• manice
    Äldre 6 May 08:50
    4113 visningar
    40 svar
    40
    4113

    Hjälp med färgtema!

    ja som rubriken lyder, här behövs HJÄLP! Vi gifter oss den 5/9 och jag känner att det är hög tid att ta tag i inbjudan, men innan dess måste vi ju bestämma färger. Mina tankar snurrar kring svart, vanilj och silver. (Vi har förmånen att låna helsvarta linnedukar eller vaniljfärgade) men funderar samtidigt på om dessa färger tillsammans blir för "stela". Någon färgklick kanske?

    Tidigare funderade vi på att ha riktiga höstfärger. Men det känns inte riktigt "jag" att välja typ orange. Isf får det bli i vanilj, brunt och kanske nåt...

    NI ser, HJÄLP!! :)

  • Svar på tråden Hjälp med färgtema!
  • charme­d84
    Äldre 6 May 09:28
    #1

    du kan väl ha vad som helst. Har du svarta linne dukar så kan du ju ha rosa servetter och blommor. Eller någon annan färg du gillar. Du behöver inte ha en höst färg. Ta en färg som ni gillar.

  • manice
    Äldre 6 May 09:38
    #2

    Fast passar det sig med svarta dukar på ett bröllop?! Tänkte ha någon löpare ovanpå isf.

  • Imma
    Äldre 6 May 09:41
    #3

    Jag tycker att det låter väldigt tjusigt. Jag skulle dock bryta av med en varmare färg precis som charmed84 föreslår, för att undvika sorgkänslan.

    Hittade den här bilden, där man brytit av med orange (hoppas att länken fungerar nu...)

    images.google.se/imgres&imgrefurl=www.gordonscaterhire.co.uk/Linen.asp&usg=__YZR3ww8QywqQMygKH1U_OEMhGf8=&h=227&w=228&sz=20&hl=sv&start=3&tbnid=kG_RgvYZMGaGkM:&tbnh=108&tbnw=108&prev=/images%3Fq%3Dblack%2Btable%2Bcloth%26gbv%3D2%26ndsp%3D18%26hl%3Dsv%26sa%3DN


    manice skrev 2009-05-06 09:38:24 följande:
    Fast passar det sig med svarta dukar på ett bröllop?! Tänkte ha någon löpare ovanpå isf.
  • Imma
    Äldre 6 May 09:42
    #4

    Såklart inte... Jag gjorde ett bildsök på google på "black table cloth" och fick upp några bra bilder.


    Imma skrev 2009-05-06 09:41:31 följande:
    Jag tycker att det låter väldigt tjusigt. Jag skulle dock bryta av med en varmare färg precis som charmed84 föreslår, för att undvika sorgkänslan.Hittade den här bilden, där man brytit av med orange (hoppas att länken fungerar nu...)images.google.se/imgres://www.gordonscaterhire.co.uk/Pix/P ic15.jpg&imgrefurl=http://www.gordo nscaterhire.co.uk/Linen.asp&usg=__Y ZR3ww8QywqQMygKH1U_OEMhGf8=&h=227&w =228&sz=20&hl=sv&start=3&tbnid=kG_R gvYZMGaGkM:&tbnh=108&tbnw=108&prev= /images%3Fq%3Dblack%2Btable%2Bcloth %26gbv%3D2%26ndsp%3D18%26hl%3Dsv%26 sa%3DN
  • miamed­knuff
    Äldre 6 May 10:00
    #5

    Gifter mig också den 5/9 och efter många om och men bestämde vi oss för chokladbrunt,creme, guld samt orange som ska gå som den "röda" tråden på vår dag..

  • Äldre 6 May 10:08
    #6

    SVART + VIT och VANILJ ....elegant!!!! ;)

    SVART + Nougat och vanilj!! ... snyggt!!! :)

  • manice
    Äldre 6 May 11:43
    #7

    tack snälla för era kommentarer :) Imma jag hittade rätt via google och ja det är snyggt :) Känner också att jag vill bryta med någon livligare färg för att inte få det för stelt, eller för att få begravningskänsla :O hemska tanke! Svart, nougat och vanilj låter jättesnyggt (tack Novia72!) men kan man sätt ytterligare en färg till det? Typ röda rosor på borden eller något i den stilen?!

    Har också snöat in lite på silver eftersom vi ska ha titanringar.

  • A Table
    Äldre 6 May 11:46
    #8

    faerger och teman alltid en fraaga foer en stor middag/fest.

    till att boerja med har inte hoesten redan anlaent den 5e sept saa varfoer ta de djupa och intensiva faergerna en festlig dag som denna.

    vad skall ni aeta? faerg paa mat + duk/servietter/blommor etc

    svart duk kan laett bli dystert och som foeregaende talare har poangterat "kanske inte en dag som denna".

    om man tittar paa vad riktigt bra restauranger vaeljer aer det alltid vitt/cream med inslag av faerger fraan mat och blommor.

    Less is more!

  • Äldre 6 May 12:48
    #9

    Rosor i gammelrosa? ;) Vi hade också titanringar...

    våra färger var brun,champagne,gammelrosa,silver och min man hade svart och "guld" slips... HAN VA SÅ SNYGG!!! :) :) :)

  • manice
    Äldre 6 May 13:16
    #10

    Har också funderat på rosa, men blivande maken tycker inte riktigt om det. Vanilj, silver, nougat och lime kanske??!

Svar på tråden Hjälp med färgtema!