• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Både Grodan och Tures har uteservering men brukar vara så fulla kring lunch. Vad finns det mer i dessa krokar. Det finns två uteserveringar på Östermalmstorg, Lisa på torget och så en som ligger där bredvid. Det är vad jag kan komma på just nu.

• Frejis

Skickar stödkramar till Tinga, det verkar vara oerhört jobbigt med killarnas ätande (och mycket mycket annat förstår jag), men det låter ju ändå positivt att de äter näringslösning. Då är de ju ändå på rätt väg och blir större och starkare.

Brudsommar - såg en bild på katterna som ju är jättesöta. Väldigt vackra färger hoppas bara att de kommer bättre överens med varandra så småningom.

Lappis - det jobbigaste är ju att inte få veta vad det är för fel för att då är man tankemässigt och emotionellt på något sätt kvar i processen, i bearbetningen. Jag tror (obotligt optimistiskt) dock att det innebär att ni ändå kommer att lyckas själva, att det är en tidsfråga tills ett tillräckligt kraftigt ägg "rullar ut" och ett embryo under gynsamma omständigheter bildas. Skickar en extra kram till dig med!

Vickan - hoppas att det blir bättre med illamående snart. Det låter väldigt jobbigt!

• fru AM

Tures i sturegallerian har ju uteservering och där borde ju hundar få vara. Ett annat ställe är Debaser i humlegården (nedanför Floras kulle). Båda dessa ställen är lite dyrare dock. Men god mat om man väljer rätt ... Jag är gärna med också! Fast det beror på familjens från-dag-till-dag-planer ... Det kan hända att vi far iväg någonstans. Men om jag kan så ansluter jag gärna som sagt.

Kängu: det kan vara så att din lillkille äter "för mycket" (för ofta) och därför får ont i magen (att den aldrig får vila). Så var det med min äldsta son som föddes under en supervarm sommar (och åt mycket för att han nog egentligen var törstig). Har du testat med Sempers magdroppar (från apoteket)? Babymassage av lilla magen? Att vänta lite mellan måltiderna (om det nu är så att han äter hela tiden). Bolla tankar med BVC, det är bra!

• Lapinette

AM - hur ser du ut nu på sommaren, kan man få bord på något av dessa ställen eller har du möjlighet att gå ned och ta ett stort bord åt oss när de öppnar??!!

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-07-06 11:07:55 följande:
    AM - hur ser du ut nu på sommaren, kan man få bord på något av dessa ställen eller har du möjlighet att gå ned och ta ett stort bord åt oss när de öppnar??!!
    Eftersom jag inte ens vet om jag kan vara med så kan jag ju inte lova att passa bord ...
    Debaser skulle jag tro funkar om man kommer när de öppnar. www.debaser.se/restaurangen/humlegarden/
    Är det alltså lunch som gäller?
  • Lapinette

Har de tak på Debaser om det börjar regna?

• Lapinette

Usch, vad hungrig jag är! Sitter och läser menyn och dregglar.

• fru AM

Det kanske går att boka bord på lunchen på Debaser!

• _koko_

Annars kan man ju alltid äta på grillen på ömalmstorg.

Kul om vi blir många i morgon! Kanske sista chansen att ses innan allas semestrar?

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-07-06 11:14:32 följande:
    Har de tak på Debaser om det börjar regna?
    De har markiser som är som stora tak
Svar på tråden Livets stora och små frågor