• ario
    Äldre 1 Jun 21:35
    123935 visningar
    36 svar
    36
    123935

    Någon som testat Alli?

    skulle aldrig rekommendera alli änns till min värsta fiende, hemsk medicin som förstör GI omsättningen i kroppen!

    Äter du mkt fett kommer du skraffas av biverkningar, äter du för lite så funkar det inte och du bör ha BMI över 28

    Med andra ord, det krävs motion och rätt kost för att kunna gå ner 1 kilo med Alli

  • ario
    Äldre 1 Jun 21:37
    #12

    Om du äter för mkt fett samtidigt som du äter alli, så kommer du straffas med biverkningar som tex:

    1, krafigta diarrer
    2, illamående
    3, analblödningar
    4, magsjuka
    5, huvudvärd....listan är lång

    Men om du äter för lite fet så kommer du inte få effekt

    Äter du lagom fett och har en BMI över 28, så kan det funka att gå ner 1 kilo på vilkor att du ÄTER RÄTT KOST OCH MOTIONERAR.

    men andra är, det är ingen MIRAKELPILLER!

  • ario
    Äldre 1 Jun 21:40
    #13

    och en sak till, det är mkt viktigt att äta multivitaminer 2 timmar efter alli intag, eftersom alli tar upp vitaminer som är fettlösliga från maten...dvs följer med avföringen!

    och användning av p-piller gäller också, ska helst inte kombinerad med Alli!

    bara så ni vet:)

  • ario
    Äldre 2 Jun 10:37
    #16

    pröva istället GI metoden,, ät fett och proteiner men låt bli allt som innehåller kolhydrater, ( obs grönsaker går bra)

    Har redan gått ner 1 kg på en vecka:)


    Mamli skrev 2009-06-02 09:36:18 följande:
    jag funderar på detta, jag äter liposinol just nu och de är väl ungefär samma sak?de binder fettet och de ska komma ut genom avföringen.Är lite orolig men jag kämpar ju med vikten och har bmi över 28. Jag försöker gå ner genom att äta 5 mål om dagen så ämnesomsättningen hålls igång...vad tror ni kan de passa?
  • ario
    Äldre 25 Jun 23:27
    #20

    då blir det en härlig soppa av det:P i form av diarre...


    rottizz1 skrev 2009-06-25 23:22:02 följande:
    vad tror ni om Alli+ Nutrilett?
  • ario
    Äldre 25 Jun 23:29
    #21

    du kan ju alltid äta 30 g kolhydrater för det är ju tillåtet för GI.

    Men tänk på att man kissar ganska mkt när man går på GI eftersom kolhydrater binder till vatten, och har man inte kolhydrater så förlorar man mer vatten.

    så drick mkt vatten!


    lillalyckan skrev 2009-06-03 16:12:25 följande:
     

    Har oxå funderat på det där. Inte främst för att gå ner i vikt utan för att må bättre. Har problem med sköldkörtel (som styr ämnesomsättningen) så jag är väldigt känslig för vad jag äter. Fel mat kan förstöra flrea dagar för mig.Låter du bli alla kolhydrater eller bara minskat kraftigt? Jag har funderat på att kanske äta lite kolhydrater tex ett mål per dag. Jag tror nämligen inte att det är nån bra idé för min kropp att helt utesluta nånting. Och om jag mår bra så går jag nog automatiskt ner i vikt tror jag.Ledsen TS! Jag försökte visst kapa din tråd!
  • ario
    Äldre 25 Jun 23:30
    #22

    nää..skämt o sido

    alli och nutrilett funkar ej...det är bara fett den binder till, men nu menar jag fett som du får i dig via mat!

    Alli rekommenderar jag bara till folk med BMI över 28 ochs om inte HAR KOLHYDRATBEROENDE ÖVERVIKT!


    rottizz1 skrev 2009-06-25 23:22:02 följande:
    vad tror ni om Alli+ Nutrilett?
  • ario
    Äldre 25 Jun 23:36
    #24

    Skulle inte änns rekommendera alli till min värsta fiende!

    Bra att du slängde bort skiten!

    December 2009 skrev 2009-06-25 23:34:57 följande:


    jag har provat alli nu. Tränar och äter lagom med fett proteiner osv och blivit så svag och slö av det, dålig i kistan och magsår samt njuren börjar ta skiten så nej rekommenderar inte. Slängde resten i burken i morse.
  • ario
    Äldre 25 Jun 23:38
    #26

    oj stackare!!! hoppas du blir bättre

    alltså, jag tycker det är så dumt att apoteket säljer alli receptfritt!!

    Men så fort jag får kunder som vill köpa då övertalar jag dem att inte göra det!

    December 2009 skrev 2009-06-25 23:37:43 följande:


    Har läkartid i morgon pga buksmärtor
Svar på tråden Någon som testat Alli?