Läste ni egna löften? Ska ni läsa egna?
Jag vill läsa ett eget löfte till min man under vigsel och vill gärna höra på era löften? Få lite tips och ideér, även om det ska bli personligt för just oss så är det kul att läsa vad ni hade..
Jag vill läsa ett eget löfte till min man under vigsel och vill gärna höra på era löften? Få lite tips och ideér, även om det ska bli personligt för just oss så är det kul att läsa vad ni hade..
Ja vi ska oxå skriva våra egna löften så ja hänger på här och hoppas på många bra tips;)
Här är min blivande mans köfte till mig. Vi fick inte använda det för vår präst då det inte innehöll i nöd och lust och tills döden skiljer oss åt.
Gabriella, du är solen i mitt liv.
Jag ber dig att bli min livskamrat och min älskade, min vän och min maka.
Jag vill ge dig min djupaste vänskap och kärlek.
Inte bara i stunder av glädje utan också i stunder av sorg.
Jag skall alltid sträva efter att se glädjen och styrkan i dig.
Denna ring är en symbol för min kärlek och lyckan jag känner över att få dela hela mitt liv med dig.
Lycka till :)
Jag håller med!!
Jag får väl försöka få med i nöd och lust och tills döden skiljer oss åt, fast jag tror inte att döden skiljer oss åt så det känns lite fel att säga det ju..
De egna löftena ska uttrycka detsamma som de färdiga, dvs brudparets önskan att leva tillsammans hela livet. Man måste inte ha med FORMULERINGEN "I nöd och lust (som för övrigt inte finns i de färdiga löftena heller trots att "alla" tror det) tills döden skiljer oss åt". Det går bra att säga exempelvis "Så länge vi lever" eller "hela livet" om det är just ordet "döden" som man inte vill ha med. Däremot kan man alltså inte, som Burre skriver, använda formuleringen "För evigt" eller liknande.
Nån som vet om man kan be prästen bara ändra sista "tills döden skiljer oss åt" till nån annan mening som inte innehåller ordet döden? Eller e han/hon bunden till att läsa upp löftena precis som dom är? *funderar*
Vi ska oxå ha en form av egna löften... Blir antagligen inte klockrena löften utan mer tal - fast relativt korta sådana.
Med mycket för att göra den korta borgerliga cermonin personligare.
S a n d r u s skrev 2009-06-11 15:06:11 följande: