• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

Grattis Twixiee!

Ninnis vad har du för kalender, jag var ju tvungen att titta lite snabbt i min. Om jag inte missminner mig var det i tisdags, hmmm är det Börje eller Birger som du räknar till ovanligt flicknamn? Eller var det kanske onsdag så du funderar på Svante eller Boris?
    Nej du verkar ju iof ha en annan kalender med inofficiella namnsdaga, vad är det???
    Detta är ju bara för bra för att vara sant om ni har prickat så bra!! *huvudet i sanden*

Blommis låter som att ni behöver en midsommarhelg hemma för er själva. Något som slår mig så här är ju att jag kommer inte vara hemma från torsdag-söndag. vilket innebär om du plusar där så ser inte jag det förrän söndag kväll. Kanske får säga till mannen att vi måste stanna hemma den helgen och sitta jour här vid tråden.

• lanovia 08

Idag funderade jag nästan på att stanna hemma men tyckte det var mesigt är ju inte sjuk bara gravid.
    Men fy f-n vad jag mår idag. Här får jag för jag trallat i några veckor o tyckt att det här var väl inte sååå farligt. Hann inte ned till frukostbordet innan jag kände mig skakig och muttrade på mannen som stod lite i vägen så jag inte nådde stolen och maten tillräckligt fort. Illamående är nog bland det värsta jag vet.

Igår var vi ju och såg en 2v gammal bebis. Gud så små de är!!! (tycker man nog iof inte när man skall kämma ut dem). Jag höll på att börja gråta när mannen höll honom. Såg så sött ut, tänk att han skall bli pappa!!!

• Ninnnis

Börje måste väl ändå sägas vara ett relativt ovanligt flicknamn?

Usch och fy för att må illa, Lanovia! Du får trösta dig med att det är för en god sak

Blommis, jag håller med de andra, klart ni ska vara hemma och rå om varandra i midsommar!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-06-11 16:15:55 följande:
    Ska kola det den 2/7.. sen blir dt nog koll titt som tätt för att se om den flyttar sig, annars sprätter de upp mig som stora stygga vargen!
    *svimmar*
  • passionsblomman

Ja inte är det några många timmar man har på sig och MAX en gång var je månad också.
    Jag hade väldigt starkt i mitt minne det där med 12 timmar för ägget och 24-36 timmar från stegring sssska det varaÄL...nej, sex dagrna innan det är DET som är melodin för bästa chanserna, så har jag fattat det. Ja och vid böj då såklart också.

Har ni reggat er och beställt den käcka knip-dvd:n än då?

Augusti ja Ninnis. Det var det jag hade för mig. Ditt år har heller inte gått än ju.
    Åh vad roligt det är med alla plus som trillar in!
    Lanovia: DEt vore rätt kul och se släkt och vänners miner"nä, jag kan inte fira midsommar med er i år, vi väntar på plus i tråden"...
    Då blir man nog tvångsinlagd för avgiftning för nät-missbruk!
    Jag ska vara hemma iaf, det känner jag klart och tydligt.
    Testar vet ja inte om jag gör före söndag-på dag 29, men det blir väl så att man inte kan hålla sig OM det inte kommer ndianer på sommarens ljusa afton då vi hyllar fruktbarheten och kärleken...

Tän att jag och sambon firar TIO år ihop den helgen!
    Hade inte ett plus vrit en rätt schysst present till oss då?

NInnis: det kan väl VISST bliprecis så där galet fullträffsrätt och mad namn och allt.
    Men inte Börje!

Nej nu har jag lite brådis. Ska hämta blommor och sedan hem och göra Mulles brudbukett...

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-11 21:48:03 följande:
    Eller om jag plussar och bara vill hem och berätta för er? HELST tror jag att jag vill vara hemma här på aftonen och fira med alla grannar och må gott. På lördagen eller söndagen hade jag gärna gjort en båtutflykt och ätit på restaurang och så kanske testa också? Om jag inte fått indianbesök på midsommarafton alltså.Fast så tänker jag att man kanske skulle dra iväg till släkten bara för att tänka på annat......as if jag skulle det då..
    SMS Blommis...SMS!

Jag röstar för midsommarfirande hemma!
  • passionsblomman

Tänk att det blivit så att det är för alla ER jag nästan allra mest ser fram emot att en vacker dag få skriva "plus"
    Jag kommer att få skärpa mig så jag kommer ihåg att sambon kanske bör få veta först...

• Ankan80

Goooood morning!
    Stackare Lanovia. Det är bara några veckor till med illamående. Du får lön för mödan om några månader...

Usch....hoppas jag slipper illamåendet nästa gång...brrr....
    helt knasigt hur kroppen kan fungera...

Ja, det blev en sen utdelning i går....men jag fick en....det var huvudsaken

• Ninnnis

Klart ni ska plussa på 10-års dagen! På tal om fullträffsrätt, detta har ju varit en fullträff för er redan från början, det sa ju till och med B M...

passionsblomman skrev 2009-06-12 08:50:33 följande:
    Tän att jag och sambon firar TIO år ihop den helgen!Hade inte ett plus vrit en rätt schysst present till oss då? NInnis: det kan väl VISST bliprecis så där galet fullträffsrätt och mad namn och allt.Men inte Börje!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan