldre.Sen befinner ni er på väldigt olika platser i livet iom den relativt stora ålders skillnaden. Han har jobbat ett tag, är ute på arbetsmarknaden och har tumlat runt på krogen... Du har precis tagit studenten (eller för ett år sedan) och har inte hunnit uppleva särskilt mycket av det "vuxna" singellivet.Kan det funka ändå?Absolut, men jag tror chansen är mindre.Jag hade väntat några år till o sett om kärleken fanns kvar.
  • Cesium

    Förlåt, jag förstår inte riktigt vad som är meningen med ditt inlägg.

    Är du ute efter att folk ska bli upprörda kommer du nog att bli besviken. Du är över 18 år och lycklig så varför skulle det vara något att uppröras över? Sen att många (inklusive jag själv) inte hade velat gifta sig vid 20 års ålder och har bra skäl till det, det behöver ju inte betyda att detsamma gäller för dig. Du har tänkt igenom det här och kommit fram till vad du vill göra. Bra! Framtiden vet ingen någonting om.

    Vill du bara skrika ut din glädje för allt och alla, ska jag inte säga annat än: GRATTIS, vad härligt! För det är vad jag tycker om kärleken .

  • J D

     


    Cesium skrev 2009-05-28 13:16:20 följande:
    Förlåt, jag förstår inte riktigt vad som är meningen med ditt inlägg.Är du ute efter att folk ska bli upprörda kommer du nog att bli besviken. Du är över 18 år och lycklig så varför skulle det vara något att uppröras över? Sen att många (inklusive jag själv) inte hade velat gifta sig vid 20 års ålder och har bra skäl till det, det behöver ju inte betyda att detsamma gäller för dig. Du har tänkt igenom det här och kommit fram till vad du vill göra. Bra! Framtiden vet ingen någonting om.Vill du bara skrika ut din glädje för allt och alla, ska jag inte säga annat än: GRATTIS, vad härligt! För det är vad jag tycker om kärleken .

    Håller med!

  • rydistjejen

    Alltså Jag och min Sambo ska gifta oss, Men blir Nästa sommar förmodligen!
    Det jag menade med inlägget var hur ni såg på saken? Självklart går jag utifrån vad jag och min sambo känner.

    Kanske är det för tidigt? kanske inte?, vem säger att det är för tidigt , Känns det rätt känns det rätt. Och vi vill gifta oss för att vi vill leva tillsammans tills döden skiljer oss åt, vi är förlovade sedan ett tag tillbaka.

  • brud27juni

    Jag skulle vänta.. Vid 18 var jag snabb å träffade kille med 2 barn.. Detta var för mig en ögonöppnare. Glad att jag väntade levde lite tills jag träffade min M2B. Nu vet jag att jag är säker på vad jag vill.. 18-19 är för mig en ung ålder. Jag kommer från början från en liten bygd där många väljer att gifta sig å skaffa barn i ung ålder (17-20). Kan säga att den enda av de äktenskapen som varat är ett par jag kännt sedan jag var 7 och de var tillsammans i 6 år innan de sa ja till varandra. (träffades när de var 18). Nej jag skulle vänta om jag var ni :)

    Men om inte önskar jag er verkligen all lycka :)

  • MV85

    Inte för att vara elak nu, jag menar verkligen inte att vara det men jag vet att denna kommentar kommer låta lite elak...

    För mig tyder att över huvud taget öppna en sådan här tråd o fråga andra vad de tror om det hela som att man inte själv är säker på att det är det man vill, o då ska man i min mening inte gifta sig...

Svar på tråden ska gifta mig