Inlägg från: SommarNoll9 |Visa alla inlägg
  • SommarNoll9

    Ännu mer fortsättning, bröllop Umeå 2009!!!

    Igår gjorde jag 4 västerbottenostpajer till så nu är det bara två till kvar att göra, men de ska jag göra torsdagkväll nästa vecka så jag slipper frysa in dem.

    Vi skar även till alla placeringskort igår och jag hann montera 6 stycken sedan tog den dubbelhäftande tejpen slut, så jag måste ner på stan idag och köpa mer.

  • SommarNoll9
    Umbraz skrev 2009-07-21 19:02:21 följande:
    Just nu är jag mer död än levande....har åkt på någon jäkla magbakterie (tror jag, ska till vårdcentralen imorgon) så allt jag äter och dricker far rätt igenom mig, jag som skulle ha uppladdning inför bröllopet då det är sista jobbveckan och allt. Så jäkla trist...jag har RIKTIGT ont i magen.Hur som helst så pinade jag mig ner på stan idag, saker måste ju trots allt fixas ändå. Brudbuketten är beställd, ringarna är uthämtade (så fina) och idag kom biljetterna till bröllopsresan. Det börjar dra ihop sig, måtte jag bara bli frisk till nästa lördag...
    Men usch då! Hoppas du blir bättre, lät inte alls kul. Det oroar jag mig för mest, att åka på någon magåkomma just innan. Förkylning fine, för det kan jag stå ut med, så länge man inte får feber såklart. Jag försöker att dricka mycket vatten och inte äta någon ovanligt nu sista tiden innan bröllopet så hoppas vi att det funkar. Magen lär ju ändå vara i uppror av nervositet

    Vi var iväg på bolaget nu ikväll och fick prata med en jättetrevlig tjej! Vi gick igenom vilka vita och röda viner som skulle passa till maten och sedan vilka som passar resten av kvällen. Vi kollade även upp ölsorter, likör och whiskey samt skumpa. Hon var kunnig och tålmodig Vi hade ju en del frågor som vi fick svar på och hon kom även med en del tips och råd. T ex att satsa på 33 cl burkar för ölen istället för 0.5 l då hon menade på att det ofta blir så att ölen hinner bli avslagen och inte dricks upp i de större burkarna. Vi kommer därför köpa större burkar till maten och mindre till "baren". Skumpan kunde vi inte besluta oss för ikväll så vi har just nu en flaska på kylning i frysen som ska korkas upp om en stund för att provas

    Hur som helst så tyckte hon vi skulle gå hem och fundera över sorter och mängd och återkomma imorgon eller på torsdag för en beställning. De plockar då ihop allt åt oss och så får vi hämta det och betala nästa fredag, det är ju hur bra som heslt. Då slipper vi förvara det själva och kan hämta upp det och köra ut det till lokalen direkt.

    I övrigt har jag inte gjort så mycket inför bröllopet idag. Vi har i stort sett festhäftet klart i datorn, skriver ut det nästa vecka. Ringde sömmerskan idag, min klänning ska vara klar i slutet på veckan så det är ju bra. Sambons förlovningsring ska hämtas på fredag och på måndag ska jag färga håret så det är fräscht till bröllopsdagen. Torsdag nästa vecka ska jag på minimanikyr. Har inget behov av "lösnaglar" utan satsar på att få mina egna filade och lackade istället, billigare är det dessutom.
  • SommarNoll9

    Igår blev jag ivägdragen på möhippa!! Sååå fantastisk dag och så roligt! De hade verkligen ordnat det jättebra. Fick bland annat lära mig chairdancing En underbar dag med mina kära vänner, skumpa, vin och god mat, helt perfekt!

  • SommarNoll9
    Umbraz skrev 2009-07-23 14:37:25 följande:
    Så roligt, vilken dag du verkar ha haft!! Men du, vad sjutton är chairdancing?? *nyfiken*
    Haha, ja det är det många som undrar Chair dancing är som pole dancing, fast på stol, alltså en form av "strippdans"
  • SommarNoll9
    Umbraz skrev 2009-07-25 22:18:15 följande:
    Ja, nu är vi fyra fina flickor som står brud nästa helg!!!! Och fint väder har vi beställt, ellerhur???
    Jepp, finväder är beställt!

    Önskebrunnen: Vad fina ni var! Tar till mig alla tips och råd inför nästa lördag Vi ska ju också vara i Göstas loge. Hur tyckte ni att det fungerade med allt? Kök, städning? Vilken tid fick ni släcka och låsa?
  • SommarNoll9
    Önskebrunnen skrev 2009-07-27 19:48:20 följande:
    Tack!Vi är jättenöjda med Göstas loge ,allt klaffade.Vet inte vilken catering ni valt?Vi hade festcatering och han,Tomas Ö, stannade kvar tills middagen var över.Serveringspersonalen var fantastisk!Vi for ut dagen efter och plockade i hop våra grejer.Resten är bara att lämna.Vi skulle vara ute kl 01.Men vi hade bussfärd hem kl.00.15 så att alla skulle hinna med nattbussen.Vi hade vigsel kl 13 och middag 16
    Låter toppen! Vi har dock fått veta att musiken måste tystna 01.00 men att vi får vara kvar till 02.00, så jag hoppas att det stämmer! För det är den infon vi givit våra gäster. Får nog ringa och dubbelkolla imorgon. Vi har vigsel 15.30 och middagen börjar 17.30 ca. Vi har ju vigseln därute också nere vid sjön så vi har ju ingen transporttid efter vigseln.
  • SommarNoll9

    Hur gör ni andra med gästbok? Och om ni har, vad har ni köpt för någon och vad skriver ni i den?

  • SommarNoll9
    Umbraz skrev 2009-07-30 08:51:02 följande:
    Kära vänner, från och med idag börjar huset fyllas med folk, jag kommer antagligen inte ha så mycket datatid med andra ord. Nu är det bara två dagar kvar......Jag tänkte passa på att önska alla 1/8-brudar lycka till, och även de två som står brud den 8/8, om jag inte hinner göra det under resterande två dagar. Efter bröllopet blir jag off, då vi åker på en veckas bröllopsresa, men sen lovar jag att återkomma med lite bilder och lite upplevelsesnack. Det vore verkligen kul att se era andras bilder från samma dag, som att knyta ihop påsen, nu när vi hängt här så länge tillsammans.Fram tills nu har jag varit ganska lugn men nu börjar det allt pirra lite i magen.STORT LYCKA TILL på lördag tjejer!!!!
    Lycka till själv och ha en underbar och fantastisk dag!!! Och njut sedan av en härlig bröllopsresa!

    Tyvärr har ju väderprognosen ändrats igen och det verkar bli mulet med risk för regn. Men vi blir ju gifta ändå!
  • SommarNoll9

    Brud augusti skrev 2009-08-04 12:38:36 följande:


    Jaha då var man gift då :)Jag har nog aldrig i mitt liv haft så roligt och känt mig så vacker, en superlyckad dag!!!!Håret vart precis som jag tänkt mig (red and black), buketten också (Berghems blommor). Maten var super med mycket smak och stora portioner (Annas fest och mat). Ingen gäst vart för full, vädret bra med inte en regndroppe å bandet var kalas!Känns lite tomt att inte behöva planera mera men skönt också!Hoppas ni andra får/haft en lika ljuvlig bröllopsdag som vi fick!!!!!
    Precis så känner jag också! Vi hade inte kunnat få en bättre bröllopsdag. Allt blev som vi hoppats, förutom att sonen inte ville vara med på bild när fotografen var där, men vi lyckades få till någon bild när han var i bakgrunden iaf

    Elias på Clip gjorde den vackraste frisyr jag kunnat tänka mig, det var sååå fint och precis som jag hade tänkt. Blommorna, både buketterna och till dekorationerna var fantastiska och för att inte tala om maten. Kummin hade verkligen gjort ett kanonjobb och utformat buffén precis i vår smak. Alla åt som galningar Och tårtan från Maxi var supergod! Härliga tal och spex som lockade både till tårar och skratt och så välfyllda glas hela kvällen. Alla var supernöjda och hade jättetrevligt och vi likaså.

    Känns fantastiskt att vara gift!! Hade dock velat att dagen och kvällen skulle vara för evigt, kände mig som en prinsessa. Som min son hade sagt till min mamma dagen efter; "Mamma var finast av alla"
  • SommarNoll9
    ElMac skrev 2009-08-09 20:42:28 följande:
    Vi hade en toppendag och kväll. Att våga satsa på att vara vid havet och all extraarbete det innebar var helt klart värt. Många kom fram och sa att de var de finaste bröllop de vart på. Fotografen som varit på mångamånga bröllop sa samma sak. Mina syskonbarn sa "Men hur ska vi nu kunna gifta oss efter en sån här fest" och deras pappa sa "Hur ska NÅGON på den här festen kunna gifta sig". Det var jättekul att folk uppskattade vårt egna upplägg. Sen att de som kände minst gäster sa till mig att "Det här är de bröllop jag varit på med härligast stämning, så avslappnat och mysigt" För mig kändes de oerhört kul. Jag menar, skitsamma om folk som bor nära oss som känner 8-10 pers på festen, men de som kommer som ett par och inte känner någon annan, det var verkligen kul att höra :) Strålande sol och vindstilla. behövde inte ens mina leggings under kvällen och ingen frågade efter filtar. Värmegrejen togs aldrg fram. Helt fantastiskt!Sen var iof folk hysteriskt oroliga över att VF inte skulle dyka upp.. Då de va 5 min kvar fick ingen tag på henne!
    Vad härligt! Och grattis!
  • SommarNoll9

    Umbraz: Låter som ni också hade en fantastisk dag! Skulle jättegärna åka till Barcelona, har flera kompisar som varit där och som säger att det är en underbar stad.

  • SommarNoll9
    Umbraz skrev 2009-08-13 21:16:27 följande:
    Ja, det är helt galet häftigt där. Vi kommer absolut att åka tillbaka, vi blev tvugna att skippa sevärdheter på grund av tidsbrist så det finns fortfarande saker att upptäcka i Barcelona trots en veckas semester.Hur tyckte du att din klänning satt? Vi hade ju likadana. Min var gudomlig, kunde inte ha hittat någon bättre. Hoppas verkligen att jag får lite bildmaterial av vår vän snart så jag kan lägga ut bilder här, vill så gärna dela med mig av vår dag!
    Jag stortrivdes i min klänning!! Den satt som gjuten Min kusin hade sagt flera gånger till min mamma att det var den snyggaste klänning han sett och att om han skulle gifta sig någon gång så skulle tjejen ha en sådan

    Jag ska lägga ut någon bild snart om jag hinner
  • SommarNoll9
    Umbraz skrev 2009-08-18 21:37:14 följande:
    Hej!Jag tänkte lägga upp lite bilder från bröllopet men det går bara inte, jag trycker på bläddra och väljer bild från min dator, men sen är det som att den inte tar bilden. Jag blir galen, funkar det för er?
    Vad störande. Jag har inte provat men kan göra det på en gång så ska jag se om det funkar.
  • SommarNoll9

    För mig gick det jättebra att lägga upp bilder så jag har lagt upp ett par stycken bara så ni får se hur vi såg ut. Är bara amatörfotografbilder, alltså inte de som fotografen tagit

Svar på tråden Ännu mer fortsättning, bröllop Umeå 2009!!!