• söstra mi

ni som valt att inte gå till/anlita fotograf, har ni ångrat er?

Vi ska ha en enkel borglig vigsel med bara familjen närvarande. Nu sa min sambo att han tycke att det kändes helt onödigt och lite överdrivet att ha en fotograf, ännu värre att gå till en studio (stelt tycker han).

Hans inställning var att ngn i familjen kunde ta kort på oss (vi har en mkt bra kamera och sambon är hyfsat duktig att redigera foton).

Jag kände nog att vi inte är helt överens här, jag vill ju att det ska bli bra foton som man kan vara nöjd med. Vet ju ialla fall att jag allt för ofta inte blir så bra på kort, kisar, blundar etc.

Så... ni som valde att INTE gå till fotograf, utan tog bilderna själva, ångrar ni er?

• Svar på tråden ni som valt att inte gå till/anlita fotograf, har ni ångrat er?
  • söstra mi

Njä vi skulle nog aldrig heller ha foton på oss själva på väggen eller hyllan, känns inte som vi helt enkelt. (gjorde ett gott försök en gång då "alla" par jag känner har bilder hemma på sig själva... men det åkte ned efter ett tag).

dock gärna i ett album eller i sin dator att titta på när andan faller på.

• b2b09

När min svägerska gifte sig för ett par år sedan, borgerligt, liten enskild vigsel så fotograferade jag dem med en vanlig systemkamera. Jag är långt i från något proffs, men med en bra kamera så...=) Bilderna blev riktigt bra, och de ångrar sig absolut inte...(eller så säger de bara så till mig.. hihi)

• Aleta

Vi frågade tre av gästerna som är hejare på att fotografera om de ville fota oss under dagen.
    Vi fick bra och måååånga bilder. Ångrar oss inte alls.

Vi valde att fråga flera så att det inte blev för mycket ansvar på en person, vi ville inte heller att någon skulle känna att de missade festen.

• MorKe

Ett alternativ kan ju vara att anlita en fotograf som fotar utomhus och inte tar stela studiofoton. Vill man inte betala så mycket så finns det många hobbyfotografer som kan ha fotat ett par bröllop tidigare och kan göra det för en billig peng eller till och med gratis.

Kom bara ihåg att man till stor del får det man betalar för. Erfarenhet, öga och bra utrustning kostar mer.

• Officer

Hej. Vi hade båda. Det är stor skillnad på bilder och bilder/kvalite.
    Min dröm fotograf finns i Sthlm www.pwfoto.com
    Dock så hade vi inte henne då hon var på tok för dyr och dessutom så fick man ej bilderna på Cd. Men kolla in hennes bilder!!

Bilderna berättar så i detalt hur dagen är....
    Kan lova er att ingen amatör kan ens komma i närheten av hennes bilder./förmåga att fånga ögonblick.
    Vi blev nöjda med våra bröllopsbilder och tyckte inte att vi hade råd att lägga pengar på en fotograf som var med oss hela dagen så vi hyrde en amatör som följde oss.
    Men det var stor skillnad mot den 1h som vi hade efteråt med vår fotograf som tog våra "albumsbilder"

• MorKe
    Officer skrev 2009-05-08 19:51:58 följande:
    Min dröm fotograf finns i Sthlm www.pwfoto.com
    Håller med - Paulina är en av mina favoriter också. Hon tar helt otroliga kort, men kostar därefter...
  • Essovich

Jag fotograferade ett par som hade just borgerlig vigsel och jag drog ut dem i en dagvattentrumma som var graffiti målad. det blev skithäftiga bilder. De hade från början inte tänkt fotografera men kände sig väldigt nöjda efteråt. Det finns många hobbyfotografer som säkert kan tänka sig att fota för en billig peng för att just testa.

/Jessica

• Essovich

Paulina Westerlind.....ahhh, helt underbara bilder!!!

• didis

Det beror nog på hur man är som person. Själv har jag foton som stöd för minnet och skulle aldrig sätta upp ett bröllopsfoto på väggen. Foton har jag för att minnas festen och gästerna, inte för att se hur vacker jag var just den dagen.

Följaktligen hade vi ingen proffsfotograf och det har jag inte ångrat. Många gäster tog bilder och dem har vi fått, jätteroligt att sitta och titta på nu!

• Meria84

Vi kommer inte ha en proffsfotograf, däremot en vän som har det som hobby. Så länge det är en bra kamera som får bra kvalité på bilderna tycker jag inte det spelar nån roll. Vill inte heller ha fotot på väggen sen, kanske på sönerna men inte vårt.

Min syster bad mig ta kort på hennes bröllop. Jag hade ingen värstingkamera, men den de förstorade blev rätt OK ändå och de var nöjda. Så det är väl lite olika och beror på om man vill förstora och göra tavla av det hela efteråt...

Svar på tråden ni som valt att inte gå till/anlita fotograf, har ni ångrat er?