• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden

Blommis: Skulle så himla gärna ha velat vara med på er picnick!! Vilken matfest!! *dreglar* Det kallar jag picknick!

Igår em mådde jag osså illa....blev så vaaaarmt på kontoret.....phust

Köpte jordgubbar på vägen hem....mmmmmm

Väl hemma så hög jag katten o en tjock bok o gick sen ut o satte mig i gräset bakom huset...ssåååååå skönt....o tissetotten tycket det var rätt mysigt han osså....låg o käkade gräs o myste bakom min rygg.
    Han verkar känna av att jag inte är intresserad av att gå på upptäcksfärder så som vi gjort innan...men han är helnöjd med att få komma ut en stund.

Fick skjutsa maken in till Malmö för han hade missat bussen o så hade han ett tidigt möte.....märks verkligen att det behövs semester för oss. SÅÅÅÅÅÅ svårt att komma upp ur sängen på morgonen!
    Fick ett helvirrigt blodsockervärde efter frukosten.....som var högt.....tog om testet när jag kom in på kontoret...10 min senare....o då var det superbra.....jäkligt skumt.

• Ankan80

Hehe....you go Blommis! Klart man inte kör in på en strand så där bara...!

Blev lite upprörd i morse, då en snubbe snodde min tågplats mitt framför ögonen på mig. Funderade på att sätta mig bredvid men han tog sån tid på sig så jag fortsatte i stället.
    Han hade gått hela tågvagnen fram, så han hade gott om tid att ta en annan. ...grrrr...ingen gentleman alltså...jäkla datornörd!

Finns många tokiga människor på tåget måste jag säga....lite komiskt ibland....

Mmmm jordgubbar....frossar varje dag från egna landet!!
    Har nog aldrig ätit så här mycket! hehe

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-06-30 09:31:54 följande:
    Hehe....you go Blommis! Klart man inte kör in på en strand så där bara...!Blev lite upprörd i morse, då en snubbe snodde min tågplats mitt framför ögonen på mig. Funderade på att sätta mig bredvid men han tog sån tid på sig så jag fortsatte i stället.Han hade gått hela tågvagnen fram, så han hade gott om tid att ta en annan. ...grrrr...ingen gentleman alltså...jäkla datornörd! Finns många tokiga människor på tåget måste jag säga....lite komiskt ibland....Mmmm jordgubbar....frossar varje dag från egna landet!! Har nog aldrig ätit så här mycket! hehe
    Du skulle haft en tegelsten i handväskan o drämt till honom i skallen....sicket hyfs! *hmpf*

jordebääär e bara så himla GOTT! Frågade tanten som plockat gubbarna hur länge hon trodde det fanns gubbar kvar....ca 2 veckor...så passa på att NJUTA nu!
  • Ankan80

Ja, det skulle den jäkeln haft!

O ja! Då får man passa på. Måste dock plocka en massa ikväll o frysa in!

• passionsblomman

Jag HAR väl berättat att min sambos kollega blev tillsopad av en fylletant med handväskan och haon HADE en stor sten i den!

• Ankan80
    smart tant...aj på sambons kollega?
    Får hoppas han förtjänade det!
    passionsblomman skrev 2009-06-30 10:51:07 följande:
    Jag HAR väl berättat att min sambos kollega blev tillsopad av en fylletant med handväskan och haon HADE en stor sten i den!
  • MulleNuh

hahaha.. Bjud in henne till vår tråd vettja!

passionsblomman skrev 2009-06-30 10:51:07 följande:
  • Leksi

Låter som ni hade en jättehärlig dag på stranden Blommis! Så duktigt att planera allt kvällen innan och handla en så massa god mat med er att ni kunde stanna och mysa hela dan. Det är så jag alltid tänker att jag ska göra när man är ledig och vet att det ska bli fint väder dagen efter, men det blir inte av så ofta som jag skulle vilja!

Tycker det är jättebra att du ryter i när folk gör helt korkade saker som att köra bil på stranden!! Man kan ju inte bara sitta och vissla och titta åt andra hållet! Så det är verkligen modigt! Men det är ju lite jobbigt att ta konflikter så det är väl därför många inte vågar säga ifrån. Jag hör definitivt till dem som är väldigt bra på att gnissla tänder och gnälla när jag är hemma, men är (oftast) för feg för att säga till när något sånt där händer. Men jag försöker jobba på det! Häromkvällen sa jag till ett gäng med pojkar i 8-10 års-åldern som hade omringat en stackars igelkott och stod och petade på den med fötterna. Jag påpekade att alla djur har rätt att leva och att de skulle lämna den i fred. Det gjorde de också, åtminstone så länge jag stod kvar. Mår verkligen dåligt när människor är elaka mot djur. *hjärtat blöder*

Ja, jordgubbar är gott! Äter nog en halvliter om dagen just nu för det är ju så kort säsong! Lyllos dig Ankis som har ett eget land! Jag har svarta vinbär, körsbär och äpplen men inga jordgubbar tyvärr.

Ingis och Hvidis, måste vara jobbigt att vara höggravida i den här värmen! Pust! Fick precis mail från en kompis som hade BF igår och hon kunde inte ens åka och svalka sig i sjön för hennes gravid-bikini hade blivit för liten nu. *stackars*

Nehej, nu måste jag jobba vidare.

• passionsblomman

Nä faktiskt inte. Han är väktare och hon var gripen för snatteri och fylla. Så genligen var det ganska hemskt, men jag höll av tant-trådsskäl på att garva ihjäl mig när jag hörde det.

Ankan80 skrev 2009-06-30 10:55:11 följande:
    smart tant...aj på sambons kollega?Får hoppas han förtjänade det!
  • ingenjörsbruden

Ankis: Ja det skulle du gjort!

Blommis: Ojdå....farligt med fulla tanter.....hahahah hoppas att kollegan förtjänade det....

Leksi skrev 2009-06-30 11:02:54 följande:
    och Hvidis, måste vara jobbigt att vara höggravida i den här värmen! Pust! Fick precis mail från en kompis som hade BF igår och hon kunde inte ens åka och svalka sig i sjön för hennes gravid-bikini hade blivit för liten nu. *stackars*Nehej, nu måste jag jobba vidare.
    Det är så surt när det inte passar.....hoppas att mina bikinisar passar....mina vanliga trosor passar fortfarande så bikinisarna booooooorde passa...hoppas hoppas!
    Hahaha nä än så länge så är det inga större problem med värmen.....maken tycker det är jobbigare än vad jag tycker det är.....jag känns nästan kall jämfört med honom....hihihi han är min heting!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan