• MammaMiaa

Bröllop 080809

Jag kunde inte hitta den tråden  längre. Så jag tänke vi kunde fortsätta på en ny. 

Idag fick vi papperna från skatteverket. Så nu börjar det verkligen kännas att det är på riktigt.

Hur går det för er andra?

• Svar på tråden Bröllop 080809
  • Red Scarlet

Det borde vara verkligt om du gifte dig förra året..;)

Aja skämt åt sido, hoppas att det blir underbart!

• Mangos

vi har inte ens skickat in våra papper än men tiden knatar på!

• Red Scarlet

Men istället för att puffa kanske du skulle ta och göra en tråd med RÄTT datum?

För som det är nu gissar jag på att alla tittar på trådens titel och tänker "Nä, jag gifte mig inte i augusti förra året, jag tänker inte gå in i den tråden.."

• Mangos

jag gifter mig samma datum o jag fatta

• Red Scarlet

Jo då kan ni två ha det så roligt då ;)

• agtiwi

Gifter mig också samma datum och förstod vad ts menade! Så då är vi i allafall tre. Ska du Red Scarlet gifta dig samma datum, eller är du enbart i tråden för att tillrättavisa och vara duktig?

• Red Scarlet

Nej jag lämnar tråden nu, tycker bara att det verkar meningslöst att ha en tråd med missvisande datum.

• MammaMiaa

Så bra att det finns personer, som förstod överskriften. Jag är inte perfekt och vill inte vara det i heller. För tänk vad tråkigt det är om man hade varit ensam om att vara perfekt. Idag har vi 104 dagar kvar.

• J D

Jag förstår också för det var samma datum i förra tråden och det är endast fel ur svensk synpunkt. Det anglosaxiska sättet är väl 080809?

Vi inväntar papper från skatteverket och har just handlat en del dekorationer.

På tur är att boka blommor, sömmerska för ändringar samt beställa fästmannens kläder.

• agtiwi

Vi inväntar också papperen från skatteverket! Kvar nu är att inhandla näbbarnas kläder, m2b:s kläder, alkohol, mat samt dekoration. Sen är nog det mesta klart! I augusti förra året bestämde vi datum för vår vigsel, kan inte fatta vad tiden gått fort då det endast snart är 3 månader kvar.. Hoppas bara allt blir som man tänkt sig den stora dagen!

• MammaMiaa

Helt kommer att vara perfekt på vår dag. Allt blir som vi vill. Jag ska in och prova min klänning igen på tisdag.

Vi ska även köpa nya förlovningsringar. För min M2B ring är försvunnen. Vi har vänt upp och ner på hela huset. Utan att vi hittar den.

Jag vill ha likadan ring som min M2B. Det blir kanske en Schalins förlovningsring denna gången. Men vi får se

• agtiwi

Vi ska också köpa nya ringar! Fast det är inget vi kommer lägga speciellt mycket pengar på i nuläget. Varsin förlovningsring samt min vigselring kommer sammanlagt kosta 1350 kr. De pengar vi i nuläget har kommer vi lägga på festen och kläder, så ringarna kommer vi byta ut när ekonomin tillåter! Ringarna vi beställt är i silver, när vi byter ut dessa ska vi ha likadana fast i guld!
    Tråkigt att hans ring försvunnit, hoppas ni hittar någon annan ring.

• MammaMiaa

Idag beställde vi nya ringar. Det blev Schalins ocean. Bild finns i galleriet. Det va ett bra pris vi fick på dem 5000:- för båda ringana inkl gravering.

• AnCo

I dag är det bara tre månader kvar!! Paniken börjar sötta in.
    Hur går det för er andra? Mycket kvar att fixa?

• MammaMiaa

Det känns otroligt att det är 3 månader kvar eller 92 dagar. Idag har vi fått hem våra nya förlovningsringar bild finns i galleriet på både min nya förlovnings ring samt vigselringen va tvungen  att prova hur de va tillsammans. Det känns så rätt.

Man har en hel del kvar att fixa. Så det är tur att vi ändå har 3 månader kvar

Svar på tråden Bröllop 080809