• roodeb­erg
    Äldre 8 May 09:31
    10881 visningar
    99 svar
    99
    10881

    Någon mer höstbrud som ska ner i vikt?!

    1/8 är det dags för oss. Jag har, just av denna enkla anledning, börjat jogga med min sambo en till två ggr i veckan och kör gympapass två ggr i veckan. Har hållit på med det sedan mitten av mars. Än så länge är det inte ens i närheten av kul att springa men jag har klänningen och jag har även en vision av hur jag ser ut, lite finputsning alltså. Inget kilo-räknande, då vet jag att jag blir besatt.

    Gillar ni Friskis&Svettis, långpromenader med radio i lurarna eller en ljudbok med ett lömskt mord eller så.

    Ät frukost, är mitt tips. Mitt mat/sockersug brukar i vanliga fall kicka i vid 10 om vardagarna. Köp russin, hasselnötter, valnötter och torkade aprikoser och blanda ihop. Vips så har du ett snack att ha på jobbet när suget sätter i gång. Jag säger inte att det funkar alla gånger, men om man kan stå emot 3 av 10 gånger som man vanligtvis hade gett efter ? ja då har det ju faktiskt givit något.

    Kanske vi tillsammans kan sätta upp små mål som vi alla tror vi kommer att genomföra. Typ 30 minuter varje dag?

  • roodeb­erg
    Äldre 8 May 15:20
    #8

    körde rodd och cykling som uppvärmning och gymmade i 30 minuter nu på lunchen. Vi har den fantastiska möjligheten att träna i samma byggnad där jobbet har sina lokaler. Hur lägger ni upp helgens "rörelseschema"? Jag ska ta en morgonpromenad i morgon, och vakna tillsammans med dagen. Lyssna på radio samtidig.

    Om det finns någon här som har svårt att få egentid så skulle man ju kunna se promenaden som belöning snarare än som ett nödvändigt ont för att nå sitt mål. Jag brukar säga att jag belönar mig själv med en långpromenad eller en timmes joggingrunda (fast jag kräks på jogging vissa dagar). Och när jag skriver jogging så menar jag inte ett friskt hurtigjoggande utan mer ett ?jag-rör-på-mig-så-långsamt-att-för-ett-otränat-öga-skulle-det-mer-se-ut-som-om-jag-stod-still?-joggande. Men det viktiga är att det blir av.

  • roodeb­erg
    Äldre 10 May 21:37
    #10

    Kanon Manice!!! Jätteroligt att höra.

    Själv tog jag en terapeutisk promenad snarare än en motionspromenad. Den var stillsam och i vacker miljö med tillhörande fika. Detta tillhör INTE vardagen för oss men jag och sambon har gått om varandra hela veckan och detta var första dagen han var hemma då jag var ledig. Jag ska ta igen det på motionscykeln imorgon tänkte jag.

    Hur har helgens motion sett ut för er andra?

  • roodeb­erg
    Äldre 12 May 09:34
    #17

    För allas information; idag ska jag gymma. Ja, jag vet, intresseklubben noterar. Men på något oförklarligt sätt så blir det mer verkligt när jag sagt det till någon och då är det svårare att "backa ur" och bli lat och avstå gympapasset. Så därför.

    Ni är fantastiska, alla som vill försöka! Det är klart att vi fixar detta. Det fina är att vi förhoppningsvis gör det för oss själva i första hand och för varje delmål vi klarar desto närmare är vi vårt faktiskta mål.

    Jag kan inte räkna i kilon, då rubbas sinnesfriden, men jag räknar i kläder och så. Hur sitter favoritjeansen nu? Hur sitter den där tröjan som jag inte kunnat ha på två år men inte haft hjärta att slänga? Då skulle man kunna slänga fram en klänning eller så som man provar en gång i månaden och se ett påtagligt resultat. Är det någon annan som gör på detta sättet?

  • roodeb­erg
    Äldre 12 May 10:20
    #20

    Ja, visst är det roligt, då ser man ju bara det positiva resultatet (förutsatt att du motionerar samt åtminstone tänker på vad man äter,då bör du gå ner) även om det kan variera i väldigt lite resultat eller jättemycket. Det är ju så himla olika, alla kilon som vågen reflekterar över behöver ju inte sitta på "fel" ställe. Man kan ju tappa fel kilon också, typ bysten...

  • roodeb­erg
    Äldre 13 May 12:40
    #25

    6 kg, wow det är mycket. Skulle jag gå ner så mycket så måste jag nog lämna tillbaka klänningen. Jag vill bara "putsa kurvorna" lite. Visst låter det snyggt!

    Ikväll ska sambon ta med mig ut på en joggingrunda. Och jag skriver så just för att jag vet att jag inte kommer att sticka ut själv på eget bevåg.

    Fläskpannkaka ikväll, till mat alltså

  • roodeb­erg
    Äldre 14 May 08:39
    #31

    Ja, här ska vi peppa varandra och vara uppmuntrande!

    Tack, äntligen har jag myntat ett uttryck, det låter lite mer som att man gillar det man ser med bara ska lägga den slutliga finishen liksom.

    Det blev ingen joggingtur, sambon jobbade över och jag slog dank i centrum under tiden. Det är på tok för långt att gå hem och det finns ingen gångväg däremellan tyvärr. Men ikväll ska vi ut och jag esr verklgien fram emot det, han är så peppande!

    Manice, vilken classy klänning, jättesnygg!!!

    HelenaOlivia - bra tänkt där men SL-kortet! Jag läste i Metro idag att genomsnittssvensken har 15 minuter restid till sitt arbete. Finns det gler som har så nära till jobbet?

  • roodeb­erg
    Äldre 15 May 08:38
    #46

    Morrn alla vakna!

    Igår sprang jag och den underbart peppande sambon en joggingrunda och jag var helt j*vla slut och det kändes så himla fantastiskt att ord inte räcker till. Det är så skönt att vara trött på rätt sätt. Jag kände också att jag orkade lite mer än vad jag gjort tidigare. Idag på lunchen ska jag gympa och gymma med en kollega.

    Hoppas alla för en riktigt skön helg med positiva tankar och mål. Fortsätt "putsa kurvorna" och njut!

  • roodeb­erg
    Äldre 19 May 08:57
    #65

    kollade just upp mitt BMI och blev jättebesviken. Jag ställde mig på vågen för första gången på jagvetintehurmångaår och fick en chock. Jag skom tycker att jag är jättefin har ett BMI som ligger på övervikt. Inte mer än samma siffra som överviktsspannet börjar på men ändå. Nu mår jag inge bra. Jag som tränar tre gånger i veckan minst. Så, nu har jag kräkt ur mig dagens elände.

    Kroppcaka- du är fantastisk duktig, hur klarar man 2,8kg på en vecka?

  • roodeb­erg
    Äldre 19 May 11:10
    #67

    annak82- Tack gulliga du, rara små ord fastnar faktiskt.

    Jag känner er inte och ändå så blir jag så glad över att vi är så peppande mot varandra och uppmuntrande, det gör mig gott.

    Ikväll ska jag ut och springa och efter lunch nu så gymmar ajg och en kollega - utan henne så hade jag inte kommit iväg, vi sporrar varandra.

  • roodeb­erg
    Äldre 25 May 08:46
    #82

    NI är kanonduktiga tjejer!!!
    Manice - man måste njuta och leva under tiden, hoppas bara fler unnar sig det samtidigt!

    Sedan ledigheten i onsdags har jag lidit av svåra bakslag och inte ens lusten att bry mig, men det är som om rutinerna i vardagen gör det enklare att underhålla träningen.

    Sedan måste jag erkänna att jag fallit offer för vågen. På mitt nya jobb har man nämligen en våg inne på toaletten och jag har t.o.m. gjort ett schema i Excel över min dagsvikt och idealvikt och hur mycket jag går ner. Nu hoppas jag bara att något gott kommer ur det här.

    september2009bröllop - du har inspirerat mig till att skaffa stegräknare!

  • roodeb­erg
    Äldre 28 May 14:45
    #84

    -1,1 kg. Nästan ingenting men likväl mitt bästa resultat. jag är inne i en svacka då jag knappt bryr mig och har blivit ett bullmonster på jobbet. Så fort jag ser fikabröd eller så så ger jag efter utan att knappt blinka. Hur bryter jag det här.

    har dessutom nog fått en spricka i smalbenet när jag slog mig halvt fördärvad på jobbets gym... Foten slant och jag fick en hård rund metallstång i rungande fart mot smalbenet. Hur gympar jag nu, vad har ni förslag?

  • roodeb­erg
    Äldre 31 May 21:28
    #92

    Manice - du e gullig du, jag ska se hur jag mår på tisdag, då sätter jag igång igen men kanske i ett mjukare tempo. Benet mår okej. Du sade att drömvikten skulle vara 62 och den visar på 65. Hur många centimeter är du välsignad med? Har hört att de sista kilona är de tuffaste.

    Konferens i helgen. Allt man gör är fikar, äter, fikar, fikar igen och så vidare.

  • roodeb­erg
    Äldre 2 Jun 09:12
    #95

    Kan man gå upp i vikt "vid vissa dagar i månaden"? Jag tycker att jag gjort det just den här gången, extra mycket. Annars har jag jobbat på som vanligt.

  • roodeb­erg
    Äldre 22 Jun 09:02
    #98

    Har också "gått tillbaka" nu men trodde ett tag att jag skulle spricka, har aldrig haft så förut.

    Midsommarhelgen blev ingen frossarhelg utan en lagom helg men utan träning. Tvättade dock ALLA fönster och där är några att tvätta så lite armträning har jag ändå fått

    Står på samma kiloantal men känner mig omsvarvad....positivt.

Svar på tråden Någon mer höstbrud som ska ner i vikt?!