• FrökenH

Bröllopstårta - dyrt?

Vi ska ha vår bröllopsfest på ett slott och allt av tårtor måste gå genom dom.

Är det inte sjukt dyrt med 60 kr tårtbiten? eller måste man räkna med det när man har fest på ett slott?

Vi tänkte ha tårtbuffet, men för typ cheesecake och morotstårta ska dom ha 35 kr biten.. Blir ju typ 1000 kr pr tårta..

Andra som har något att jämföra med?

• Svar på tråden Bröllopstårta - dyrt?
  • Trulsa79

Oj! Vi betalade 20kr/bit, jag tycker 60kr låter sjukt dyrt.

• MV85

Vi ger 45:-/bit, men har hört siffror upp mot 65, så reagerar inte på 60 direkt...
    Sen vet jag hur mycket jobb det kan ligga bakom en bröllopstårta, o ska man då ha något "lite extra" så blir det snabbt vääääldigt dyrt i den oinsattes ögon..
    Men jo, 35:-/bit kan låta dyrt för morotstårta eller liknande... Men vad får man inte ge på ett café eller liknande?

• Hemlig2009

Vi får ge 48 kr/bit men sen tillkommer vår restaurangs serveringsavgift på 15 kr så totalt blir det ju 63 kr/biten. Känns lite dyrt men vad gör man inte?

• Blivande fru Kokki

Vårat bageri i stan tar 30 kr biten, så 60kr biten tycker jag var mycket

• Linn74

60/bit låter helt sjukt dyrt ja!!

Vi betalar 44,50/bit och det tyckte jag var lite i dyraste laget...

• WillesMama

Vi betalar 945 för 30 pers.. Måste vara billigt då? =)

• Princess4aDay

Vi betalar 45kr/bit. Är inte så inne i tårtbranchen men tycker att de är ett väldigt bra pris för den tårtan vi kommer att få.

• Hofsan

Allt handlar om vad det är för fyllningar och hur pass mycket detaljer och jobb det är nerlagt på tårtan.
    Att säga att -oj vad dyrt min kostade bara hälften så mycket betyder ju oftast att det är en "vanlig" enklare bröllopstårta med princesstårtefyllning o marsipan och därav billigare.

• WillesMama

Vi ska ha en jättefin tårta i tre våningar med vit marsipan som översta lager, inuti är det mörk chokladmousse och jordgubbsmousse. Den är såå god! =)

• Linn74

Vi ska ha kladdkakebotten, pannacottacreme, vit chokladmousse och täckt med flak av vit choklad. Den är jättefin!

Svar på tråden Bröllopstårta - dyrt?