• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

Hihi! Jag tar också dopp i Mälaren varje daaaaag!

Jag är så GLAD tatt det är lite moln här idag för jag blev riktigt dålig igårkväll, helt svag och hjärtat bara rusade i kroppen.

Vi var i stan och skulle klippaoss ju-skitsnygga blev vi!
    Sedan skulle vi sammanstråla med sambon för att äta ute och ha det mysigt.

Bilen havererade för honom mitt under färden så det blev bogsering och skit för honom istället-TUR att han hade en stor flaska bubbelvatten i bilen som vi glömt att packa ur!

Vi fick sitta på terassen på restaurangen och väbnta tills han var klar och kom med lånebil från verkstaden.
    Vi skullle ha ett bord i skugggan, men det var inte det, så jag höll på att smälla av. Jag tål verkligen inte värme så bra....
    Så, när vi kom hem hit på kvälen kastade jag av mig alla kläder och vinglade yrslig ner till starnden och bara stod där och återfick medvetandet och tankeförmågan i det svala vattnet.

Hvidbrud skrev 2009-07-01 11:38:39 följande:
    Jag med! Lillmuffin är iallafall en stark bebis! Så fort jag blev gravid med henne kändes graviditeten helt anorlunda. Med den första (som maken döpte till mattias ) kändes min kropp sjuk, den reagerade på att det var något som skulle ut. så är det inte nu! Hur ofta kommer posten i detta landet egentligen?? 3ggn nu! Ska ut och fika med en väninna nu i solen, öppna konto i banken, betala räkningar och hämta modem på posten. Sy upp makens kostymbyxor och tvätta inför stockholmsresan gör jag nog i kväll! Vi ska bo i finkan i stockholm... min kompis jobbar där, på långholmen, så vi ska ta ett morgondopp i mälaren varje dag!
  • Daa

Det blev inga goda nyheter. Lilla Baa blev sex veckor och nu är det bara att vänta på att kroppen tar hand om det.
    För tillfället känner jag mig bedövad. Har gråtit några skvättar, men har inte alls samma ångest som igår.
    Det är skönt att veta, även om en del av mig är förtvivlad för att hoppet är borta.
    Jag behöver inte vara rädd längre. Det finns inget att vara rädd för, för det har redan hänt. Nånstans känns det lite befriande. Maken och jag kan sörja vår bebis och sen kan vi gå vidare.
    Men nog väntar många tårar idag och framöver.

Det känns bra att ni finns här. Jag ångrar inte att jag berättade igår, även om jag tvekade. Ni har varit till stort stöd.
    Tack Hvidis, för din historia. Den är hoppfull

Nu är jag hemma från jobbet, för då kan jag gråta när jag vill.

• Leksi

Åh så tråkigt Daa! *de största styrkekramar som finns till dig och din man*

• passionsblomman

Lilla Baa!

Åh vad ledsen jag blir!
    Och vad jag önskar jag kunde krama dig på riktigt just nu Daa!
    Det finns inga ord för hur ledsamt det här är!

*Kramar allt jag kan!*

Den här ledsengubben är otillräcklig!
    Det behövs en med tårar!

Daa skrev 2009-07-01 12:21:01 följande:
    Det blev inga goda nyheter. Lilla Baa blev sex veckor och nu är det bara att vänta på att kroppen tar hand om det.För tillfället känner jag mig bedövad. Har gråtit några skvättar, men har inte alls samma ångest som igår. Det är skönt att veta, även om en del av mig är förtvivlad för att hoppet är borta. Jag behöver inte vara rädd längre. Det finns inget att vara rädd för, för det har redan hänt. Nånstans känns det lite befriande. Maken och jag kan sörja vår bebis och sen kan vi gå vidare. Men nog väntar många tårar idag och framöver. Det känns bra att ni finns här. Jag ångrar inte att jag berättade igår, även om jag tvekade. Ni har varit till stort stöd. Tack Hvidis, för din historia. Den är hoppfull Nu är jag hemma från jobbet, för då kan jag gråta när jag vill.
  • Sonja68

Kära Daa...
    Alla ord känns futtiga och man önskar man kunde vara där och krama om dig. Så skönt att du har din man som stöttar och delar detta med dig. Och så finns vi här också. Du kan inboxa om du vill prata mer privat.
    Jag sitter här med tårar i ögonen och känner med dig och din man. Så himla tråkigt att det blev så här...
    Skickar deltagande kramar ca 8 mil genom luften hem till dig.

• Ankan80

Det var väldigt ledsamt att höra Daa! Du får väldigt gärna inboxa mig med!!
    Tusen kramar!!!

• ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-07-01 12:21:01 följande:
    Det blev inga goda nyheter. Lilla Baa blev sex veckor och nu är det bara att vänta på att kroppen tar hand om det.För tillfället känner jag mig bedövad. Har gråtit några skvättar, men har inte alls samma ångest som igår. Det är skönt att veta, även om en del av mig är förtvivlad för att hoppet är borta. Jag behöver inte vara rädd längre. Det finns inget att vara rädd för, för det har redan hänt. Nånstans känns det lite befriande. Maken och jag kan sörja vår bebis och sen kan vi gå vidare. Men nog väntar många tårar idag och framöver. Det känns bra att ni finns här. Jag ångrar inte att jag berättade igår, även om jag tvekade. Ni har varit till stort stöd. Tack Hvidis, för din historia. Den är hoppfull Nu är jag hemma från jobbet, för då kan jag gråta när jag vill.
    Åhhh Daa....skulle bara vilja krama om dig medigenast! Blir som de andra helt tårögd o sorgsen...
    Det är tydligen väldigt vanligt med missfall....men folk vill inte prata om det öppet....tyvärr.
    Hoppas du känner att vi finns här om du vill o behöver prata.
    *kramar om igen*
  • ingenjörsbruden

Hvidis: Intressant med oljorna....får kanske behov själv snart... Skönt med mammaledighet! kom ihåg att ta det lite lugnt osså... Spännande med fink-vistelse!

Blommis: Vilken dag!!! ÄR så roligt att gå till frissan o sen få känna sig supersnygg!
    Trist med bilen o värmeslaget.....tur ni har mälaren så nära!

Ankis: Konserten var visst bra......han är inte såååå förtjust i senaste skivan heller.....Men det var kalabalik på tåget hem.....folk drog i nödbromsen flera gånger....så tågresan från köpenhamn-Malmö tog 2 h!!! o sen fick de ta taxi hem.....Maken fick 4 h sömn o var bakfull som han brukar vara efter tur på stan med grabbarna.....suck!
    ÄR så härligt att höra att han trivs bäst hemma hos mig....han har bokat plats för att sova i mitt knä i kväll....hahahaha....kan ni se en nästan 190 lång karl ligga med huvudet i knäet på sin gravida fru.....ja så långt är det inte så knasigt.....men i en 2-sittsig soffa med höga armstöd!?! Hahahahaha han är söt!

Ninnis: Ohh va härligt det låter med cabe o bad i havet!!!! Kan nästan se dig framför mig med en schalett om håret o fräsiga solbrillor a la Jackie Kennedy eller Monroe! B-)

Har varit på spec-mödravården fr 9-14.....JÄTTE-spännande....NOT!
    Pratade med en dietist....som inte kom med andra restriktioner än att om blodsockret blir högre så kan jag prova andra frukost-alt....ok....tack! Hahahaha kändes nästan som att jag kunde mer än henne....blir ju en del man läser på när man ska köra GI.
    Läkarna hade inget att säga direkt.....mina värden var ju bra osv....var på huvudläkaren om att jag misstänker att värden vid sissta glukosbelastningen togs för tidigt....o det verkar som att jag/vi kan förhandla oss till att få komma till patienthotellet om värdena ser bra ut.....känns hoppfollt!
    BM mätte o lyssnade på fladderbusets hjärtljud o hon var såååå nöjd så! Magmåttet ligger precis vid medel....så jag är rätt nöjd!

Nu ska jag bara jobba lite osså!

på er alla o en BAMSEKRAM till Daa

• Daa

Tack igen för alla kramar och snälla ord. Det värmer och hjälper (även om jag just nu har lite svårt att ta in att det gäller mig).
    Kram på er alla.

• ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-07-01 14:46:03 följande:
    Tack igen för alla kramar och snälla ord. Det värmer och hjälper (även om jag just nu har lite svårt att ta in att det gäller mig). Kram på er alla.
    Låt det ta sin tid o gång, Daa.

*KRAMAR*
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan