• Taha
    Äldre 22 Apr 11:31
    2017 visningar
    8 svar
    8
    2017

    Vilket bar/dryck är godast?

    Två frågor till er som kör med energibarer/drycker.

    1, Vilket märke är godast?

    2, Hur mkt har ni minskat?
    På hurlång tid?
    Vad var er startvikt?

    Alla svar på frågorna är välkomna. Inte endast de som hållt sig strikt till "metoden/kuren".

  • Svar på tråden Vilket bar/dryck är godast?
  • Hemlig­2009
    Äldre 22 Apr 11:55
    #1

    Jag har kört både Xtravaganza och Cambridge (just nu). Båda har goda soppor och shakes och båda är VLCD och man går definitivt ner i vikt.

    VLCD (very low calaorie diet) är på ca 500kcal om dagen. Gör att man hamnar i ketonfas där energin kommer från fettcellerna, dvs du förbränner fett och är pigg och glad.

    jennieferkindstrand.blogspot.com/2009/03/mozarella-kofte.html

    Bra sida om detta.

  • Taha
    Äldre 22 Apr 14:56
    #2

    Tack för infot! Märker att jag har nollkoll på sånt.

  • Taha
    Äldre 23 Apr 08:54
    #3

    Läste bloggen och det verkar som att man måste hålla sig till ren kur. Jag är mer intresserad av att ersätta vissa måltider med bars och shakes, inte att helt övergå till en kur.

    Någon som har tips?

  • bongen­80
    Äldre 23 Apr 09:09
    #4

    Jag kör kombinerad kur med cambridge o 1 mål mat om dagen. 3 påsar rekommenderade min konsulent, eftersom jag då får i mig tillräckligt med fettbrännande protein. Att äta mer mat än 1 gång om dagen tror jag inte fungerar i början.

    Sen beror det ju på hur mycket du ska gå ner vikt. Jag har lyckats gå ner 9kg på 6 veckor, men då finns det mycket att ta av från början. Kolla in cambrigdetråden här på BT annars, där finns riktiga "proffs". Pentan är en långkörare med bra resultat, likaså 1augusti2009.

  • Lady o Lufsen
    Äldre 23 Apr 09:11
    #5


    Jag gick in i tråden för att svara "Bailey´s såklart!!"



    ...såg sen att det var något helt annat som skulle diskuteras här och jag har inget att tillföra då
  • MulleN­uh
    Äldre 23 Apr 09:45
    #6

    Jag körde med Nutrilette. 5 st/dag plus lite minikeso och makrill om jag var hungrig. Och mycket vatten.

    Jag gick ner 0,5-1 kilo/dag! Åt i ca 2 veckor..

  • MilosM­amma
    Äldre 23 Apr 10:08
    #7

    Jag kan gå igod för cambridge, det funkar på ren kur.
    sen kan ja säga att naturdiet dom färdiga shakearna är sjukt mycket godare än alla andra, spec chokladen och den funkar fint fint till kombinerad kur/halvfart.

  • Taha
    Äldre 24 Apr 11:29
    #8

    Lady o Lufsen skrev 2009-04-23 09:11:56 följande:


    Jag gick in i tråden för att svara "Bailey´s såklart!!" ...såg sen att det var något helt annat som skulle diskuteras här och jag har inget att tillföra då
    Haha...relaterar helt. Tyvärr är det snarare en av mina laster. Mmmmmmmmmmm....
Svar på tråden Vilket bar/dryck är godast?