• Någon som testat Alli?

    Tor 21 maj 2009 17:07 Läst 42598 gånger Totalt 33 svar
    rottiz­z1
    Visa endast
    Tor 21 maj 2009 17:07

    Väldigt nyfiken på resultat samt biverkningar.

  • FelizL­ane
    Visa endast
    Tor 21 maj 2009 17:13 #1

    vad är alli? ^:P

  • rottiz­z1
    Visa endast
    Tor 21 maj 2009 19:30 #2

    det är nytt bantningsmedel på apoteket. Finns piller som kraftigt överviktiga fått som heter xenical, Alli är samma sak fast en mildare variant. Köps receptfritt på apotek.

  • Tor 21 maj 2009 20:24 #3

    Hur funkar de då?

  • brides­illy
    Visa endast
    Tor 21 maj 2009 21:21 #4

    finns massor av trådar om detta på fl har jag sett kolla där ifall ingen här nappar!

  • Tor 21 maj 2009 21:23 #5

    xenical funkar så att kroppen stöter bort fettet i maten, vilket i sin tur kan leda till ganska kraftig diaré om man inte passar på vad man äter.
    Det är en medicin skapad för att hjälpa kraftigt överviktiga att ändra sina matvanor och lära sig äta rätt.
    Om detta Alli funkar likadant, antar jag att resultaten av det blir desamma...

  • brides­illy
    Visa endast
    Tor 21 maj 2009 21:26 #6

    är det som xenical är det ingen rolig historia vill jag lova. det spelar ingen roll vad man äter, resultatet är olja, usch och fy snusk!

  • rottiz­z1
    Visa endast
    Fre 22 maj 2009 11:08 #7

    ja de ska väl funka ungefär likadant, fast xenicalen är starkare. Alli är ju receptfritt. Men de där biverkningarna lät ju inte så lattjo direkt =)

  • Fre 22 maj 2009 18:17 #8

    nej usch å fy.

  • Lör 30 maj 2009 22:58 #9

    Jag har använt alli i en månad nu och de funkar.
    Jag är inte överviktig men jag tränar ganska mkt och äter relativt mycket, men jag har dock ganska trög ämnesomsättning och svårt att gå mer i vikt. Kan inte äta nåt onyttigt för då går jag upp i vikt. Så jag tänkte att jag ska pröva Alli trots de påstådda biverkningarna. Jag har gått ner 1-2 kg sedan jag började och det är trots några grillkvällar, chipsätande osv.

    Ang biverkningarna: jag har inte några biverkningar, min avföring är lite lösare bara men absolut inte diarre och inte ens antydan till diarre. Jag har inga problem alls, kanske beror det på att jag äter nyttigt. Men jag äter ju inte nyttigt JÄMT. En dag åt jag pizza, märkte inte av någon "oljig avföring".

    Tycker att ni/du ska pröva om det är något du funderat över, teska kan man ju alltid. Är det inget för dig, slutar du bara.

  • bambib­loggag­ratiss­e
    Visa endast
    Sön 31 maj 2009 20:06 #10

    Men jag tror att detta är så individuellt... så vissa kan nog bli väldigt lösa i magen! Jag skulle nog inte våga prova dessa tabletter... jag kör LCHF-diet istället!

    bambi.blogg.se

FÅ MER BRÖLLOPSINSPIRATION HÄR

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll