• manice

Hjälp med färgtema!

ja som rubriken lyder, här behövs HJÄLP! Vi gifter oss den 5/9 och jag känner att det är hög tid att ta tag i inbjudan, men innan dess måste vi ju bestämma färger. Mina tankar snurrar kring svart, vanilj och silver. (Vi har förmånen att låna helsvarta linnedukar eller vaniljfärgade) men funderar samtidigt på om dessa färger tillsammans blir för "stela". Någon färgklick kanske?

Tidigare funderade vi på att ha riktiga höstfärger. Men det känns inte riktigt "jag" att välja typ orange. Isf får det bli i vanilj, brunt och kanske nåt...

NI ser, HJÄLP!! :)

• Svar på tråden Hjälp med färgtema!
  • Bluebride

röd eller ljusblå eller kanske ljuslila

• manice

Svart, vitt (el vanilj), silver och lila då??

• Bluebride

svart silver och lila brukar vara rätt läckert ihop

• giz83

jag skulle ta den vaniljfärgade duken och ha det svarta som ett inslag bara...och sen inte mer än 3 färger, för det kan lätt se plåttrigt ut!

dock bara min åsikt, men oavsett vad du väljer så kommer det att bli super duper snyggt tror jag...=)

sen kan du ju försöka känna in färgerna som du väljer...
    typ använd de i din dukning nån gng, eller liknande

• manice

Bluebride- håller med :) Grejen är bara den att vi hade lila på vår dotters dop förra året. Kanske känns "samma"? eller också är det kul just för att vi kör samma färger :)

• J D

Tiffanyblått, vitt och svart. Vilka färger har lokalen? Det önskar jag att vi hade tänkt mer på...

• manice

Färgerna i lokalen går mycketi svart och silver. Vita väggar iofs. Lokalen är från början en lada till ett slott, men nu är den helt omgjord. oerhört fint inredd!! Jisses vad svårt det här är :) Jag håller med giz83 om att man kanske bör hålla sig till tre färger. Vill inte ha det plåttrigt eller "för mycket".

• Hemlig2009

Det kommer bli elegant med vita dukar och svarta löpare. Svarta dukar känns lite för party för mig.

Vi har svart, vitt och silver. Sedan kommer det på bröllopsdagen dyka upp cerise lite här och där i näbbklänning, blommor, textrader i festprogrammet och detaljer på tårtan. Tror det kommer kännas lättsamt och fint. Festprogrammen är med svarta omslag och det blir vita dukar och vita servetter.

• J D

giz83 skrev 2009-05-06 15:11:32 följande:
    JD--> hur pass fel har det blivit då?jätte fel?

Nä, det kommer att bli fint men jag är så petig .

Svar på tråden Hjälp med färgtema!